Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1169 van 1214 EersteEerste ... 169669106911191159116711681169117011711179 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.681 t/m 11.690 van 12136
    Senior Member

Standaard

het zal dan toch wel de 'andere kant' van het klitteband zijn wat ik op de foto zie. Zelf doe ik ook altijd de hardere kant onder het pedaal en het zachte gedeelte op de kist. Dit omdat het zachtere gedeelte meer stof en pluizen aantrekt, dus als je het pedaal soms ook los gebruikt krijg je er allemaal pluizen etc. aan.

Ik heb nu ook zoiets liggen als die Duotec en daar heb je geen hardere en zachte kant, maar gewoon twee dezelfde 'kanten'. Ik weet niet precies wat daar de voor- of nadelen van zijn?
    Laatst gewijzigd door apekop; 4 januari 2011 om 10:19

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Hopelijk kan ik zondag nog even naar Ieme's AMP fest met o.a. dit bordje, mijn beste pedalen, hoewel ik ook nog een Ibanez SC10, MXR Script Phase 90 en een Maxon OD808 (edit: oh ja, ook nog een Ibanez PM-7) heb, die ook prima klinken:

De spinnen (Sinterklaas-kadootjes v.d. kinderen) lagen toevallig op de grond toen ik foto's wilde nemen, vond het wel grappig.
    Wat is dat voor bordje? Zelfgemaakt?

Senior Member

Standaard

Ja, zelfgemaakt.

Het bestaat uit een 6 mm multiplex plankje en een paar vuren latjes.
    Ook zitten er nog wat houtlijm, spijkertjes en matzwarte primer in verwerkt.

Edit: Hier het bouwproces: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...er#post2395517
    Laatst gewijzigd door Henri H; 4 januari 2011 om 11:20

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Ziet eruit als Tesa Velcro, extra sterk, te koop bij Gamma e.d.
    Op de verpakking ervan staat: "Bevestig altijd de zachte kant aan het item dat u verwijdert."

Zo vreemd is het dus niet...

Voorheen gebruikte ik Duotec. Sterker nog, dat is echt ideaal. Er is alleen nagenoeg niet normaal aan te komen behalve beestellen via internet en dan komen er nog bezorgkosten bij en dat maakt het te duur. Ik gebruik nu ook dit spul van Tesa en dat is oersterk.
    Ja klopt, het is de harde kant van Tesa Velcro, extra sterk. In idd, bij de Gamma hebben ze dat liggen. Vond het nog best prijzig trouwens, geloof iets van 15 euri per rol van een meter ofzo.

Geen idee welke kant waar hoort, had het gevoel dat dit wel logisch is haha

Voorheen had ik dunne klitteband strips gebruikt, maar de lijm van het klitteband liet al snel los van pedalen of de showcase, terwijl ik niet eens probeerde een pedaal los te 'klitten'. Daarnaast vond ik die dunne strips niet echt handig, ik heb nu wat meer vrijheid waar ik pedalen plaats.
    Die klitteband van Velcro Extra Sterk is nu trouwens zo sterk, dat je al snel door het lostrekken van een pedaal van het klitteband, het pedaal van de klitteband trekt :S
    Zit nu iig retevast, voorzichtig lostrekken is het devies.

Senior Member

Standaard

Tesa
    Ik heb de harde lussen (5 cm) ook op het bord geplakt, en de pluizige kant (2 cm) onder mijn pedalen.

Enerzijds krijg ik dan geen krassen op mijn (peperdure) parketvloer als een pedaaltje op de grond leg. En iemand noemde het al: de lussen trekken minder vuil en stof aan dan de pluizige kant. En ik ben wel zo proper met mijn bordje...
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Standaard

Ik heb m'n klitteband dus precies andersom, omdat anders m'n board na verloop van tijd helemaal onder het pluis zit. Maar ik moet nog een keer overstappen naar een koffer (lees: Showmaster), dan zou ik daar wel een stuk minder last van hebben.
    Vind het overigens wel handig ook om de haakzijde aan mijn pedalen te hebben, zo blijven ze mooi op hun plek op het tapijt van de repetitieruimte

Junior Member

Standaard

Ik ben de laatste tijd weer druk bezig geweest met mn pedalboard en heb een aantal pracht pedalen erbij Vooral de Shape Shifter is echt een geweldig pedaal! Toch maar even een update van mn pedalboard:

Van:

Naar:

Senior Member

Standaard

Inderdaad een heel vet pedaal die Shape Shifter, klinkt ook erg goed. Heel handig die tap tempo. Helaas past hij niet meer in mijn bord, anders had ik overwogen om hem te kopen. Waarom heb je je bord niet meer oranje? Ik vond dat wel mooi eigenlijk

chicken

vet bord! is dat nu een rockcase van warwick!?

welke kabeltjes gebruik je daar!? ik heb nu een mengelmoes en wil gewoon een aantal goede kabels hebben ipv stagg bende (heb ook een paar van naar ik meen planet waves die dan wel weer ok zijn )! ik hoor wel goede verhalen over die van Thomann?

http://www.thomann.de/nl/pro_snake_p...nkel_015_m.htm

iemand ervaring daarmee!?
    Laatst gewijzigd door zeiler; 6 januari 2011 om 10:27
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVermeulen Bekijk bericht
    Ik ben de laatste tijd weer druk bezig geweest met mn pedalboard en heb een aantal pracht pedalen erbij Vooral de Shape Shifter is echt een geweldig pedaal! Toch maar even een update van mn pedalboard:

Van:

Naar:
    gebruik je dat loopen zo vaak dat je een aparte Loop Station nodig hebt ipv de Hold functie op de DD-7?
    Fan van Jimmy Page

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten