Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Hallo Gitaarnetters,

Alle tips zijn welkom !!!!
    Allereerst, er is een groot verschil tussen huiskamer en podium. Wat thuis goed klinkt kan kut klinken in live gebruik. En andersom.
    Digitale dingen zijn goed in het eerste, analoog beter in het tweede, ik chargeer enigszins maar analoog heeft wat ruimte nodig en digitaal heeft dat al ingebakken.
    Een tweede ding is, live heb je een amp. Trap je een overdrive in, dan geef je naast het overdrive geluid ook meer volume mee en daar reageert je amp anders op dan thuis.

De meest voorkomende fout met digitaal dat ik zie is teveel overdrive, de typische huissetting live herhalen. Teveel hoog, teveel fuzz en brei.

Op mijn board staan dingen die ik nooit thuis en voor studio zou gebruiken maar op een podium het fantastisch doen.

Standaard

Voor delay zou ik zeggen; zoek er een uit die een dotted-eight-functie heeft. Zoals Nova Delay (ben ik erg tevreden over), maar ook DD-20 van Boss heeft die functie en ik dacht de Line 6 Echo Park ook.

Senior Member

Standaard

Zorg er in ieder geval voor dat je een goed basisgeluid hebt. Dus je gitaar rechtstreeks in je Vox moet al goed (naar jouw smaak) klinken. Dan pas kun je een voor een pedalen gaan toevoegen om je geluid te kleuren.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Zorg er in ieder geval voor dat je een goed basisgeluid hebt. Dus je gitaar rechtstreeks in je Vox moet al goed (naar jouw smaak) klinken. Dan pas kun je een voor een pedalen gaan toevoegen om je geluid te kleuren.
    Met de basis geluid zet het wel goed, ik vind mijn vox een geweldige clean hebben en ben erg attent met het geluid.
    Ik ben het er mee eens dat een huiskamer sound niet te vergelijken is met het podium gebruik maar ik heb deze multi effect nu 4 maanden in huis en na alles te hebben geprobeerd kom ik er maar niet uit.
    dus het zal wel onkunde zijn maar ik wil spelen en geen ICT opleiding willen volgen om te begrijpen waar ik mee bezig ben.

Nu word je op het internet plat gegooid met overdrive en distortion pedalen.
    om hier een voorbeeld van te geven:
    Ik zat net op een website van een lokale gitaarshop deze had maar liefst 11 pagina`s vol met alleen overdrive en distortion pedalen en merken er bij die ik mijn mond niet eens uit krijg.

Kortom ik ben verdwaald en om blind een gitaarshop in te stappen voordat ik geen huiswerk heb gedaan dat lijkt mij ook niets.
    Je kunt wel ergens beginnen te testen maar dan zit ik er rond de kerst nog

Zoals bij gitaren, er zijn gigantisch veel gitaar merken op de markt maar de meest voorkomende zijn toch fenders en gibson`s een beginnende gitarist is daar ook nog niet van op de hoogte tot het hun verteld word en dan hebben ze een zoekfunctie.
    Bij mij geld het zelfde ik wil nu analoog overstappen maar zou niet weten waar ik moet beginnen.
    Maar zoals ik al zij: Fenders en Gibson zijn de meest verkochte en gebruikte gitaren omdat ze simpel weg goed en allround zijn.
    Dit zal toch ook wel het zelfde zijn met overdrive en distortion pedalen zijn dat er een specifieke pedaal is die bijna elke gitarist gebruikt omdat hij zo goed is......

Al wist ik maar wat de meest gebruikte pedalen betreft een overdrive en distortion pedaal zou zijn dan heb ik een richtpunt.

mijn dank is zeer groot
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Standaard

Ga naar de marshall in a box pedaal meeting. Genoeg drives te vinden, kan je je prima oriënteren.

Senior Member

Standaard

Volgens mij sla je een beetje door naar de andere kant, de meeste overdrives doen min of meer hetzelfde en het verschil wordt gemaakt wat er voor en achter gebeurt.

Bij het kiezen van een overdrive redeneer je jezelf naar een bepaald pedaal toe.
    Wil ik een standalone of moet ie ook boosten. Transparant of TS based, Marshall grit of Fender blues, low of high drive... dat soort dingen.

Je houd dan een handvol kandidaten over en daar ga je lekker een tijdje research voor doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij sla je een beetje door naar de andere kant, de meeste overdrives doen min of meer hetzelfde en het verschil wordt gemaakt wat er voor en achter gebeurt.

Bij het kiezen van een overdrive redeneer je jezelf naar een bepaald pedaal toe.
    Wil ik een standalone of moet ie ook boosten. Transparant of TS based, Marshall grit of Fender blues, low of high drive... dat soort dingen.

Je houd dan een handvol kandidaten over en daar ga je lekker een tijdje research voor doen.
    Ik weet niet of ik al je vragen kan beantwoorden maar ik ga mijn best doen.

Het mag een standalone zijn ik speel voornamelijk alleen slag dus hoef ik niet te boosten om mijn solo te op te krikken.
    Mijn voorkeur gaat naar Transparant een pedaal die een lekker drive ( clean met een rauw randje ) maar zodra je de gain knop open draait dat de wereld begint te schudden ( kortom er moet wel wat gebeuren )
    Als ik dan moet kiezen wat voor gerne dan denk ik dat ik het wel in de marshall sector ga zoeken

Kortom het moet een pedaal zijn waar je SRV werk mee kunt spelen, maar als er een nummer van brain may op de proppen komt dat je niet met je handen in het haar zit omdat je power te kort komt.

Gerne: Rock/Classic rock
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

De meest voorkomende fout met digitaal dat ik zie is teveel overdrive, de typische huissetting live herhalen. Teveel hoog, teveel fuzz en brei.
    +1. En natuurlijk moet het thuis allemaal op slaapkamervolume dus veel laag en hoog om het vet te laten klinken, ook wel het loudness-effect. Live is het dan nauwelijks nog bruikbaar. Mijn overstuurde geluid (ook GT- gebruik ik zelfs zonder extra EQ en dat klinkt thuis misschien wat minder dik maar live heerlijk vol.

Standaard

Allereerst, er is een groot verschil tussen huiskamer en podium. Wat thuis goed klinkt kan kut klinken in live gebruik. En andersom.
    Digitale dingen zijn goed in het eerste, analoog beter in het tweede, ik chargeer enigszins maar analoog heeft wat ruimte nodig en digitaal heeft dat al ingebakken.
    Een tweede ding is, live heb je een amp. Trap je een overdrive in, dan geef je naast het overdrive geluid ook meer volume mee en daar reageert je amp anders op dan thuis.

Op mijn board staan dingen die ik nooit thuis en voor studio zou gebruiken maar op een podium het fantastisch doen.
    Voor digitaal betekent dit vooral dat je voor live ook echt andere settings moet maken en dat je kunt overwegen voor live direct naar FOH te gaan zodat je de invloed van een amp uitschakelt.

Moderator

Music

Poeh, waar te beginnen....
    Brian may gebruikt ook een Vox en die scheurt wel. Ja, op een enorm volume op een enorm podium met een gemodde amp. Deze jongen zit in een rock coverband die zijn volume een beetje wil beteugelen (vermoed ik sterk) als -ie zegt content te zijn met zijn clean geluid en op zoek te zijn naar een stand-alone overdrive pedaal.

Aan de topic starter: welke AC30 heb je precies?
    Als je U2 numers speelt, welke dan en welke partij heb jij? Ik kan namelijk wel roepen dat ik met een Les Paul, een Klon, en een Deluxe Memory Man en/of een digitale delay een heel eind kom, maar wie weet heb jij het over Vertigo bijvoorbeeld.
    Voor de Queen nummers dezelfde vraag.
    De rol in de band bepaalt ook een beetje de materiaalkeuze wat mij betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten