Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 306 van 441 EersteEerste ... 206256296304305306307308316356406 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.051 t/m 3.060 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

klopt een jcm 800 ziet er beter uit, maar marshall had bij deze versterkers geen andere keus: het zit zo vol met electronica dat de enigste plaats eigenlijk wel daar was of ze hadden of ze hadden het een grotere front plate moeten geven maar ik denk dat dat juist alleen maar lelijker is.

Ik ben er iniedergeval nog heel erg blij mee, alhoewel ik wel graag een 1959 slp zou willen kopen als ik geslaagd ben. mijn ouders hebben mij 500 euros beloofd als ik slaag, dus de vraag is waar dat inclusief mij spaargeld naartoe gaat? marshall of een gretsch
    Laatst gewijzigd door B-stone; 12 januari 2011 om 22:22

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    ouders hebben mij 500 euros beloofD als ik slaag
    Zo een stapje dichter bij slagen en die 500 euro

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.
    Maar ze klinken echt goed!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    ik was in de war met het kofschip maar dat geldt natuurlijk niet voor beloofd. ik vond het met een t ook best mooi staan .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Maar ze klinken echt goed!!

dankje, vind ik ook.
    ik heb alleen effe een vraag, en ik weet zeker dat jullie die kunnen beantwoorden: ik speel eigenlijk alleen maar over de low stand dus 50 watt.
    en ik kijk wel eens naar mijn buizen en toch branden alle eind trap buizen.
    moet ik hem dan gewoon 16 ohm op 16 ohm spelen of 8 ohm op 16 ohm? als jullie snappen wat ik bedoel.

Senior Member

Standaard

Er staat niets in de handleiding.

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat het niet nodig is om de impedantie te wijzigen.
    Waarom gebruik je hem eigenlijk op 50W?
    Ik had hem meestal op 100W staan, ook thuis, en dan het volume omlaag draaien, en de "low volume compensation"-switch inschakelen.
    Dat werkte beter vond ik, maar is misschien persoonlijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Er staat niets in de handleiding.

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat het niet nodig is om de impedantie te wijzigen.
    Waarom gebruik je hem eigenlijk op 50W?
    Ik had hem meestal op 100W staan, ook thuis, en dan het volume omlaag draaien, en de "low volume compensation"-switch inschakelen.
    Dat werkte beter vond ik, maar is misschien persoonlijk.
    het kan puur ingebeeld zijn hoor, maar ik heb het idee als ik thuis speel (wel op een redelijk volume), en ik draai aan de eq zodat er een lekkere sound uit komt. dat het op nog hogere volumes bij repetities weer helemaal nergens naar klinkt. Ik ben nog een beetje zoekende maar voorlopig ben ik bij genoeg met de sound die ik nu met de 50 watt stand heb daarvoor speelde ook gewoon op 100 watt maar dat geluid begon mij een beetje ''te vervelen''. dus weer wat uitgeprobeert en uiteindelijk toch bij de 50 watt stand gebleven.
    ik speel wel gewoon op pentode. en ik dacht ook dat je hem gewoon op de 16 ohm moest laten, ik heb die handleiding ook al tienduizend keer door gelezen en daar staat niet over ohmages. maar ik dacht: "ik vraag het effe aan mensen die er wat meer verstand van hebben" dat geeft weer wat meer zekerheid

Standaard

Ohmage veranderen moet alleen als je er effectief buizen uithaalt om van 100 naar 50W te gaan, met de knop die MArshall voorziet moet het dus NIET.
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Standaard

@B-Stone: Herkenbaar, dat van het opnieuw moeten afstellen bij hogere volumes.
    Ik kan me nog herinneren dat ik daar ook wel 's moeite mee had, met de 6100 meer dan met andere amps in ieder geval.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Ohmage veranderen moet alleen als je er effectief buizen uithaalt om van 100 naar 50W te gaan, met de knop die MArshall voorziet moet het dus NIET.
    Als het niet in de handleiding staat, zal het in geval van die Marshall inderdaad niet het geval zijn. Echter zijn er best een aantal versterkers aan te wijzen waarbij zo'n half power knop wel betekend dat je een andere impedantie moet kiezen. Deze knop sluit dan de helft van de buizen kort (wat hetzelfde is als ze eruit halen).

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten