Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 19 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 183

Standaard

Geheel onverwachts ben ik op een volledig originele pickup schakelaar van de Nashville uitgekomen. (De switch die er voorheen bij zat was zo'n plastic gevalletje, niet origineel.)
    Enige "nadeel" is dat ik er wel de bijhorende pickup bij moest kopen. Dusss... nu zit ik plots met 3 Nashville pickups, én een originele pickup switch. Een paar weken geleden had ik nog de grootste moeite om er eentje te vinden, en nu heb ik plots het luxe-probleem om er 3 te hebben.
    Dus als er iemand nog een originele, chrome, Nashville pickup kan gebruiken...!

Verder heb ik niet meer veel vooruitgang kunnen maken ivm de drukke feestdagen, en 2 examens op 7 januari.
    Dus daarna komt er wel weer schot in de zaak! Prettige feesten!

Senior Member

Standaard

sjiek je hebt ze binnen weten te hengelen? Zijn die pups in de gitaar het zelfde als in de basversie?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Inderdaad, bedankt!
    Goh, geen flauw idee of ze hetzelfde zijn als de basversie. Als ik ze zo bekijk op foto's lijken ze mij helemaal hetzelfde qua formaat. Verder weet ik dat het rail-pickups zijn, dus met polepieces kom je ook alvast niet in de knoei.

Nu ik Google ook snel even afgeschuimd heb, heb ik nergens info gevonden over de Nashville pickups als "bas-versie". Dus ik zou durven gokken dat het dezelfde pickups zijn, maar ben natuurlijk niet helemaal zeker. (Er is ook zo weinig te vinden over deze gitaren!)

Standaard

RESPECT!

Standaard

Wat een leuk project, Sander. Knap gedaan hoor

Ik heb een speciale band met de oude Framus gitaren omdat ik indertijd een endorsement met ze had vanaf begin '70's. Ik kreeg om de haverklap gitaren van ze en bezit daar nog enkele van, waaronder een Nashville standard deluxe basgitaar:

Nog steeds een fantastisch bespeelbare en klinkende bas. Ik herinner me dat Rinus Gerritsen er ooit een had (en mij op het hart drukte deze nooit weg te doen) en ook de bassist van Mothers Finest

Jammer genoeg ging Framus net falliet voordat ik nog de gitaar versie van de Nashville en de Jan Akkerman kon bemachtigen. Ik heb nog wel een double neck pedal steel guitar (FS 2000) van ze en een soort Strat versie (Strato 6) die ik nog nooit ergens anders gezien heb. Deze dus:

Overigens, mijn eerste electrische gitaar die ik ooit van mijn ouders heb gehad omstreeks 1967, was ook een Framus (model "Hollywood" in Black Rose finish en waarschijnlijk gebouwd in begin '60) en die heb ik ook nog steeds.

Nogmaals, leuke thread en prima restauratie!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Rinus Gerritsen
    ..heeft nog altijd Framus pickups in zijn eigenbouw dubbelnek bas..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    ..heeft nog altijd Framus pickups in zijn eigenbouw dubbelnek bas..
    Heh, leuk om te zien, dat wist ik niet. Als ik het goed begrepen zijn deze pickups indertijd nog ontworpen door Bill Lawrence (Willi Lorenz Stich) en ze klinken inderdaad nog steeds bijzonder goed met een heel eigen karakter.

Zoals gezegd, deze Framus Nashville bas zal ik nooit weg doen ondanks het feit dat diverse mensen er inmiddels al redelijk veel geld voor geboden hebben.

Standaard

De pickups zijn inderdaad ontworpen door Bill Lawrence. Maar hij zei me ook dat ze in feite indertijd gemaakt werden door een Duits bedrijf, wellicht Schaller. Maar in feite is het natuurlijk een BL pickup aangezien ze naar zijn specificaties vervaardigd werden.

En ook cool om te zien dat er nog Framus enthousiastelingen zijn hier! Ik moet zeggen dat ik ondertussen ook erg geïnteresseerd ben geraakt in deze gitaren, en het merk in het algemeen.
    Ze zijn toch een stukje gitaargeschiedenis. Alleen jammer dat er zo weinig recente info over te vinden is.

UPDATE: Hoe staat het nu verder met de gitaar? Jammer genoeg is er nog niets veranderd... Ik heb al een aantal nitrocelluloses geprobeerd, maar geen ervan blijkt de juiste kleur te hebben.

Een andere piste was die van het beitsen (ook in samenwerking met een instrumentenbouwer uit de buurt), maar deze optie vind ik eigenlijk historisch niet juist.
    De gitaar is vroeger namelijk nooit gebeitst geweest, maar enkel voorzien van een bepaalde soort nitro met pigment. Ik kies dus liever voor de originele optie dan voor een beits. (Lekker eigenwijs!)

Dus nu moet en zal het hoe dan ook een nitrolaag met pigment worden. Maar aangezien ik deze niet zo makkelijk vind in de standaard bouwmarkten, vraag ik me af of ik het boeltje ook gewoon zelf kan mengen?
    Zal dat een mooi resultaat geven? Of om één of andere reden misschien geen goed idee in dit geval?

(Ik weet dat de oude nitro van Cetabever de juiste kleur had. Dat werd me voorheen hier al verteld. Maar jammer genoeg zijn deze nitro's uit productie gehaald! )

Senior Member

Standaard

ik weet uit ervaring dat de technische diensten van verf/lak fabrikanten vaak wel willen meedenken.
    dus als je de productcode weet van die cetabever, misschien kunnen ze je dan een alternatief aanreiken.
    al was het maar hoe men die kleur kreeg.

Senior Member

Standaard

Als je blanke nitro cellulose hebt, ga dan eens naar een lokaal spuitbedrijf. Daar lopen de mannen rond die dat op kleur kunnen krijgen in een paar minuten. Dat is hun werk...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten