Hallo Gitaarnetters,
Waarschijnlijk zijn er veel gitaristen onder jullie die voor de zelfde keuze hebben gestaan om over te stappen van digitaal naar analoge pedalen.
Dat moment is voor mij nu ook aangekomen......
Zelf ben ik nu ongeveer 4 maanden in het bezit van een Boss GT8
Ik heb toen bewust voor deze multi effect gekozen om dat het in mijn ogen alle effecten had te bieden waarna ik opzoek was.
Toen ik hem teste was ik verkocht en moest deze boss GT 8 in mijn bezit hebben maar daar ben ik nu wel op terug gekomen.
Voor thuis gebruik is het een prima ding maar in combinatie met optredens of repetities val ik in het niets en klinkt hij als een gillende keukenmeid
Het geluid klinkt erg klein, totaal geen dynamiek en compressie
Ik speel zelf over een Vox AC30 en dan verwacht je wel een mooi en vol geluid.
Ik ben al 4 maanden aan het tweaken om het juiste geluid ( met ballen !!! ) te zoeken maar ter vergeefs.
Ook heb ik de 4cm kabel methode uit geoefend maar nog steeds geen lekkere sound.
Kortom mijn boss gaat de deur uit.
Nu heb ik wel eens een gitarist horen spelen met een Boss GT8 in combinatie met een JCM800 en dat klonk geweldig !!! waarom bij mij niet ???
Mischien reageert mijn vox niet op deze multi effect zoals ik had gehoopt.
Maar ik hou het maar bij onkunde van mij kant.
Ook losse pedalen is een vak appart en daar wil ik mij nu wat in gaan verdiepen.
Aangezien ik 6 dagen per week werk moet ik een vrije dag opnemen dus wil ik alvast wat huiswerk van te voren doen.
even iets over mijzelf.
Ik speel in een Top 100 Coverband genoemd: Lost-Shot
Ik gebruik een Vox Ac30 in combinatie met een Epiphone Lespaul (SD pick ups)
Voornamelijk speel ik alleen slaggitaar.
we spelen nummers van o.a
Queen.
Van Halen.
ZZ Top.
U2
Bon Jovi
Golden Earing
enz enz.
Nu wil ik een vrij simpele setting ( om het zo overzichtelijk mogelijk te houden )
Zelf zat ik aan het volgende te denken.
Tuner
volume pedaal
Overdrive/distortion.
Delay/chorus
Compressor
Wah.
Ik denk dat ik hier meer als voldoende aan heb.
er zit een reverb en tremelo op mijn Vox dus die ga ik gebruiken.
nu zijn er in de jaren zoveel pedalen uitgebracht dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ik zoek pedalen die allround zijn maar wel gebruiksvriendelijk zijn.
nu zat ik zelf aan 2 pedalen te denken.
De Blackstar Ht Dual Drive.
De Brain may red special.
Ik wou de Blackstar gebruiken voor de overdrive en als het mogelijk is distortion.
en de brain may meer voor de delay, chorus voor nummers van o.a U2
wat is jullie mening hier over.
en als jullie naar mijn gear kijken en de muziek gerne die wij maken wat zouden jullie mij aanraden
Alle tips zijn welkom !!!!
Favorieten/bladwijzers