Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 25 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 242
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Nou, ik ben niet van plan ze allemaal te sparen hoor, maar vond het wel een leuke titel, ook vanwege het Ross-pedalen-topic van HaroldA.
    Met de pedalen die ik er a.s. week bij krijg, wil ik een boardje gaan maken en ook daadwerkelijk gaan gebruiken misschien, afhankelijk van hoe ze bevallen.
    De DL10, CS10 en WH10 klinken perfect iig.
    Misschien komt er ook nog wel 's een DS10/MS10/MT10 bij....
    De MS-10? weet je het zeker?, ik heb er eentje en ik ben er niet van onder de indruk, heb hem al in geen tijden meer gebruikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Over de MS10 kan ik, mits gemod, niet vaak genoeg de loftrompet afsteken. Standaard is het een beetje een one trick pony met te weinig volume, mar eenmaal gemod is het een geweldig breed inzetbare overdrive die super door de mix prikt. Misschien niet zo dynamisch en natuurlijk klinkend als de laatste generatie (al dan niet FET-based) overdrives, maar sjongejonge wat heb je makkelijk een goede sound met dat ding.
    DML10 mag natuurlijk niet ontbreken in een topic waar de 10-serie bejubeld wordt en iedereen die al wel gepost maar 'm nog niet genoemd heeft moet zich diep schamen Je moet 'm even doorhebben maar daarna kun je er zóveel mee doen...
    De MS-10 heeft inderdaad weinig volume en over mijn buizenamp is het niets, of alles, qua rand, neen niet mijn favo pedaaltje.

Ik gebruik nu mijn overdrive van pearl voor een randje en wil ik iets meer knallen pak ik mijn HAO Rust Driver (heeft een true bypass en volume is zeer goed in te stellen, ideaal om bij de leadpartij goed, qua geluid naar voren te komen)

Maar bij mijn Gibson Marauder is er een pre-amp met boost ingebouwd van Koch, dan hoef ik helemaal geen pedaal meer aan te raken, bij een solo effe de schakelaar om en huppa qua volume kom ik er ineens mooi bovenuit en een lekker randje, heerlijk als je in een luie bui bent.

En laat de Marauder nou net ook een heerlijke leadsound hebben

Senior Member

Effect !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Ik heb er inmiddels behoorlijk wat, maar de lekkerste blijft toch mijn eerste:

Ik zag wat demo'tjes en reviews her en der v.d. MT10/MS10/DS10, weet niet meer precies welke nu wel goed zijn en niet, maar de Mostortion is dus een goeie blijkbaar?
    Je zou verwachten (naamsgewijs) dat het een high gain pedaal is, maar kan ook erg goed gebruikt worden voor overdrive lijkt het: Klik

@ Geert: De MS10 zal ik nog even onder beschouwing nemen. Thx.

Standaard

MT10 is de beste Tubescreamer die geen tubescreamer is.
    MS10 is het Maxon antwoord op een Boss MZ2. Ongemodificeerd alleen leuk voor slaapkamermetal
    DS10 is een schel kreng.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Ah, ok.

Mijn broer heeft met Altar, begin jaren '90, een demo of album opgenomen met hoofdzakelijk een Metal Zone als basissound.
    Ze gebruikten toen wel een (gemodificeerde?) JCM 900 volgens mij.
    Op zich was dat een moddervette sound.
    't Is dus afhankelijk van welke sound je zoekt, of een MZ/MS10 bruikbaar is voor iemand.

De MT10 spreekt mij echter het meest aan tot nu toe.

Senior Member

Standaard

Hoe is de algemene kwaliteit van deze specifieke Ibanez serie? Is er bijvoorbeeld veel ruis of tonesuck etc.?

Senior Member

Standaard

Van de 4 pedalen die ik heb heeft alleen de WH10V2 erg veel tonesuck, de rest niet, ook geen noemenswaardige ruis o.i.d.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

qua vervorming heb ik ervaring opgedaan met de DT10 en FC10..die eerste beviel me aanvankelijk niet, maar later vond ik m wel eigenzinnig & bruikbaar - maar niet genoeg om m te houden!
    De FC10 was lekker vet en simpel, ze zeggen dat het een Rat in 10-verpakking is..

Hoe is de algemene kwaliteit van deze specifieke Ibanez serie? Is er bijvoorbeeld veel ruis of tonesuck etc.?
    Ik heb mijn klachten al gedeponeerd hier..kapotte pedalen.. maar ben kennelijk de enige? En ja, ik krijg alles kapot, was ook de enige die mekkerde over de onbetrouwbaarheid van boss..
    Toch nog effe wat zeuren: mijn PH10 bimode phaser klinkt uitstekend, maar blijft gewoon op de achtergrond phasen als ie uit staat..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    qua vervorming heb ik ervaring opgedaan met de DT10 ...
    Je bedoelt de DS10?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    ...mijn PH10 bimode phaser klinkt uitstekend, maar blijft gewoon op de achtergrond phasen als ie uit staat..
    Hmm, dat heb ik ook met één van mijn delays, weet niet welke (DD-3 of DL10), nog niet uitgezocht. Ik vind het niet storend genoeg.
    Heeft de PH10 er echt veel last van?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Je bedoelt de DS10?
    Ja day zeg ik: DS10

Hmm, dat heb ik ook met één van mijn delays, weet niet welke (DD-3 of DL10), nog niet uitgezocht. Ik vind het niet storend genoeg.
    Heeft de PH10 er echt veel last van?
    Thuis is het geen probleem, maar over The Big Marshall was het uitermate storend.. het gebeurt vaker, bij meer apparaten (Iba SD-9 is er berucht om..).
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Ik zag wat demo'tjes en reviews her en der v.d. MT10/MS10/DS10, weet niet meer precies welke nu wel goed zijn en niet, maar de Mostortion is dus een goeie blijkbaar?
    Je zou verwachten (naamsgewijs) dat het een high gain pedaal is, maar kan ook erg goed gebruikt worden voor overdrive lijkt het: Klik
    Wat Dirk zegt: ik heb alle tubescreamers gehad (en uitvoerig gemod) maar het is altijd weer de MT10 die op mijn plank terugkomt.

Ik heb de MS10 en DS10 ook, en dat zijn nogal one-trick-back-to-the-eighties-ponies. Maar ik ga me eens wat verdiepen in de mod-mogelijkheden van de MS10, als de resultaten zo positief zijn.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten