Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 727 van 1797 EersteEerste ... 22762767771772572672772872973777782712271727 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.261 t/m 7.270 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stikel Bekijk bericht
    Rest nog een vraag. Wie op dit forum is kundig genoeg om, in een twijfelgeval, van een plaatje/foto te beoordelen of iets echt is. Als het er dik bovenop ligt zie ik het ook. Maar al die twijfelgevallen. Ik wens u allen veel succes en nog vele, liefst vruchtbare discussies.
    Het irriteert me mateloos dat ik me, voor een tweedehands Fender of Gibson, al geroepen voel om hier te komen vragen of ie pluis is. Alleen daarom al moeten ze die vervelende namakers, logo-plakkers en kopers/verkopers stevig aanpakken. Highly annoying.

Senior Member

Standaard

De vraag is eigenlijk of Marktplaats er wat mee doet. Er staat wel in de voorwaarden van Marktplaats zelf dat het verboden is advertenties te plaatsen voor "objecten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen", maar in principe kunnen alleen de rechthebbenden hier melding van maken. Soms lijkt het er wel op dat advertenties wel verwijderd worden nadat iemand er hier melding van gemaakt heeft en er bij Marktplaats melding van gemaakt is, maar dat kan toeval zijn.

Desalniettemin is het ook goed om het vanaf hier in de gaten te houden. Persoonlijk vind ik misleidende advertenties (bewust of onbewust door de verkoper) wel erger dan iemand die z'n lelijke Chinese kopie openlijk verkoopt, maar in theorie mag het allebei dus niet.

Standaard

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...l=&pc_id=&afd=

van Frans uit Hoogstraten Antwerpen, aangekocht in Uden

en

van Jos uit Vlaardingen Zuid Holland, aangekocht in Uden

http://muziek.marktplaats.nl/verster...fta_ind=8&fs=1

plaatsen liggen dicht bij elkaar maar toch vaag imho...
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    http://www.2dehands.be/muziek/muziek...l=&pc_id=&afd=

van Frans uit Hoogstraten Antwerpen, aangekocht in Uden

en

van Jos uit Vlaardingen Zuid Holland, aangekocht in Uden

http://muziek.marktplaats.nl/verster...fta_ind=8&fs=1

plaatsen liggen dicht bij elkaar maar toch vaag imho...
    Ik zou zeggen waag er een mailtje aan?

Standaard

Die Frans uit Hoogstraten verkoopt heel regelmatig op 2ehands.be, meestal vintage versterkers. Ik denk dat er wel meerdere Nederlanders zijn die een account hebben bij 2ehands.be en dan als woonplaats 1 of andere grensplaats in België nemen. In Lommel zit er ook zo iemand, maar die zet het er wel meestal bij dat hij net over de grens woont.
    Als je, zoals ik (erg genoeg...), dagelijks eens naar de verschillende verkoopsites surft (2ehands, kapaza, Marktplaats) vallen die 'dubbele advertenties' vanzelf op.

Dit zegt natuurlijk niets over de inhoud/echtheid van de spullen, maar ik vermoed dat er met de verkoper an sich niks mis is.
    Let there be rock.

For sale : niks.

chicken

ik woon ook op twee adressen, zowel bij mijn ouders in de buurt van Zwolle als in Groningen... Vrienden van mij studeren in Leuven (België ) en wonen bijv. in Zwolle en Hoogeveen !

Oppassen is 't wel, maar of 't per direct fout is !?
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Standaard

Voilà, dit bedoel ik dus : http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar

Lijkt wat raar, maar is niks mis mee.
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Die Frans uit Hoogstraten verkoopt heel regelmatig op 2ehands.be, meestal vintage versterkers. Ik denk dat er wel meerdere Nederlanders zijn die een account hebben bij 2ehands.be en dan als woonplaats 1 of andere grensplaats in België nemen. In Lommel zit er ook zo iemand, maar die zet het er wel meestal bij dat hij net over de grens woont.
    Als je, zoals ik (erg genoeg...), dagelijks eens naar de verschillende verkoopsites surft (2ehands, kapaza, Marktplaats) vallen die 'dubbele advertenties' vanzelf op.

Dit zegt natuurlijk niets over de inhoud/echtheid van de spullen, maar ik vermoed dat er met de verkoper an sich niks mis is.
    Klopt, ik heb dat ook. Als je iets snel wilt verkopen (liefst aan een liefhebber) wil je een zo breed mogelijk publiek aanspreken. Speurders, 2dehands.nl en kapaza voegen niet veel toe aan marktplaats of gitaarmarkt. Op 2dehands.be komen veel bezoekers die je normaal gesproken niet krijgt dus is dit de logische optie. Nu moet je bij 2dehands.be een woonplaats in Belgie invoeren om een account aan te maken. Zo heb ik Maaseik ingevoerd omdat dat redelijk in de buurt is. Wel zet ik onder iedere ad die ik daar plaats "!!!Ik woon in Venlo, Nederland!!!".

Het kan dus wat verwarring opleveren, maar er is (in de meeste gevallen) niks aan de hand. Ik denk dat vrij veel Nederlanders dat doen.

Senior Member

Standaard

Hallo,

Kan iemand me helpen met deze zoekertjes :
    http://www.2dehands.be/muziek/muziek...-83170925.html

en

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...-78103930.html

Ik hoor geregeld lof over de Koreaanse Epiphones. Maar is die 2e zijn geld waard ? De gitaar kost nieuw minder... Zijn de nieuwe Epiphones zo goed niet dan ?

Groeten,
    Tom
    After all is said and done. More is said than done.

Senior Member

Standaard

Nja er zijn goede en slechte Chinese en Koreaanse Epiphone's. Het blijft een kwestie van uittesten en zelf onder vidnen wat jij er van vind uiteindelijk.
    Feit is wel dat er meer slechte Chinese Epiphone's zijn dan Koreaanse exemplaren. Bovendien testen mensen vaak een Chinese Epiphone in de winkel die recht uit de doos komt zonder intonatie en is afgesteld en gaan dan lopen zeiken dat het voor geen meter speelt etc etc...
    Ik heb een aantal Koreaanse en een Chinese Epiphone LP en die Chinees is echt briljant Gewoon goed laten afstellen en intoneren en je hebt echt wel een prima LP hoor, deze doet echt niets onder voor een Koreaan. Wel kan er verschil zitten in afwerking.

Kortom, testen en zelf bevinden

Ik vind die ES335/Sheraton wel duur hoor, 550 euro maar die is wel heel erg fraai! Maar die vind je ook wel voor minder dan 550 euro en ook gemaakt in Korea
    Laatst gewijzigd door robert-gitarist; 6 januari 2011 om 14:34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten