Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 109
    Senior Member

Standaard

Ik heb het idee dat hij juist nog niet weet wat hij wil.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Toch begint het daarmee. Advies kan je pas geven als je weet wat iemand wil.
    Wat je probeert is to narrow it down.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Toch begint het daarmee. Advies kan je pas geven als je weet wat iemand wil.
    Wat je probeert is to narrow it down.
    Als dat gene er niet is wat ik wil is het mischien een idee om het zelf te ontwerpen

Maar even serieus ik weet heel duidelijk wat ik wil.
    Zo kreeg ik bijv in een aantal posten terug de tip voor een Crunch Box te gaan.

Ik heb even wat research gedaan en na veel te hebben geluisterd en reviews te hebben gelezen luid het er duidelijk op dat deze te veel gain bezit en maakt het clean met een rauw randje bij onmogelijk.

De Vox is een cleane amp met een leuke overdrive maar het is niet zijn sterkste punt.
    Ik zal proberen om mijn gewenste pendaal te omschrijven.

Ik heb bijv een Marshall bluesbreaker gehad, leuk pedaaltje maar als je aan de knoppen draait gebeurd er vrij weinig.
    Ik begrijp dat mijn Vox geen high gain versterker is en veel mensen zeggen dat je dan ook geen fatsoenlijke overdrive/gain uit een Vox kunt halen.
    De gitarist van Alterbridge bewijst het tegendeel hij speelt gewoon op een standaard Vox AC30 ( wel met een bult effecten ) maar het klinkt gewoon bruut !!!

Mischien dat ik het met een video fragment mijn doel kan volbrengen.

Als je dit onderstaand nummer beluisterd dan hoor je een lekkere crunch, niet over de top.
    http://www.youtube.com/watch?v=K3RLIU7T39I

Als je luister naar deze slaggitarist dan hoor je dat er een lekker gain sound in zit.
    http://www.youtube.com/watch?v=-YNUu7w-WpU

Het hoeft geen metal te zijn maar sommige nummers vragen om een rauw randje en sommige nummers vragen gewoon eenmaal om power !!!
    Kortom ik zoek een pedaal die bescheiden kan zijn maar ook heel vet uit de hoek kan komen
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Als dat gene er niet is wat ik wil is het mischien een idee om het zelf te ontwerpen

Maar even serieus ik weet heel duidelijk wat ik wil.
    Zo kreeg ik bijv in een aantal posten terug de tip voor een Crunch Box te gaan.

Ik heb even wat research gedaan en na veel te hebben geluisterd en reviews te hebben gelezen luid het er duidelijk op dat deze te veel gain bezit en maakt het clean met een rauw randje bij onmogelijk.

De Vox is een cleane amp met een leuke overdrive maar het is niet zijn sterkste punt.
    Ik zal proberen om mijn gewenste pendaal te omschrijven.

Ik heb bijv een Marshall bluesbreaker gehad, leuk pedaaltje maar als je aan de knoppen draait gebeurd er vrij weinig.
    Ik begrijp dat mijn Vox geen high gain versterker is en veel mensen zeggen dat je dan ook geen fatsoenlijke overdrive/gain uit een Vox kunt halen.
    De gitarist van Alterbridge bewijst het tegendeel hij speelt gewoon op een standaard Vox AC30 ( wel met een bult effecten ) maar het klinkt gewoon bruut !!!

Mischien dat ik het met een video fragment mijn doel kan volbrengen.

Als je dit onderstaand nummer beluisterd dan hoor je een lekkere crunch, niet over de top.
    http://www.youtube.com/watch?v=K3RLIU7T39I

Als je luister naar deze slaggitarist dan hoor je dat er een lekker gain sound in zit.
    http://www.youtube.com/watch?v=-YNUu7w-WpU

Het hoeft geen metal te zijn maar sommige nummers vragen om een rauw randje en sommige nummers vragen gewoon eenmaal om power !!!
    Kortom ik zoek een pedaal die bescheiden kan zijn maar ook heel vet uit de hoek kan komen
    Gelezen beluisterd en na mijn mening duidelijk omschreven.

Je zoekt een pedaal die niet alles overstuurd maar zodra je er om vraagt hij het gene ook kan bieden.
    Je hebt het zelf ook al in je post aangegeven en wat ik erg vreemd vond is dat niemand daar op reageerde

Waar jij naar op zoek bent is de : Blackstar HT Dual Drive.

Je zoekt een marshall achtig geluid, Ex medewerkers van Marshall hebben Blackstar ontwikkeld.
    Het ligt nog iets ingewikkelder maar dat ter zijde.
    Vaak word blackstar de Marshall van de nieuwe tijd perk benoemd en dit is duidelijk hoorbaar in hun producten.
    Ook de Dual HT is duidelijk hoorbaar dat er een Marshall achtig geluid in zit.

De HT-Dual biedt het ultieme in hoogspanning buizendistortion flexibiliteit. Kanaal 1 heeft zowel Clean als Crunch modes zodat hij gebruikt kan worden als clean, als een boost of als een overdrive. Kanaal 2 geeft distortion klanken van supercrunch tot gillende leads. De unieke schakel-werking verandert een enkelkanaals vintage versterker in een driekanaals geluidsmachine. De ISF control neemt je van klassiek Brits tot modern Amerikaans en overal ertussenin. En de goede speakeremulatie output zorgt ervoor dat werkelijk alles op je opname terecht komt.

Kortom clean met een crunch randje wat je wil, een distortion met power hier zit een 12Ax7 buis in dus dat zit ook goed.
    en klinkt als een vintage versterker, jij speelt classic rock

voldoet volgens mij aan al jou wensen.

Senior Member

Standaard

Brian May heeft een Vox en die heeft afentoe toch een heel vervormd geluid. Veel effecten gebruikt hij niet, maar in ieder geval wel een booster (zoals ik eerder al voorstelde).
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Allereerst, er is een groot verschil tussen huiskamer en podium. Wat thuis goed klinkt kan kut klinken in live gebruik. En andersom.
    Digitale dingen zijn goed in het eerste, analoog beter in het tweede, ik chargeer enigszins maar analoog heeft wat ruimte nodig en digitaal heeft dat al ingebakken.
    Een tweede ding is, live heb je een amp. Trap je een overdrive in, dan geef je naast het overdrive geluid ook meer volume mee en daar reageert je amp anders op dan thuis.

De meest voorkomende fout met digitaal dat ik zie is teveel overdrive, de typische huissetting live herhalen. Teveel hoog, teveel fuzz en brei.

Op mijn board staan dingen die ik nooit thuis en voor studio zou gebruiken maar op een podium het fantastisch doen.
    Voor digitaal betekent dit vooral dat je voor live ook echt andere settings moet maken en dat je kunt overwegen voor live direct naar FOH te gaan zodat je de invloed van een amp uitschakelt.

Moderator

Music

Poeh, waar te beginnen....
    Brian may gebruikt ook een Vox en die scheurt wel. Ja, op een enorm volume op een enorm podium met een gemodde amp. Deze jongen zit in een rock coverband die zijn volume een beetje wil beteugelen (vermoed ik sterk) als -ie zegt content te zijn met zijn clean geluid en op zoek te zijn naar een stand-alone overdrive pedaal.

Aan de topic starter: welke AC30 heb je precies?
    Als je U2 numers speelt, welke dan en welke partij heb jij? Ik kan namelijk wel roepen dat ik met een Les Paul, een Klon, en een Deluxe Memory Man en/of een digitale delay een heel eind kom, maar wie weet heb jij het over Vertigo bijvoorbeeld.
    Voor de Queen nummers dezelfde vraag.
    De rol in de band bepaalt ook een beetje de materiaalkeuze wat mij betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Analoog/digitaal is echt een non-discussie volgens mij.

Ik heb veel delay-pedalen getest/gehad, maar gebruik nu 2 digitale delays: Ibanez DL10 en BOSS DD-3.
    Dit bevalt me prima, de DL10 voor "Where the Streets Have no Name" en overige harde delays, en de DD-3 voor de wat subtielere soundjes.

Ik heb zelf geen AC30, maar qua drives zat ik te denken aan een Marshall Guv'nor i.c.m. b.v. een MI Audio Blues Pro. Misschien dat een tubescreamer ook een optie is.
    De Guv'nor voor de Marshall crunch met ballen, en laat zich goed boosten met een tubescreamer voor wat meer gain/sustain.
    De Guv'nor is bovendien erg goed in te stellen, heeft een hele goede EQ, en kost geen drol, zeker 2e hands niet.

Een goed en goedkoop (2e hands) chorus pedaal vind ik de Ibanez SC10, veel van de 10-serie van Ibanez zijn gewoon goeie pedalen, en ook de PH10 is een lekker phasertje.
    Hier een topic: Klik

Ik zou zo'n Brian May pedaal en ook een Blackstar pedaal nooit kopen, omdat ik liever 1 pedaal voor 1 doeleinde heb. Vaak zijn dat soort pedalen gewoon beter, en je hoeft ook minder te tweaken etc.
    Ook het feit dat zo'n Blackstar pedaal een aparte (230V!?) voeding heeft baart mij zorgen, zeker in feesttenten waar er nogal wat vloeistof rondslingert zo af en toe.
    En dan heb ik het nog niet eens over de enorme afmeting van een dergelijk pedaal gehad.

Nog een overweging: probeer voor de gein 's een Line 6 M9 of M13, en ook de TC Electronics Nova System schijnt erg goed te zijn.
    Zet je digitale/analoge bril af en ga voor "sound".

Moderator

Music

Ik denk ook vooral dat het verschil gezocht moet worden in multi-effect vs losse pedalen, maar ik zou zeggen: houd de discussie vooral bij de topic starter
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Je bedoelt dat ik teveel van m'n eigen setup/ervaringen uitga?
    Dat is voor mij de enige manier om advies te geven, ik ben ook door schade en schande wijs geworden hè?

Wat betreft verschil multi-effect vs losse pedalen, een combi is ook mogelijk natuurlijk, maar het meest praktisch is toch één van beide lijkt me.
    Er zijn echter zat gitaristen die een rack vol pedalen/multi-FX/switchers/etc. hebben, en er tevreden mee zijn, voor zover dat mogelijk is als gitarist; "tevreden".

Topicstarter heeft echter aangegeven "back to basic" te willen, en dan geef ik een paar concrete voorbeelden uit m'n eigen ervaring, hoewel ik (helaas) geen AC30 heb.

Misschien heeft ie er wat aan...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten