Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 109

Standaard

Ik kan de ts als ik zo naar zijn wensen/eisen kijk als los drivepedaal iig de boss powerstack van harte aanbevelen. Ik weet zelf dan wel niet hoe die klinkt op vox, maar volgens Michael AE is dat te gek en volgens mij mag je dat dan wel geloven.

Wel digitaal trouwens!

Blijft voor mij een lastige vraag, alles los of toch in een. Zo heb ik laatst weer eens zitten beluisteren hoe mijn geluid degradeert met iedere extra patchkabel (evidence audio monorail) die erbij gestoken word. Ik werd er niet echt vrolijk van, dus nu zit ik weer met een scheef oog naar de m9 te kijken terwijl ik die het afgelopen jaar nog de deur uitgedaan heb....

Maar vanavond dus ook weer met mijn analoge 80's box (byoc rat/chorus/pingpongdelay in één behuizing) gespeeld, dat heeft hoe dan ook karakter.....

Om moedeloos van te worden!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Poeh, waar te beginnen....
    Brian may gebruikt ook een Vox en die scheurt wel. Ja, op een enorm volume op een enorm podium met een gemodde amp. Deze jongen zit in een rock coverband die zijn volume een beetje wil beteugelen (vermoed ik sterk) als -ie zegt content te zijn met zijn clean geluid en op zoek te zijn naar een stand-alone overdrive pedaal.

Aan de topic starter: welke AC30 heb je precies?
    Als je U2 numers speelt, welke dan en welke partij heb jij? Ik kan namelijk wel roepen dat ik met een Les Paul, een Klon, en een Deluxe Memory Man en/of een digitale delay een heel eind kom, maar wie weet heb jij het over Vertigo bijvoorbeeld.
    Voor de Queen nummers dezelfde vraag.
    De rol in de band bepaalt ook een beetje de materiaalkeuze wat mij betreft.
    Ik probeer je wat duidelijkheid te geven betreft de nummers die ik speel.

U2 - I will follow ( van het begin tot het einde maar geen solo )
    Queen - tie your mother down (ook alles behalve solo )
    Queen -Show Must Go one ( slaggedeelte geen solo )
    U2 - new years day (voornamelijk de complete gitaar partij )
    Queen - Tie your mother down ( compleet zonder solo )
    U2 - Vertigo ( alles behalve solo)

Uit dit kun je wel merken dat ik geen solo gitarist ben dit doordat onze andere gitarist hier beter in is

Ik speel over een VOX AC 30 CC1 Met een neodog speaker.

Epiphone Lespaul ( ouder gitaar van mcwilliams ) met SD Pick ups.

om digitaal met analoog te overwegen zie ik niet zitten

Ik zoek dus een drive/distortion pedaal die allround is.

die lekkere crunch heeft maar goed kan rocken !!!!

Ik kan het me wel voorstellen dat ik het een beetje beroerd uitleg maar ik zoek een vol geluid ( niet schel koud en flat ) maar wel met karakter.

Misschien dat een Ibanez TS808 een optie is?
    Ik heb gehoord dat deze vrij bescheiden kan zijn maar als je de pedaal open schroeft er een flinke power ( bijna distortion ) achter weg komt

of misschien TS 808 HW???
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 15 januari 2011 om 01:01
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Maar vanavond dus ook weer met mijn analoge 80's box (byoc rat/chorus/pingpongdelay in één behuizing) gespeeld, dat heeft hoe dan ook karakter.....
    Om moedeloos van te worden!
    Same here.
    Ik moet morgen wat lead dingen inspelen. Vandaag de hele dag een geluid gezocht wat ik wil gebruiken. bosje gitaren, handje overdrives, paar amps en een Pod X3. Ik zou het liefst de Pod gebruiken, dingetje in je binnenzak.
    Helaas. Het wordt een Klon, een Chandler tubedriver, de Peavey Valverb en een Princeton. Oude analoge zooi. Groot & onhandig. Sjouwen.

Het houd je wel van de straat, zo'n hobby he.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 januari 2011 om 05:25

Standaard

Ik reageer even zonder het hele topic te lezen... Duur me echt te lang die mega lappen met tekst van onze enige echte en eigen Stevie Ray (niets persoonlijk hoor ).

Stempedaal is i.m.o. simpel: TC Electronic Polytune. Kost een beetje meer dan Korgjes e.d., maar dan heb je ook wat. Gebruik de polytune-functie nog dagelijks.

Overdrive/Dist. ga ik zelf voor de TC Electronic Nova Drive, biedt precies hetgeen dat ik zoek, maar verwacht er geen metal uit te krijgen want dat doen ze echt niet (ik vind ze vrij tam). Ik heb ook een Satchurator gehad en wellicht dat ik die ook weer opnieuw koop... Ik weet het niet, erg leuk ding met leuke sounds maar voor mij niet "overdrive" genoeg, het is meer distortion...

Ik zou zelf niet gaan voor de Red Special vanwege de tijd die het kost om steeds maar weer alle instellingen aan te passen als je besluit om weer een van Edge zijn FX-nummers te spelen. God wat heeft die gozer veel verschillende effecten... Klinkt wel top altijd, ook live... dat dan weer wel. En hoewel ik ze nooit zelf heb geprobeerd zou ik dan als nog serieus kijken naar TC Electronic en hun Nova Delay e.d., die dingen zijn superhandig als je veel verschillende muziek speelt en schijnen erg goed te zijn. Uiteraard ben jij de enige persoon die dat moet bepalen voor jezelf, maar hier kom je wel uit lijkt me.

Overigens wil je liever alles analoog omdat je het met digitaal helemaal gehad hebt enzo, maar lijkt je dat wel zo slim? Analoog is echt niet de heilige graal hoor en er zijn meer dan prima digitale pedalen op de markt (helemaal voor delay's bijvoorbeeld). Ik verkies veel digitale pedalen ook boven analoog gewoon omdat ze beter klinken, al ben ik ze nog niet tegengekomen bij OD/DS-pedals, die blijven analoog lekkerder klinken (algemeen gezien dan, zitten ook crappy kut pedalen tussen dat digitaal stuk beter klinkt). Bovendien moet je Digital-FX en Digital Multi-FX echt scheiden van elkaar. Er zijn multi-FX boards met analoge circuits waar je U tegen zegt, zo zijn er ook die 100% op elkaar, na elkaar, om elkaar heen gestamd zijn die je nog niet gratis zou willen hebben, het "playmobil" gevoel heb ik dan altijd. Had ik overigens ook bij meerdere BOSS pedalen, helemaal bij de OD/DS settings. Delays e.d. waren prima imo. Ik zou dus zelf je vooroordeel aan de kant schuiven en luisteren met je oren naar wat je mooi vind klinken. Als dat analoog is moet je lekker voor analoog gaan, maar ik kan me echt niet voorstellen dat alle digitale pedalen crap zijn, ook niet in jouw oren.

Het is dus voor mij ook nog erg proberen e.d., maar dacht: laat je weten wat ikzelf heb gemerkt. Speel overigens ongeveer zelfde muziek als jij doet.

edit: zit ik te zeuren op enorme lappe tekst... *slaat zichzelf*.
    Laatst gewijzigd door Chocola; 15 januari 2011 om 01:20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Vox, niet de makkelijkste versterker om een goede drive voor te vinden. Heb laatst mijn overdrive-verzameling op de AC-30's van m'n maat aangesloten en ik herkende ze amper.
    Wat ik er wel goed op vind klinken zijn de pedalen van Carl Martin.

Denk hierbij aan de Hot Drive and Boost (drive plus een cleanboost in 1)
    Plexitone (toch 1 van de betere rockpedalen verkrijgbaar)
    carl Martin Quattro (in het begin van deze thread ook door iemand anders voorgesteld) dit is een multi-effect, maar niet zoiets als een GT8.

Verwacht met een TS808 a.u.b. nooit een distortion uit een cleane versterker te trekken, dat gaat niet lukken.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Toch nog even ingaan op startpunt van de TS: GT-8 klinkt niet. Sorry kan het niet nalaten er wat over te zeggen omdat ik een deel herken.

Ik heb twee verschillende H&K Statesman amps. Ik heb geen ervaring met een AC30 en hoe die reageert. Ik gebruik altijd de 4CM anders is er sowieso bijna geen goed geluid uit te krijgen (mbv GT- dan. Ik ben er wel heel tevreden mee. Een collega gitarist heeft een Marshall JVM410 en die klinkt ook heel goed met GT-8, daar heeft hij dus wel de nodige tijd ingestoken!

Belangrijke punten:
    - zorg dat het signaal niveau in en uit klopt - voldoende is niet te hoog niet te laag - dit is zeer belangrijk voor een lekker geluid
    - kies de juiste system en global eq settings bv stack out
    - begin met 1 effect tegelijk
    - zet de effects loop aan
    - zet de effects chain goed
    - test op tevoren op redelijk stevig volume

Toen ik op huiskamer niveau aan het prullen was kreeg ik er idd geen goed geluid uit. Doods, klein hoe noem je het.

Daarna andere aanpak: hele troep in de schuur, deur op slot, flink hard gezet. Goede kabels genomen!! En dan bij het begin beginnen. Goede sound zonder GT-8, dan met maar alle effects uit alleen de 4CM dus via de GT-8 loop. Signaal niveau, global eq enz enz. Tweak tweak tweak. Dan effecten erbij enz enz. Dan bv nog een GT-8 Tubescreamer erbij tweak tweak tweak. Amp switch goed ingesteld, clean direct via GT-8. Dit heeft me zeker een paar uur gekost - let op je oren.

Mijn punt: met de GT-8 en 4CM is een uitstekend geluid te bereiken, net zoals met losse pedaaltjes. En ik heb ook losse pedalen, dat is beetje anders, niet beter - voordeel is veel minder getweak, nadeel veel minder flexibel.

Qua pedalen gebruik ik zelf de ElectroHarmonix delay en chorus, daarnaast een Tubescreamer clone van Behringer. EH spul is wel digitaal maar klinkt iha warm en vol, tegen een goede prijs.

Heel verhaal, maar je kan het gratis afgezien van de tijd dit nog eens proberen.
    Laatst gewijzigd door crapton; 15 januari 2011 om 08:17
    Me Crapton, you ...

Senior Member

Standaard

Heel erg bedankt voor je tips en adviezen,
    Ik heb het ook geprobeerd
    met een 4 cm kabel methode maar elke effect die ik in de FX loop chain zet begint te resoneren. Ik heb het op verschillende factoren geprobeerd.
    Het nadeel van een Vox AC30 is dat deze vanuit zich zelf geen losse eq heeft.
    je kunt dus geen treble, mid, of low. alleen maar doormiddel van een tone knop.
    als ik de EQ instel op de boss blijf ik aan het tweaken maar krijg het maar niet goed.
    Ik vind het heel erg jammer dat ik hem weg moet doen, want ik weet dat ze goed kunnen klinken ( dat heb ik namelijk zelf mogen horen )

Dus dan kan er maar 2 dingen zijn waar het aan ligt:

Onkunde (dat vrees ik )
    Of een Vox klinkt niet in combinatie met een GT-8 ( vox staan er inderdaad bekend onder dat ze nog al moeilijk in omgang zijn met effecten )

Ik denk dat als ik een persoon kon vinden die het mij in de praktijk zou willen leren dat ik dan een heel end zou komen.
    Maar helaas is dit niet het geval.

Ik heb de TC electronic nova drive beluisterd en die klinkt inderdaad erg goed !!!

Maar zijn die presets een beetje gebruiksvriendelijk? anders zit ik weer met het zelfde probleem
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 15 januari 2011 om 14:06

Standaard

Ik denk dat je teveel wilt omschrijven

Het heeft bij mij ook een enige tijd geduurd voor dat ik mijn geluid had gevonden.

Op deze forum heeft iemand mij precies kunnen vertellen wat voor pedaal ik zocht doormiddel van een geluidsclip die ik hem lied horen.

Tip:

Pak een nummer via youtube van het gitaar geluid waar jij helemaal GAS voor hebt.
    post het hier en leg duidelijk uit: dit geluid zoek ik.

er zal dan ongetwijfeld 1 wezen die zegt: dat is wat je zoekt.

Senior Member

Standaard

Dat is misschien wel niet een verkeerd idee.
    Als ik een nummers moet kiezen kwa sound wat ik zoek dan is het zeker dit geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=yajU0oeMJo4

Bij 1.10 min hoor je een lekkere drive sound.
    Dit geluid zoek ik !!!

Ik hoop dit wat verheldering geeft

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Dat is misschien wel niet een verkeerd idee.
    Als ik een nummers moet kiezen kwa sound wat ik zoek dan is het zeker dit geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=yajU0oeMJo4

Bij 1.10 min hoor je een lekkere drive sound.
    Dit geluid zoek ik !!!

Ik hoop dit wat verheldering geeft
    Mooi geluid,

ik denk dat je met deze overdrive pedaal in combi met een lespaul een heel eind komt:

http://www.youtube.com/watch?v=h2q-SFEROjg

of het een goed pedaal is weet ik niet, ik ben hier alleen van het geluid uit gegaan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten