Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 714 van 1797 EersteEerste ... 21461466470471271371471571672476481412141714 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.131 t/m 7.140 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Jongens.. Ga eens in de sneeuw spelen.
    Elke "nieuweling" wakkert deze discussie pagina na pagina weer aan.. Kijk een een paar pagina's terug en daar is precies dezelfde discussie te lezen!

Alleen jammer dat jullie totaal niet openstaan voor wat nuance.
    Nee je hoort geen nep gitaren te verhandelen (handelen als in bewust aankopen en verkopen), waar jullie wat mij betreft fout mee zitten is.
    IEDEREEN die een nep exemplaar ergens neer zet moet met pek en veren, of het nu een handelaar of onschuldige verkoper is.

Er zit nogal een verschil tussen iemand die zijn ooit aangekochte nep gitaar wil verkopen of iemand die bewust nep gitaren verhandeld.

Bij de verkopers zit meer dan regelmatig een onschuldig persoon die echt niet veel van gitaren weet en gewoon zijn nep gitaar op een eerlijke manier weer wil verkopen. Of verwachten jullie echt dat iedereen die een neppert heeft de decals er voor verkoop afhaalt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Bij de verkopers zit meer dan regelmatig een onschuldig persoon die echt niet veel van gitaren weet en gewoon zijn nep gitaar op een eerlijke manier weer wil verkopen.

Ja, dit ivoor is illegaal gestroopt, maar zolang ik het op een eerlijke manier verkoop (het er dus bij zet) dan mag het toch gewoon?

Dat jij er niet zo zwaar aan tilt is een mening, dat het verboden is een feit.

Member

Standaard

Ben benieuwd.

Als iemand een Chinese nep Gibson te koop heeft staan.
    Dit netjes meld en een stukje tape over het logo plakt zodat deze niet zichtbaar is. Mag het dan wel ?

Het gibson logo is immers niet zichtbaar en wordt ook niet als een gibson verkocht.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht

Ja, dit ivoor is illegaal gestroopt, maar zolang ik het op een eerlijke manier verkoop (het er dus bij zet) dan mag het toch gewoon?

Dat jij er niet zo zwaar aan tilt is een mening, dat het verboden is een feit.
    Dat het er bij jou niet in kan dat dat wel kan zegt eigenlijk al wel genoeg.

Senior Member

Standaard

@ Tunes: Wat ik verwacht?

Dat de onwetende persoon na te zijn ingelicht over de (on) echtheid van zijn gitaar, de gitaar aan zijn eigen muur hangt en al zittend op de blaren naar zijn eigen misser gaat kijken.
    Maar ja dat is het probleem, mensen vinden dat ze niet schuldig zijn aan hun eigen domheid.

Waar jij naartoe wil werken is iets waar Nederland bekend mee is geworden, een gedoog-constructie en dat is iets wat ik in deze niet zie zitten.
    Nep-artikelen (product waarop een logo/merk is aangebracht welke eigendom is van een derde partij) zijn verboden, dus doorverkoop hiervan ook.

Laten we in dit topic dan weer bezig gaan houden met het vermelden van niet koosjere advertenties.
    Dit in plaats van zinloze discussie's tussen de gedogende en verbiedende personen.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 27 december 2010 om 11:14

Senior Member

Standaard

Wat verwacht je dan van iemand die dat ding ooit heeft gekocht maar hem nu wil verkopen.
    Dan had 'ie 'm maar niet moeten kopen.

Stel: ik koop via een Chinese site een huid van een Bengaalse tijger. Na een paar jaar ben ik er op uitgekeken en besluit 'm op Marktplaats te zetten en ik zet er netjes bij dat ik de huid illegaal heb geïmporteerd en dat de verkoop van de huid verboden is in Nederland.

Dan doe ik volgens jou dus helemaal niets verkeerd?

Dat het er bij jou niet in kan dat dat wel kan zegt eigenlijk al wel genoeg.
    Ehm, wat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marhoog Bekijk bericht
    Dit netjes meld en een stukje tape over het logo plakt zodat deze niet zichtbaar is. Mag het dan wel ?
    Ah, dus als ik een slagtand verkoop als zijnde dildo dan is dat wel ok?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Lijkt me duidelijk, de persoon hangt hem aan zijn eigen muur en gaat al zittend op de blaren naar zijn eigen misser kijken.
    Maar ja dat is het probleem, mensen vinden dat ze niet schuldig zijn aan hun eigen domheid.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Wat ik verwacht?

Lijkt me duidelijk, de persoon hangt hem aan zijn eigen muur en gaat al zittend op de blaren naar zijn eigen misser kijken.
    Ik twijfel eraan of jij het niet zou doen, mocht je in de positie verkeren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dan had 'ie 'm maar niet moeten kopen.

Stel: ik koop via een Chinese site een huid van een Bengaalse tijger. Na een paar jaar ben ik er op uitgekeken en besluit 'm op Marktplaats te zetten en ik zet er netjes bij dat ik de huid illegaal heb geïmporteerd en dat de verkoop van de huid verboden is in Nederland.

Dan doe ik volgens jou dus helemaal niets verkeerd?

Ehm, wat?

Ah, dus als ik een slagtand verkoop als zijnde dildo dan is dat wel ok?

Het steeds extremer maken van je vergelijkingen zegt genoeg over je zwakke betoog.

Senior Member

Standaard

Het steeds extremer maken van je vergelijkingen zegt genoeg over je zwakke betoog.
    Verboden = verboden. Of het nou nep gitaren zijn of gestroopte huiden/slagtanden/etc.

Daarnaast is ook: plank voor je kop = plank voor je kop.

Senior Member

Standaard

Ik twijfel eraan of jij het niet zou doen, mocht je in de positie verkeren.
    Daar gaat deze discussie niet over!!

Om je toch een antwoord te geven:
    Misschien wel/misschien niet, ik zou het je niet kunnen zeggen ik ben er tot op heden niet ingetrapt. We rijden allemaal tenslotte wel eens te hard en zitten hiermee aan de verkeerde kant van de wet, maar het blijft de verkeerde kant van de wet.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 27 december 2010 om 11:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten