Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109
    Senior Member

Standaard Ook ik moet er aan geloven !!!

Hallo Gitaarnetters,

Waarschijnlijk zijn er veel gitaristen onder jullie die voor de zelfde keuze hebben gestaan om over te stappen van digitaal naar analoge pedalen.

Dat moment is voor mij nu ook aangekomen......

Zelf ben ik nu ongeveer 4 maanden in het bezit van een Boss GT8
    Ik heb toen bewust voor deze multi effect gekozen om dat het in mijn ogen alle effecten had te bieden waarna ik opzoek was.
    Toen ik hem teste was ik verkocht en moest deze boss GT 8 in mijn bezit hebben maar daar ben ik nu wel op terug gekomen.
    Voor thuis gebruik is het een prima ding maar in combinatie met optredens of repetities val ik in het niets en klinkt hij als een gillende keukenmeid
    Het geluid klinkt erg klein, totaal geen dynamiek en compressie
    Ik speel zelf over een Vox AC30 en dan verwacht je wel een mooi en vol geluid.

Ik ben al 4 maanden aan het tweaken om het juiste geluid ( met ballen !!! ) te zoeken maar ter vergeefs.
    Ook heb ik de 4cm kabel methode uit geoefend maar nog steeds geen lekkere sound.

Kortom mijn boss gaat de deur uit.
    Nu heb ik wel eens een gitarist horen spelen met een Boss GT8 in combinatie met een JCM800 en dat klonk geweldig !!! waarom bij mij niet ???

Mischien reageert mijn vox niet op deze multi effect zoals ik had gehoopt.
    Maar ik hou het maar bij onkunde van mij kant.

Ook losse pedalen is een vak appart en daar wil ik mij nu wat in gaan verdiepen.
    Aangezien ik 6 dagen per week werk moet ik een vrije dag opnemen dus wil ik alvast wat huiswerk van te voren doen.

even iets over mijzelf.

Ik speel in een Top 100 Coverband genoemd: Lost-Shot
    Ik gebruik een Vox Ac30 in combinatie met een Epiphone Lespaul (SD pick ups)
    Voornamelijk speel ik alleen slaggitaar.

we spelen nummers van o.a

Queen.
    Van Halen.
    ZZ Top.
    U2
    Bon Jovi
    Golden Earing

enz enz.

Nu wil ik een vrij simpele setting ( om het zo overzichtelijk mogelijk te houden )

Zelf zat ik aan het volgende te denken.

Tuner
    volume pedaal
    Overdrive/distortion.
    Delay/chorus
    Compressor
    Wah.

Ik denk dat ik hier meer als voldoende aan heb.
    er zit een reverb en tremelo op mijn Vox dus die ga ik gebruiken.

nu zijn er in de jaren zoveel pedalen uitgebracht dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Ik zoek pedalen die allround zijn maar wel gebruiksvriendelijk zijn.

nu zat ik zelf aan 2 pedalen te denken.

De Blackstar Ht Dual Drive.
    De Brain may red special.

Ik wou de Blackstar gebruiken voor de overdrive en als het mogelijk is distortion.
    en de brain may meer voor de delay, chorus voor nummers van o.a U2

wat is jullie mening hier over.

en als jullie naar mijn gear kijken en de muziek gerne die wij maken wat zouden jullie mij aanraden

Alle tips zijn welkom !!!!
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

Ter correctie: je wilt van multieffect naar losse pedalen. Die kunnen nog steeds digitaal zijn (er is niets mis met bv een digitale delay).
    Het lijkt mij een ruime hoeveelheid aan pedalen en je hebt dan al een hoop in huis. Je zou ook een reverb, flanger, octaver en phaser kunnen overwegen, maar die heb je vast al uit het lijstje gehaald.
    Ik zou per pedaal beginnen en persoonlijk denk ik dat overdrive het meeste met je geluid doet. Dus gewoon lekker googlen en verschillende pedalen vergelijken. Ook zeker langs de winkels gaan.

Standaard

Ik meende dat je er zo blij mee was
    Wel Jammer dat je er niet uit kunt komen.
    Het is omdat ik in Roermond ( limburg ) woon maar anders had ik je graag willen helpen.

Dit is mij altijd vertelt:

Om de effecten goed tot zijn recht te laten komen moet je bij de basis beginnen, je versterker en gitaar in dit geval
    Als een versterker vanuit zich zelf al een slecht geluid heeft dan zal dit met effecten alleen maar slechter gaan worden.
    Maar als je versterker vanuit zich zelf een goede ( cleane ) sound heeft dan zal dit kwa effecten alleen ten goede komen.
    Nu heb jij een Vox AC30 die staan vrijwel bekend om hun mooie en warme geluid omdat deze van buizen is voorzien.
    Als je er dan een multi effect ( wat 1 digitale bak is ) ja dat is door een rietje proberen te ademen.
    Kortom je versterker wil wel maar je boss knijpt het geluid en zorgt er voor dat alles flat klinkt.

Als ik jou muziek gerne bekijk dan is dat veel op classic rock gebaseerd

Zowel de blackstar als brain may red special staan allebij goed aangeschreven.

hoe ze in combinatie met elkaar werken ....geen idee.
    en het is dan ook maar afwachten hoe ze op jou vox reageren.

Je kunt er vrijwel vanuit gaan dat die brain may red special wel goed klinkt op jou vox ( brain heeft er immers ook 1 )

Succes
    Laatst gewijzigd door The rifles; 14 januari 2011 om 15:35

Standaard

Gebruik zelf de Carl Martin Quattro, die heeft 2 drives, compressor, chorus en delay in één, en een effectsloop om eventuele ander pedalen tussen te hangen. Werkt voor mij super, maar ik heb geen idee hoe hij het doet op een AC30. Die staan erom berucht dat ze nogal lastig met pedaaltjes om kunnen gaan.

De HT Dual doet het volgens mij wel op iedere versterker goed, dus daar kun je je geen buil aan vallen. De red special heeft geloof ik goede geluiden (geen ervaring mee), maar is live lastig in gebruik doordat het een combinatie van effecten in één is. Hierdoor wordt het lastig om alleen een chorus, en direct daarna een delay te gebruiken bijvoorbeeld. Wat dat aangaat zou ik eerder voor losse effecten kiezen, maar misschien dat iemand hier meer duidelijkheid over kan geven. In ieder geval succes met deze (leuke) zoektocht!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ter correctie: je wilt van multieffect naar losse pedalen. Die kunnen nog steeds digitaal zijn (er is niets mis met bv een digitale delay).
    Het lijkt mij een ruime hoeveelheid aan pedalen en je hebt dan al een hoop in huis. Je zou ook een reverb, flanger, octaver en phaser kunnen overwegen, maar die heb je vast al uit het lijstje gehaald.
    Ik zou per pedaal beginnen en persoonlijk denk ik dat overdrive het meeste met je geluid doet. Dus gewoon lekker googlen en verschillende pedalen vergelijken. Ook zeker langs de winkels gaan.
    Mijn voorkeur gaat momenteel toch uit naar analoog ( ik heb het wel even gehad met digitaal )

Ik weet van mezelf dat ik geen octaver zou gebruiken, de phaser,delay,reverb zitten op de brain may pedaal dus dat zou voor mij wel een mooie uitkomst zijn ( mits hij goed is !!! )
    Ik wel echt terug naar back to basic, geen toeters en bellen en gewoon een lekkere sound.

omdat we een aantal nummers van u2 spelen en Edge nogal veel effecten gebruikt ben ik al gebonden aan een chorus,delay,flanger en reverb.
    Maar er zal ongetwijfeld een goed pedaal zijn die mij dit kan bieden.

Ik vind de overdrive erg belangrijk ook hou van een lekkere crunch ( waar je broekspijpen van beginnen te wapperen )
    Ook zijn er een aantal nummers die wij spelen waar we veel distortion in gebruiken, ook hoop dat de blackstar mij dit kan bieden.

zelf heb ik een Vox V847 Wah pedaal dus dat is al een zorg minder

kortom ik wil het nu een keer goed doen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik vind het zelf nogal moeilijk om met alleen de zoekterm 'overdrive' of 'reverb' een goeie en lekker klinkend pedaal te vinden. Ik zoek zelf al tijden naar een lekkere blues overdrive, maar het is nog knap lastig om iets te vinden waar ook veel reviews en informatie die niet van het bedrijf zelf zijn te vinden. Je ziet met het enorme aanbod van pedalen het bos al gauw niet meer. Het is dus zeker niet mis van SRV2000 om wat suggesties te vragen zodat ie al een zetje mee krijgt

Kwa overdrive/distortion kan je misschien kijken naar:

MI Audio Crunch box (voor redelijke prijs op marktplaats)
    Fulltone OCD <--laat je broekspijpen wel wapperen(wat duurder)

Tuners heb je:

Korg Pitchblack
    Korg DT-10
    Tc electronic Polytune

En een bandlid van mij heeft een mxr carbon copy delay, dat is een kek dingetje.

Tja verder ben ik niet zo in de markt thuis maar ik hoop dat je er wat aan hebt. succes met je zoektocht
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 14 januari 2011 om 15:56
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Bedankt ik ga ze even beluister via you tube en dan laat ik mijn mening even horen

Mischien dat ik jou ook een beetje opweg kan helpen

Als ik je een Blues overdrive mag aanbieden dan zou ik zeker voor de: Barber Burn Unit Gaan.
    Hij is vrij prijzig meende uit mijn hoofd 269,- maar heb er een keer op gespeeld en dat was te gek. Ik speel weinig blues dus heeft het voor mij ook weinig zin.

Luister en oordeel maar:

http://www.youtube.com/watch?v=TYW906rigUM
    http://www.youtube.com/watch?v=MSjD2o0P1nU

Maar smaken verschillen
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 14 januari 2011 om 16:06

Senior Member

Standaard

hey, klinkt inderdaad wel lekker maar is ook wat aan de prijzige kant maar bedankt voor de tip
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Hallo Gitaarnetters,

Alle tips zijn welkom !!!!
    Allereerst, er is een groot verschil tussen huiskamer en podium. Wat thuis goed klinkt kan kut klinken in live gebruik. En andersom.
    Digitale dingen zijn goed in het eerste, analoog beter in het tweede, ik chargeer enigszins maar analoog heeft wat ruimte nodig en digitaal heeft dat al ingebakken.
    Een tweede ding is, live heb je een amp. Trap je een overdrive in, dan geef je naast het overdrive geluid ook meer volume mee en daar reageert je amp anders op dan thuis.

De meest voorkomende fout met digitaal dat ik zie is teveel overdrive, de typische huissetting live herhalen. Teveel hoog, teveel fuzz en brei.

Op mijn board staan dingen die ik nooit thuis en voor studio zou gebruiken maar op een podium het fantastisch doen.

Standaard

Voor delay zou ik zeggen; zoek er een uit die een dotted-eight-functie heeft. Zoals Nova Delay (ben ik erg tevreden over), maar ook DD-20 van Boss heeft die functie en ik dacht de Line 6 Echo Park ook.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten