Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 414 van 593 EersteEerste ... 314364404412413414415416424464514 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.131 t/m 4.140 van 5928

chicken

hoi GN!

ik heb momenteel twee strats, een USA Standard en een Swing S2, beetje bugget maar wel imho bang for the bucks...

anyway, die Swing heeft vorig jaar in het voorjaar (jan, 2010) een ongelukje gehad, zit nu een hele lelijke buts in de body en hij ontstemd ongelofelijk snel. Een nieuw setje tuners is prima, hoeven niet de beste te zijn maar via De Tonefactory zijn die wel prima dunkt mij .

een tweede ding was dat de vibrato holte wat te dun was uitgefreesd en ook die tijdens de val (op een glad stukje) is gebroken, inmiddels vastgezet met een mooi stukje hout maarjah ...

Echter, ik dacht als ik de tuners vervang kan ik ook wel eens gaan kijken om hem helemaal up te daten, want eerlijk = eerlijk, die hals speelt prima ! Alleen nu is die cavity al kapot en het hout volgens mij ook geen echt hout maar iets met multiplex ofzo :s. De hals speelt echter als een tierelier, nu zit ik dus heel erg te twijfelen of ik 'm ga updaten en er een setje P90s of lekkere elemntjes ingooi (vind hem te schel, niet lekker qua pups) of een setje (liefst tweedehandse) strat-elementjes.

Een tweede optie is een hollowbody tele body kopen, en dan 't liefst wel met P90s, maar 'mag' dat wel met een strat-neck !? kijk hier maar eens wat je dan ongeveer krijgt (hoewel ik geen 3 pups zou willen hebben)... Zou ik de kop kunnen reshapen of?

Ik wil er graag weer een lekker gitaartje van hebben, nu is 't nix o.a. door de kapotte mechanieken, staat al te lang in de tas in de hoek !

ben benieuwd naar jullie input!

Zeiler!

owh jah: de strats !

Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Standaard

Toch wel mijn beauty Speelt ook echt subliem

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Maar de Mexicanen van de laatste jaren doen er niet voor onder vind ik! Heb zelf een Classic Player '60 en die heb ik boven een American Standard verkozen. Afwerking, features (beste hals ter wereld als je het mij vraagt) en sound deden er niet voor onder.
    Ik overweeg heel erg om zo'n Classic Player '60 te kopen. Ik heb al meerdere Strats getest, maar de CP nog niet. Wat is er zo speciaal aan die hals dan? Ik hoor het vaker, over die hals, maar waarom eigenlijk?

Standaard

Fender Factory 1959

Leuk, een filmpje van de Fender fabriek in 1959. Ook leuk om te weten dat die krengen gewoon gemaakt werden door Mexicanen, nu hoef ik al helemaal geen Fenders meer!

Senior Member

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Fender Factory 1959

Leuk, een filmpje van de Fender fabriek in 1959. Ook leuk om te weten dat die krengen gewoon gemaakt werden door Mexicanen, nu hoef ik al helemaal geen Fenders meer!
    Facebook...?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Ik overweeg heel erg om zo'n Classic Player '60 te kopen. Ik heb al meerdere Strats getest, maar de CP nog niet. Wat is er zo speciaal aan die hals dan? Ik hoor het vaker, over die hals, maar waarom eigenlijk?
    Het is eigenlijk simpelweg een heel erg lekkere hals; hij valt mij precies in m'n hand qua dikte en vorm. Het is een redelijk stevige hals met een perfect rond C shape profiel. De toets heeft een radius van 9,5" en dat is misschien wel de grootste troef. Een pure vintage hals heeft 7,25" en dat werkt wel lekker met akkoorden maar het benden gaat erg lastig. Een moderne hals heeft 12" en daar is het net andersom. Die 9,5" van de Classic Player is wat dat betreft de gulden middenweg.
    Halzen zijn natuurlijk zeer persoonlijk, maar ik vond hem ideaal vanaf het moment dat ik de gitaar voor het eerst beetpakte. Het best probeer je het dus inderdaad zelf denk ik

Senior Member

Standaard

Hè? De toetst van een Classic Player 60's Strat heeft toch juist een 12" radius? Dat is wat ik tenminste in diverse reviews lees. Ook in de beschrijving van Rock Palace staat dat. (http://www.rockpalace.com/product/Fe...-Blue-Rosewood)

Of is het zo dat jij een vroegere versie hebt, die wellicht een kleinere radius heeft?

Ik ga hem sowieso eind deze maand testen. Die CS'69 pickups vind ik toch wel heel lekker klinken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Facebook...?
    Ja... maar ...waarom zijn wij geen facebook vrienden, Mario?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Hè? De toetst van een Classic Player 60's Strat heeft toch juist een 12" radius? Dat is wat ik tenminste in diverse reviews lees. Ook in de beschrijving van Rock Palace staat dat. (http://www.rockpalace.com/product/Fe...-Blue-Rosewood)

Of is het zo dat jij een vroegere versie hebt, die wellicht een kleinere radius heeft?

Ik ga hem sowieso eind deze maand testen. Die CS'69 pickups vind ik toch wel heel lekker klinken.
    Volgens de Fender site inderdaad een 12" radius, dan weet ik het zo niet eigenlijk. Hij voelt wel minder plat aan dan m'n Gretsch en die heeft 12". Ik heb er eentje uit begin 2007, misschien dat het veranderd is ooit.

Overigens heeft de Classic Player nu niet meer de Custom Shop '69 pickups, maar een kopie daarvan. Die heel erg goed klinken, daar niet van. Ik heb nog (net) wel de CS pickups en die zijn helemaal briljant.

Senior Member

Standaard

Ik heb mijn strat maar eens voorzien van een andere slagplaat. Heel lang over nagedacht om te doen. Ik bleef de photoshop die ik had gemaakt mooi vinden dus uiteindelijk toch maar besteld. Bleek de slagplaat in het echt nog mooier te zijn:

Het zal een kwestie van smaak zijn, maar ik vind het helemaal te gek!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten