Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 81

Discussie: SK fanned-caster

Senior Member

Standaard

nop, niet gespoten, dat is epoxy uit een tube. Eigenlijk 2 tubes, maar met maar 1 trigger.
    Gewoon uitsmeren met een bankkaart (of de studentenkaart van valoosj, jammer genoeg heeft hij z'n foto weggeschuurd, anders konden we nog eens lachen )

Morgen de rest in de epoxy zetten, en als ik dan donderdag tijd heb, kan ik de eerste lagen spuiten !!!

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Thumbs up

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat... Wat voor lak ga je gebruiken, nitro?

Senior Member

Standaard

Valoosj heeft hier in het atelier met nitro gespoten, in een kleine spuitcabine in de garage.
    Dat spul pakt instant op m'n adem, weer een reden om het niet te gebruiken.
    Ik heb de laatste tijd nogal wat geëxperimenteerd met watergedragen vernis, en het gaat me wonderwel af.
    Dus geen chemische brol voor mij (behalve de epoxy, maar dat is nog handelbaar).

s.

Standaard

Ik sta op het punt om een wengé body te vullen met bison epoxy. Om een idee te hebben, hoeveel van die tubetjes heb je ongeveer nodig om een hele gitaar te vullen? Meng je de hele inhoud in één keer?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davy Bekijk bericht
    Ik sta op het punt om een wengé body te vullen met bison epoxy. Om een idee te hebben, hoeveel van die tubetjes heb je ongeveer nodig om een hele gitaar te vullen? Meng je de hele inhoud in één keer?
    heb het ook al es gebruikt. ik deed het in kleine porties uit de tube. ik schat dat je voor wengé toch wat meer tubes nodig hebt, kunnen serieuze kloven in zitten.

Senior Member

Standaard

bwa, met 1 (dubbele) tube kom je toch toe voor 2 gitaren, dus dat zal wel meezitten.

Kleine hoeveelheid is belangrijk, want degene die ik heb is hard op 5 min.
    Telkens rug en top in 2x en daarna de zijkanten.
    Het is een vettig goedje, maar het werkt wonderwel !

s.

Standaard

mooi! ik zou alleen een normale tele brug (brass saddles) hebben gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scrollcock Bekijk bericht
    en hoe zou je dat flikken met een brug die aangepast moet zijn aan de fanned frets?

Standaard

Doe jezelf een plezier en koop iets a la Z-Poxy finishing resin. Bij de betere hobbywinkel te koop. Zelfs 'gewone' Z-Poxy, of beter, West Systems, is beter dan Bison's duo tubetjes epoxylijm. Het plakt allemaal wel, maar het verschil in bewerkbaarheid is enorm - West en Z-Poxy zijn makkelijk en plezierig te schuren, bison niet echt, in mijn ervaring.

Senior Member

Standaard

Doe jezelf een plezier en koop iets a la Z-Poxy finishing resin. Bij de betere hobbywinkel te koop. Zelfs 'gewone' Z-Poxy, of beter, West Systems, is beter dan Bison's duo tubetjes epoxylijm. Het plakt allemaal wel, maar het verschil in bewerkbaarheid is enorm - West en Z-Poxy zijn makkelijk en plezierig te schuren, bison niet echt, in mijn ervaring.
    Ha, interessant, dat moet ik eens proberen. Waarin zit het gemakkelijker en plezieriger schuren?
    Het enige nadeel van die bison, is dat die af en toe terug naar elkaar toetrekt, en dus voor ophopingen zorgt, en dan maar schuren natuurlijk. Ook het type schuurpapier is belangrijk, heb ik gemerkt. Ik heb net schuurlinnen gekocht (240 en 320) ... Ik zal ze maar opgebruiken, maar daarna koop ik iets anders. Ben er niet content van.

en hoe zou je dat flikken met een brug die aangepast moet zijn aan de fanned frets?
    Buiten de contour van de body is er niets normaal aan de gitaar
    En 3 brasszadels zijn niet mogelijk op een fanned brug. => intonatie problemen !!!

s.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten