Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 729 van 1797 EersteEerste ... 22962967971972772872973073173977982912291729 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.281 t/m 7.290 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    die gibson lp 59 is wel erg duidelijk
    Gelukkig voor jullie wel, ik zou het niet zomaar kunnen zien.
    Heb er wat foto's van het origineel bijgehaald en zie o.a. dat de letters en b.v. het puntje op de i niet goed zijn.
    Maar waar zien jullie dat zo snel aan ?

B.t.w. deze is wel slim kwa tekst, als hij dat garantie en boekjes gedoe weghaalt spreekt hij nog de waarheid ook, hij zegt dat het een replica is.
    Met dit soort advertentie kan ik jullie eigenlijk alleen maar gelijk geven, dus mij zal je niet meer horen zeiken over het aanpakken hiervan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Heb er wat foto's van het origineel bijgehaald en zie o.a. dat de letters en b.v. het puntje op de i niet goed zijn.

B.t.w. deze is wel slim kwa tekst, als hij dat garantie en boekjes gedoe weghaalt spreekt hij nog de waarheid ook, hij zegt dat het een replica is.
    Met dit soort advertentie kan ik jullie eigenlijk alleen maar gelijk geven, dus mij zal je niet meer horen zeiken over het aanpakken hiervan.
    heb je gelijk in dat een replica is, echter, met gibson fabrieks garantie, dat kan dan dus niet.
    de vorm van de kop, die klopt niet, de body, tevens hoort t trustod plaatje er niet op maar moet die gewoon zwart zijn met witte buitenlijn. Ben wel benieuwd naar foto van achterkant van de kop (serienummer etc)
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Maar MP doet er waarschijnlijk niets mee ,want hij staat er nog steeds.
    Hoewel Marktplaats advertenties met namaakproducten in principe verbiedt, kunnen in de regel alleen rechthebbenden melding van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten maken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Hoewel Marktplaats advertenties met namaakproducten in principe verbiedt, kunnen in de regel alleen rechthebbenden melding van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten maken.
    Ik denk het niet, volgens mij heeft mp ergens in de regels staan dat namaak niet mag en bepaald mp zelf welke advertentie ze wel of niet laten staan.
    In het verleden waren ze b.v. heel makkelijk met het verwijderen van advertenties als je die in de, in hun ogen, niet juiste rubriek zette. Ook daar viel weinig over te bepraten.

Ik denk dat jouw opmerking geldt als het om aangifte gaat, niet om het verwijderen van de advertentie.

Senior Member

Standaard

Ik denk het niet, volgens mij heeft mp ergens in de regels staan dat namaak niet mag en bepaald mp zelf welke advertentie ze wel of niet laten staan.
    In het verleden waren ze b.v. heel makkelijk met het verwijderen van advertenties als je die in de, in hun ogen, niet juiste rubriek zette. Ook daar viel weinig over te bepraten.

Ik denk dat jouw opmerking geldt als het om aangifte gaat, niet om het verwijderen van de advertentie.
    Je kunt wel neerzetten wat je denkt hier, of je kunt even de algemene voorwaarden van marktplaats gaan lezen en erachter komen dat ik gelijk heb.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Logo, plaatsing van pots, brug, headstock, binding, fretboard (bij custom)

en als je langsgaat om te kijken (als je bijna genept bent)
    control cavity pup cavity. Body/halsverbinding in cavity. En zo zijn er nog wel een "paar" dingetjes. Maar bovenstaande is wel een goede indicatie.

Hij gebruikt wel het woord replica maar dan op een slinkse manier. Als in reissue.

Stout en afkeurenswaardig

Senior Member

Standaard

Stout is het goede woord.

Standaard Krachten bundelen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Je kunt wel neerzetten wat je denkt hier, of je kunt even de algemene voorwaarden van marktplaats gaan lezen en erachter komen dat ik gelijk heb.
    Je zal wel gelijk hebben hoor, ik heb nu even geen zin om dat werkelijk te gaan nalezen, maar Marktplaats is toch onderdeel van Eb@y ? Ik weet dat ze er daar NIET mee (zouden) lachen, waarschijnlijk à la Americana bang voor een of andere lawsuit en vanwege copyright/beschermd logo/trademark...
    Op eb@y zie je daarom ook dikwijls ads met 7ender en 6ibson om de grote jongens vooral niet tegen de borst te stoten.

Om alle individuele acties tegen deze ads wat te bundelen & organizeren : waarom niet een uniforme "Gitaarnet.nl protestmail" opstellen, liefst een beetje wettelijk onderbouwd, die doorgestuurd kan worden bij elke flagrante poging tot oplichting ? Als particulier zal je toch meer onwennig worden als er een hele community achter zo'n melding staat, en Marktplaats zal dan misschien ook wat sneller optreden.
    Is maar een idee, hoor.
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Standaard

Bij ebay is het precies hetzelfde: alleen rechthebbenden kunnen in principe melding maken van inbreuk op intellectueel eigendom (hoewel het plaatsen van zulke advertenties dus niet toegestaan is). Rechthebbenden kunnen trouwens ook 'agents' aanstellen die dat voor ze doen, want het is nogal een kutwerk voor een merk als Gibson, Fender, Ibanez, etc. om 'alle' advertenties na te lopen, maar er zijn desondanks gekken genoeg die dat vrijwillig doen. Als je een merk echt wil helpen, kun je waarschijnlijk beter als individu een mailtje naar de Nederlandse importeur sturen.

Senior Member

Standaard

Marktplaats neppert hieronder vs echte Gibson hiernaast:

De mechanieken steken ook nog een eind verder uit bij de neppert.
    Ik zag het in eerste instantie ook niet, maar als je goed vergelijkt, zijn er veel verschillen.
    B.v. de "Les Paul Model" tekst staat heel anders op de headstock, is dat altijd concequent geplaatst bij een echte Gibson?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten