Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 715 van 1797 EersteEerste ... 21561566570571371471571671772576581512151715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.141 t/m 7.150 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Verboden = verboden. Of het nou nep gitaren zijn of gestroopte huiden/slagtanden/etc.

Daarnaast is ook: plank voor je kop = plank voor je kop.
    Ik zou zeggen probeer is wat om de plank heen te kijken.

Maar je posts maken wel duidelijk dat je inderdaad geen verschil ziet en dat is nu net wat ik probeer aan te geven.
    Waarschijnlijk ben je naar jezelf ook net zo eerlijk en consequent, en denk goed na bij alles wat je doet VERBODEN = VERBODEN.

Nog een prettig en bekrompen leven verder.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Daar gaat deze discussie niet over!!

Om je toch een antwoord te geven:
    Misschien wel/misschien niet, ik zou het je niet kunnen zeggen ik ben er tot op heden niet ingetrapt. We rijden allemaal tenslotte wel eens te hard en zitten hiermee aan de verkeerde kant van de wet, maar het blijft de verkeerde kant van de wet.
    Dus je verwacht het wel van een ander, maar weet het niet voor jezelf maar wel lekker afgeven op deze personen.

Wat vindt je daar nou zelf van ?

En daar gaat de discussie nu juist wel over.

tot ziens ik ben er wel klaar mee.

Maar zal mijn mond niet dicht houden als ik het er weer is niet mee eens ben.

Senior Member

Standaard

De huid van een bengaalse tijger vergelijken met een stuk hout, dat zegt toch genoeg.
    Als je dan zelf het verschil niet ziet heeft een discussie geen zin meer.

Net als het verbranden van mensen die een chinese gibson hebben, of verkopen... goed bezig eerlijke jongens

Senior Member

Standaard

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden als je zelf door onwetendheid een nep-Gibson hebt gekocht en er later achter komt dat het geen echte is.
    Heb je dan nog steeds sympathie voor mensen die nep-Gibsons verkopen als zijnde echte Gibsons?

Ik ben blij dat mensen in de topic terecht kunnen met de vraag of het een "echte" gitaar betreft of niet. Er zullen best wat mensen mee geholpen zijn, waarvoor hulde.
    Je moet het bekijken van beide kanten en als ik me inleef in het zijn van een verkoper van nep-producten zou ik echt geen vrede met mezelf hebben. Het is gewoon verboden en oplichterij. Hoe je het ook wendt of keert.
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Waarschijnlijk ben je naar jezelf ook net zo eerlijk en consequent, en denk goed na bij alles wat je doet VERBODEN = VERBODEN.
    Ik handel niet in nep Gibsons, dus ja, ik ben wat dat betreft 100% eerlijk! In dit topic hebben we ook al meerdere keren iemand er op moeten wijzen dat ze (flink) opgelicht zijn en dat is alles behalve leuk.

Nog een prettig en bekrompen leven verder.
    Ach, zolang er nog mensen zoals jij zijn valt die bekrompenheid van mij reuze mee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    De huid van een bengaalse tijger vergelijken met een stuk hout, dat zegt toch genoeg.
    Als je dan zelf het verschil niet ziet heeft een discussie geen zin meer.
    De handelswaar veranderd, het feit dat het verboden is niet. Wederom: dat jij je meer stoort aan de handel in illegale tijgervelletjes dan in illegale gitaren is een mening, dat het verboden is een feit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden als je zelf door onwetendheid een nep-Gibson hebt gekocht en er later achter komt dat het geen echte is.
    Heb je dan nog steeds sympathie voor mensen die nep-Gibsons verkopen als zijnde echte Gibsons?

Ik ben blij dat mensen in de topic terecht kunnen met de vraag of het een "echte" gitaar betreft of niet. Er zullen best wat mensen mee geholpen zijn, waarvoor hulde.
    Je moet het bekijken van beide kanten en als ik me inleef in het zijn van een verkoper van nep-producten zou ik echt geen vrede met mezelf hebben. Het is gewoon verboden en oplichterij. Hoe je het ook wendt of keert.
    Het kan mij niet overkomen , dat ik door onwetendheid een nep gibson koop, door het simpele feit, dat ik mezelf er eerst in de materie verdiep.

Maar dat geld ook voor een tweedehands auto, brommer, fiets, televisie, thais vrouwtje, een antiekekast etc,ect..
    Als je onwetend op de tweedehands markt gaat, kan je zo af en toe bij de neus genomen worden.
    Dat geld dus niet alleen voor chinese gibsons.
    Als je zeker wilt weten dat je de real deal koopt, neem dan iemand mee, of ga naar een gerenomeerde muziek winkel. Zo simpel is het.

Als je op marktplaats een Les Paul Gibson custom kan kopen , voor 500 euro, dan weet je toch al genoeg....òniedan ?

Senior Member

Standaard

Dus je verwacht het wel van een ander, maar weet het niet voor jezelf maar wel lekker afgeven op deze personen.

Wat vindt je daar nou zelf van ?
    .
    Wat ik daarvan vind?
    Is dat ik bijzonder eerlijk ben, ik geef namelijk aan dat ik niet kan beoordelen over hoe ik zou handelen als zoiets mij overkomt.
    Mocht ik ooit buiten de wet treden, mag een ieder mij daarop aanspreken.

Getuige de wedervragen zoals hierboven denk ik dat Tunes en Benwave feiten en meningen/acties moeilijk van elkaar kunnen scheiden.
    Feit is dat het niet mag (dus ook niet op marktplaats)
    Mening is om de al dan niet bewuste oplichters met pek en veren op straat te sturen.

Persoonlijk vind ik ze rechtstreeks aanschrijven/ niet goed knop indrukken en in dit topic de mensen er op wijzen voldoende.

Als je op marktplaats een Les Paul Gibson custom kan kopen , voor 500 euro, dan weet je toch al genoeg....òniedan ?
    Je hebt helemaal gelijk, bij deze de verkooptip van de maand. Verkoop je nepper voor de juiste prijs anders trappen de kopers er niet in.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 27 december 2010 om 12:32

Senior Member

Standaard

Het kan mij niet overkomen , dat ik door onwetendheid een nep gibson koop, door het simpele feit, dat ik mezelf er eerst in de materie verdiep.

Maar dat geld ook voor een tweedehands auto, brommer, fiets, televisie, thais vrouwtje, een antiekekast etc,ect..
    Als je onwetend op de tweedehands markt gaat, kan je zo af en toe bij de neus genomen worden.
    Dat geld dus niet alleen voor chinese gibsons.
    Als je zeker wilt weten dat je de real deal koopt, neem dan iemand mee, of ga naar een gerenomeerde muziek winkel. Zo simpel is het.

Laten we er voor het gemak even van uitgaan dat het een kopie is die (zoals velen) door een leek en zelfs ook beroepsmuzikanten nauwelijks van echt zijn te onderscheiden en dat er de volle prijs voor wordt gevraagd.
    De kopieën worden tegenwoordig steeds beter en wordt het dus steeds moeilijker om te controleren of het een echte betreft.
    Dat het jouw niet kan overkomen wil niet zeggen dat iedereen meteen doorheeft wanneer het over een kopie gaat.

Ik vind de hoeveelheid kennis die nodig is om veilig een tweedehands gitaar te kopen echt belachelijk hoog!
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Stel: ik koop via een Chinese site een huid van een Bengaalse tijger. Na een paar jaar ben ik er op uitgekeken en besluit 'm op Marktplaats te zetten en ik zet er netjes bij dat ik de huid illegaal heb geïmporteerd en dat de verkoop van de huid verboden is in Nederland.

Dan doe ik volgens jou dus helemaal niets verkeerd?

Ah, dus als ik een slagtand verkoop als zijnde dildo dan is dat wel ok?
    gek genoeg zijn er meer gibsons en andere usa kwaliteitsgitaren te vinden die werkelijk gemaakt zijn met zeldzaam beschermd hout. Chinese gibsons hebben in de "beschermde soortenberedenering" een streepje voor.

Er zijn werkelijk gibson-gitaren die je niet zonder bewijs dat ze oud genoeg zijn over de grens mag nemen. (van voor de soortbescherming)

Als jij slagtanden als dildo verkoopt ben je gewoon een beetje een kinky freak, dat lijkt met weinig met gitaren te maken hebben.

ik zit hier mijn kopje aro-senseo te drinken (inbreuk op philips/DE patent) en vraag mij af of jij wel eens buiten in de tuin "happy birthday" hebt gezongen (openbaarmaking van warner bros. copyright) of een email hebt doorgezonden naar een kennis (vermenigvuldiging van intellectueel eigendom)

Misleiding is gewoon iets wat je kan aanpakken, de grenzen zijn echter vaag en ik vraag mij af of de usa fabrikanten die "made in amerika"amerikaanse kwaliteit verkopen als het uit mexico komt niet een klein pietsje de pot verwijt de ketel aan het doen zijn.

Is het altijd duidelijk wat de herkomst van gibson, rickenbacker, danelectro of fender is? En is dat altijd USA geweest?

Wat toont dat aan bij de consument?

Yamaha en inbanez zijn groot geworden toen gibson wel uit de usa kwam maar op naamsbezit overprijsd rotzooi kon leveren. Gibson en "maar het moet wel uit de usa fabriek komen" is niet iets wat ik als nederlander nou echt naar onwetende consumenten wil uitdragen. Daarvoor hebben de amerikanen zelf te veel gerotzooid.

Paul reed smith begon op een gegeven moment les pauls te maken en is daarvoor gesued door gibson. De vuile kopiemaker! Ik noem dat marktwerking. Als een chinees voor 100 euro een niet van echt te onderscheden kopie van een 2000euro kostende gitaar kan maken heb ik verminderde sympathie met een merk wat toch echt niet een opstartend technologie-bedrijf genoemd mag worden!

Een gitaar moet je met een ervaren speler gaan testen en voelen. Dat is zo, dat blijft zo, en dat is altijd zo geweest. Internetkopers.... dat wordt nooit wat als ze te beroerd zijn om langs te rijden bij zo een belangrijke aankoop.
    Laatst gewijzigd door showband; 27 december 2010 om 12:34
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    ik zit hier mijn kopje aro-senseo te drinken (inbreuk op philips/DE patent) en vraag mij af of jij wel eens buiten in de tuin "happy birthday" hebt gezongen (openbaarmaking van warner bros. copyright) of een email hebt doorgezonden naar een kennis (vermenigvuldiging van intellectueel eigendom)
    Dat heeft toch niets met de verkoop van verboden waar te maken?

Als ik "happy birthday" op een CD zou persen en die zou verkopen via Marktplaats met het Disney logo er op, dan heb je een punt. Voor de rest zie ik het vergelijk niet.

aro-senseo: Staat daar het DE/Senseo logo op en zit het in dezelfde zak als de originele DE/Senseo pads? Of kan een leek zien dat het niet de originele pads zijn?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten