Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 135

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Een taakstraf van drie weken en een schadevergoeding van pakweg een half maandloon?
    Voor een poging om iemand de kop in te slaan?

Eis wat mij betreft een 0 achter beide.
    Ben ik het wel mee eens, je kunt er (als gitarist) ook echt wel op rekenen dat ik degene ben die een volgende keer de klappen geeft. Liever drie weken blaadjes prikken dan 6 weken met een zware hersenschudding thuis op de bank zitten.
    (Meest bizarre is dat er nog onderhandeld wordt over het smartegeld, OM vond € 1000,- teveel aangezien het geen blijvend letsel is en wilde er € 450,- van maken. De rechter vond dat weer te weinig en maakte er € 750,- van, denk alleen dat geen van beiden het leed voor die prijs over hadden willen nemen.)

Standaard

Haha o o o die Molukkers ook

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ongeacht kleur of niveau van de geluidsman....wanneer je iemand een gat in z'n kop slaat en daarna op het gemakje je spullen opruimt en verdergaat waar je mee bezig was, en het slachtoffer gewoon laat liggen tot de ambulance komt, ben je OF Chuck Norris, OF een enorme zakkenwasser.....
    +++ helemaal gelijk.
    En als de geluidsman het probleem is ga t dan zelf leren(mijn medebandlid is PAman dus als't niet goed is gaat hij zelf wel FF achter de knoppen).
    Maar we lopen er hard over te denken om een mengerd op t podium te gebruiken en zelf het geluid te doen terwijl we optreden. Zingen en geluid gaat prima samen. Zowiezo ga ik dan de zang mixen op t podium. Maar de afstelling van de synths,drums,snaren en/of andere geluidsbronnen doet m'n maat.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member

Standaard

iemands kop inslaan vind ik ook beetje ver gaan.. je kan hooguit "niet spelen" als het niet volgens de afspraken is.
    bijvoorbeeld zoals hij zei "dat de geluidsman dronken was"

ikzelf heb ooit zelfs een "fransbauwer-achtige-muziek" geluidsman gehad. met de metalband waar ik mee speelde. dat ging ook niet echt samen. de man in kwestie hebben we dan ook wel geholpen. t was niet superslecht uiteindelijk. het was gewoon niet goed, achteraf was het misschien beter geweest om niet te spelen. maarja hij en wij een ervaring erbij toentertijd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Zo kan het ook ja.
    ONRUST NV

Standaard

Sorry, maar ik kan het niet laten even te reageren, want jongens, het begint wel weer erg 'wij' tegen 'zij' praat te worden hé... daar wordt ik echt niet goed van. Samenwerking is een vies woord of wat?

Ja, je hebt zeker apen rondlopen die zichzelf geluidsman noemen, maar ongehinderd zijn door enige kennis van zaken, danwel enige sociale vaardigheden. Zeker in het cafe circuit, een paar boxen kopen en tadaaa, ze zijn geluidsverhuurder. Of DJ's die denken dat ze ook wel bandjes kunnen doen... heel jammer...

Maar in mijn ervaring heb je net zo veel muzikanten die de melk wel hebben horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt. Opmerkingen als
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    [...]Zingen en geluid gaat prima samen. Zowiezo ga ik dan de zang mixen op t podium.[...]
    getuige voor mij van zeer weinig inzicht en geen wil tot samenwerken. Je kunt gewoon niet horen wat er in de zaal gebeurt als je op het podium staat. Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gaat, maar goed is het zeer zeker niet.

Als elke muzikant nou eens aanleert om te spelen met het slechtste geluid dat je je voor kunt stellen (of géén geluid). En elke geluidsman zich nu eens bekwaamd in zijn job en er ten alle tijden naar streeft een perfect podium & zaal geluid neer te zetten.... dan gaat samenwerken vanzelf !

Zo denk ik erover in ieder geval...
    Ik werk als audio techneut op (inter)nationaal niveau, maar speel ook in bandjes... Wij krijgen (als band) ook wel eens een audio techneut die niet echt van wanten weet, maar hebben ons podiumgeluid zo voor elkaar dat het [1] heel makkelijk is ons goed uit te versterken (en de kans op drama dus beperkt is) en [2] we met een minimum aan podiumgeluid prima kunnen spelen.
    Geluk is daarbij wel dat we een fantastische zanger hebben die niet veel monitor nodig heeft

0,02
    Laatst gewijzigd door berolios; 6 januari 2011 om 12:06
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

Moderator

Standaard

+1, commentaar niet nodig, helemaal goed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Nu het probleem waar mijn band mee kampt is dat onze muziek zo extreem kan zijn dan het voor een geluidsman onmogelijk is om ons goed te mixen. Want je moet de muziekstroming kennen om te weten welk geluid moet worden benadrukt en welk geluid zachter moet worden. Daarnaast is de panning ook erg belangrijk om ruimte in je geluid te creëren. En dan heb je nog de frequenties die andere frequenties kunnen wegduwen(hoop dat iedereen snapt wat ik bedoel). Vandaar dat wij liever op het podium dan zelf ons geluidregelen. Ik zou graag samen willen werken, maar daar heb je de tijd niet voor waneer je gaat optreden. We hebben met verschillende soorten geluidsmannen gewerkt, maar die snappen onze herrie niet, dus hoe kan je ons dan goed mixen. Als je mijn muziekje op tracks luisterd zal je wel zien wat ik bedoel.
    Laatst gewijzigd door onrust nv; 6 januari 2011 om 13:13
    ONRUST NV

Moderator

Standaard

Heel veel van dat soort trucjes gaan natuurlijk totaal niet werken als je op 't podium al te hard staat voor de tent. En dat doen veel bands.

Pannen voor ruimte in je geluid heeft bijvoorbeeld weinig zin als de instrumenten die gepanned moeten worden vanuit de backline (en monitors) al de hele zaal vullen.
    Een geluidsman kan geen twee frequenties gaan proberen "uit elkaar te houden" als de twee bronnen die frequenties al voluit tot aan de achterwand pompen...

Het begint bij een goed, beheerst podiumgeluid. Ongeacht of je je geluid zelf doet of laat doen.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Het begint bij een goed, beheerst podiumgeluid. Ongeacht of je je geluid zelf doet of laat doen.
    Klopt als een zweerende vinger. beheersing is het sleutelwoord bij geluid.
    ONRUST NV

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten