Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 197
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@jerome: niet mee eens. daarnaast, dat zou nogal onpraktisch worden, denk je niet? eerst de amp 'lenen' (of kopen), tijdje in de band gebruiken, en dan teruggeven met 'nee dank je, is mijn ding niet?" ik weet wat ik zoek en hoe ik 't hebben wilt in een 'droge' opstelling. ik hoor bijvoorbeeld met geen mogelijkheid een tone die ik tof vind uit de 5150, maar een hoop bruikbaars in de mark5, om maar wat te noemen.

Standaard

En ga je nu al die spullen meeslepen naar optredens?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @jerome: niet mee eens. daarnaast, dat zou nogal onpraktisch worden, denk je niet? eerst de amp 'lenen' (of kopen), tijdje in de band gebruiken, en dan teruggeven met 'nee dank je, is mijn ding niet?" ik weet wat ik zoek en hoe ik 't hebben wilt in een 'droge' opstelling. ik hoor bijvoorbeeld met geen mogelijkheid een tone die ik tof vind uit de 5150, maar een hoop bruikbaars in de mark5, om maar wat te noemen.
    Maar het is ook onpraktisch, maar voor mij/velen helaas een feit...
    Heb jij dan niet/nooit dat sommige amps thuis lekker klinken maar met een optreden druk en/of tone en/of ballen blijken te missen?

Standaard

Natuurlijk heeft hij dat wel, anders had hij toch al jaren precies de amp die hij nodig had

Senior Member

Standaard

volgens mij heeft hij die amp al maar misschien wordt het eens tijd dat hij die amp gewoon eens lekker op z'n flikker geeft...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Nee, ik heb dat nooit gehad. Sterker nog, wat ik Heb staan, heb ik gekocht gvolgens de.methode die ik eerder aantipte, en no problemo. En ja, jerome, volgens mij weet je dondersgoed dat ik ook een ouwe marshall Heb, maar ik kan daar niet alles uithalen wat ik wil...

Ik sleep makkelijk 2 heads en een 212 of een 412 mee. De 212 is natuurlijk veel handzamer, maar de 412 klinkt veel beter. Want, damnit, wat is nu n head?! Dat til je toch zo mee? De cabs, dat vind ik t rotwerk, net als combos, overigens.

Senior Member

Standaard

Want, damnit, wat is nu n head?! Dat til je toch zo mee? De cabs, dat vind ik t rotwerk, net als combos, overigens.
    Wel eens Triamp getild.. ?

Nee, zonder flauwekul, ik baalde van het gewicht van m'n Triamp (27 kg), maar als ik m'n The Twin (34 kg) aan t verslepen ben realiseer ik me weer dat alles relatief is.

Maar Orph, ligt het nou aan mij of zijn nou echt veel van jouw topics uiteindelijk een variant van "Ik zoek een onmogelijke combinatie van eigenschappen in 1 apparaat"? Ik bedoel 100 amps, 2000 pickups, zelf hybrids maken... het lijkt wel of je uiteindelijk altijd wel weer iets vindt wasrdoor je niet tevreden bent. Niet lullig bedoeld hoor, maar misschien moet je gewoon wat simpeler denken? Ik herken t wel, want ik heb uiteindelijk niet voor niets een "alles-in-één" Triamp gekocht, om uiteindelijk toch een Fender combo te kopen, maar feit is gewoon dat buiten het steeds beter wordende, maar nog niet hetzelfde als buizen zijnde digitale domein, je voor een veelzijdig/flexibel geluid een dikke portemonnee en een sterke rug (om te sjouwen) moet hebben.

Ik weet niet wat je speelt, maar gewoon een duidelijke keuze maken voor een bepaald eigen geluid is ook een talent.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Een head is niet alleen qua massa, maar vooral qua volume handzamer.

Hybridpickups was n logische stap, omdat het mn tone enorm ten goede kwam, en ik t leul vind om te doen.

Het zoeken is eigenlijk wel klaar, ik weet wat ik wip, en hoe ik t wil. Ik jaag niet de sound-van na, hooguit meer sounds, meer gemak. Het clean dat ik leker vind, bepaalde 'smaken' overdrive,crunch,distortion, haal ik niet uit wat ik nu heb, of heel lastig.de roadking en mk5 maken dat wst eenvoudiger. Mijn smaak is gewoon enorm breed. t ene moment speel ik the darkness, dan Robben Ford, steel panther, hardcore superstar, winger, petrucci, om te eindigen met john mayer en aerosmith. ken jij 1 amp die dat kan? ik wil niet hun sounds emuleren, maar een jcm800 heeft niet de juiste feel en complexiteit om bv robben Ford te pingelen...

Senior Member

Standaard

Tja, als je vooral werk van anderen speelt en dat met zo'n brede smaak 'natuurgetrouw' wilt doen, dan ontkom je niet aan een berg gear idd. Zolang je er zelf ook niet gefrustreerd door raakt... niets aan de hand, lijkt me. Als mijn financiën het zouden toelaten zou ik ook een grote(re) verzamelwoede hebben, denk ik

Hoe zit je eigenlijk in de pedaaltjes? Komt dat niet in de buurt? Niet je ding? In elk geval n stuk goedkoper dan een extra amp.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

Senior Member

Standaard

Mijn smaak is gewoon enorm breed. t ene moment speel ik the darkness, dan Robben Ford, steel panther, hardcore superstar, winger, petrucci, om te eindigen met john mayer en aerosmith. ken jij 1 amp die dat kan? ik wil niet hun sounds emuleren, maar een jcm800 heeft niet de juiste feel en complexiteit om bv robben Ford te pingelen...
    Tis niet alleen de gear die je sound bepaalt maar ook je spel.
    Ik speel zelf in een aantal bandjes die zo verschillend zijn qua genre en dat allemaal met hetzelfde gear.
    Een goede basis sound en voor de rest zit het in je vingers.

En anders kom je in de richting van een Eleven Rack , Axe FX of HD500
    Laatst gewijzigd door ateng; 3 januari 2011 om 00:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten