Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 705 van 1797 EersteEerste ... 20560565569570370470570670771575580512051705 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.041 t/m 7.050 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

de winkel vergist zich een beetje (is gewoon een koreaan)

http://link.marktplaats.nl/406802878
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Nou heb ik nog steeds geen antwoord bij wat voor scenario het mis loopt.

Dat "google er maar op los" is een leuke, ik wed dat ik kan googlen dat de aarde niet rond maar een achthoek is.
    En dat een koper meer bescherming krijgt is duidelijk, die is wat kwijt en in geval de verkoper een doos met bakstenen opstuurt wordt het een moeilijk verhaal.
    Maar in dit geval hebben we het toch over de verkoper?
    Als je iets opstuurt krijg je een ontvangstbewijs en volgens mij zit je daarmee redelijk gebakken.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

nee omdat bijvoorbeeld aangetekend naar de VS niet werkt (je kunt het wel kopen bij tnt maar de spullen worden zonder handtekening uitgeleverd en je hebt dus geen bewijs) daarnaast als jij als koper claimt dat je bakstenen hebt ontvangen zal paypal eerder de koper geloven dan de verkoper (hoe onredelijk ook)

bij een dispuut wordt direkt het geld geblokkeerd en dan zal je moeten bewijzen dat je gitaar bijvoorbeeld nog goed was toen de koper hem ontving en dat is bij fraude nagenoeg onmogelijk
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Toevallig had ik het er net met iemand over dus enlighten me please.

Je stuurt iets op, verzekerd het boeltje, krijgt een ontvangstbewijs en tracking.
    Meer kan je niet doen.

Claimt de koper dat hij niks ontvangen heeft zal Paypal een onderzoek doen bij de vervoerders want jij hebt een ontvangstbewijs.
    Claimt de verkoper dat er schade is zal de verzekering een onderzoek instellen.
    Claimt de verkoper dat er iets anders is opgestuurd wordt het een zeurderig verhaal van welles nietes, de uitkomst kan variëren naar gelang de uitkomst van het onderzoek en daarom is het wijs om vlak voor verzending nog een foto te nemen van de situatie.

Maar goed, als je uberhaupt geen vertrouwen in banken en vervoerders hebt dan houdt het redelijk op natuurlijk.

Senior Member

Standaard

je kan best wel een foto nemen van het gene je "verstuurd" maar wie zegt dan dat het gene op de foto ook daadwerkelijk in de doos is gegaan? en wie zegt dan dat wanneer je het wel echt in de doos hebt gedaan dat je ook juist die doos bij het postkantoor hebt afgeleverd? Je kan net zo goed voor ongeveer het zelfde gewicht aan ouwe sokken en en planten in een andere doos hebben gedaan en die naar het postkantoor gebracht hebben.

Ja ik weet dat het allemaal vergezocht is, maar je bent natuurlijk nooit 100% safe wanneer je iets via internet koopt. Ook niet wanneer het van iemand uit Nederland is, dus je kan wel veel scenario's gaan bedenken want uiteindelijk is er altijd wel iets waarmee je kan worden genaaid.
    Laatst gewijzigd door Sjit86; 22 december 2010 om 23:07
    Zelfbouw Stratocaster, Gibson Les Paul Studio, Gibson SG Standard, Epiphone Les Paul Custom, Epiphone SG, Fender Stratocaster, Sjit Telecaster, Garrison AGD-400, Garrison GD-30

Marshall JVM 205H, Harley Benton G212 Vintage

Senior Member

Standaard

@Pepe: een redelijk grote kostenpost bij mijn vorige werkgever waren zoekgeraakte zendingen. Daarvoor namen we op een gegeven moment, net als de meeste van onze concurrenten, 5% extra productie + zendingen voor op in onze begroting voor projecten (werd in de stuksprijs verrekend). En altijd vond je zeker 3-4% uiteindeindelijk weer terug aan het einde van het project, als het al niet meer nodig was. Over het algemeen in het magazijn van de vestiging die bij hoog en bij laag beweerde de spullen nooit te hebben ontvangen. En dat was dan gewoon nog slordigheid bij de ontvanger. Punt is dat het gewoon dondersmoeilijk te bewijzen is dat iets is aangekomen, tenzij je echt laat tekenen voor ontvangst.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Het gaat over verkopen.

Niettemin, als je het kopen van dingen van onbekenden niet vertrouwd doe je het toch niet? Er is nog altijd het winkeltje op de hoek.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/406893031

besmeuren met pek en veren......

Ik heb MP al getipt, wie volgt?

Standaard

Even een tip: gooi die zin "I am ready to pay for the item immediately" eens door Google, zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt...
    De Guru

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Toevallig had ik het er net met iemand over dus enlighten me please.

Je stuurt iets op, verzekerd het boeltje, krijgt een ontvangstbewijs en tracking.
    Meer kan je niet doen.

Claimt de koper dat hij niks ontvangen heeft zal Paypal een onderzoek doen bij de vervoerders want jij hebt een ontvangstbewijs.
    Claimt de verkoper dat er schade is zal de verzekering een onderzoek instellen.
    Claimt de verkoper dat er iets anders is opgestuurd wordt het een zeurderig verhaal van welles nietes, de uitkomst kan variëren naar gelang de uitkomst van het onderzoek en daarom is het wijs om vlak voor verzending nog een foto te nemen van de situatie.

Maar goed, als je uberhaupt geen vertrouwen in banken en vervoerders hebt dan houdt het redelijk op natuurlijk.
    In principe heb je gelijk, maar heb je wel is iets geclaimed bij b.v. tnt, nou ik wel.

In het geval dat een pakje niet aankomt is het redelijk geregeld en krijg je in bijna alle gevallen gelijk.
    Maar bij schade of bakstenen is het redelijk kansloos om iets van de vervoeder te verwachten.
    Welke verzekering bedoel je eigenlijk, je vervoer is verzekerd door de vervoeder en niet door een verzekeraar en denk je werkelijk dat die een onderzoek instelt. Ja een onderzoek van achter een bureau.
    In het geval van tnt weet ik dat je niet veel hoeft te verwachten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten