Dat ligt een beetje aan hoeveel van je amp daadwerkelijk over de PA ging. Ik weet niet hoe groot die tent is en hoeveel van die tent dus al door jouw amp op zichzelf werd "bediend". Als de mics niet zo hard gebruikt worden, maakt 't niet zo veel uit waar je ze plaatst.
Ik kan me voorstellen dat die vent 't podium niet opkomt om aan jouw knoppen te zitten als hij zelf werkelijk controle over dat geluid heeft. Die actie lijkt me logischer als het zaalgeluid voor jouw gitaar voor het grootste deel al uit jouw eigen cabs kwam pompen.
En om eerlijk te zijn is een 50/50 amp over een full stack ook in een minder klein tentje al best rap meer dan genoeg.
De switch van clean naar (bakken) gain is vaker een probleem. Die bakken gain klinken idd best lekker op een halve meter afstand, maar 4 meter verder is dat geluid al tot een soort van ruis gereduceerd. Waar je wat cleanere geluid lekker door de mix heen blijft prikken (minder verschil over de meters heen), komt het high-gain op 'tzelfde volume plots niet meer echt door.
Ik weet natuurlijk niet of 't nu aan jouw geluid lag of aan die geluidsman of aan nog iets anders, maar ik weet wel dat 't vooral bij dat soort gain-zaken geen kwaad kan om zelf een goede manier te vinden om jezelf te horen zonder dat je de zaal op ruis-geluid trakteert. Dat kan met volume (hele band wat zachter), plaatsing van amps (zet een van je cabs aan de andere kant van het podium op jou gericht), etc....
Je zal immers niet altijd (netjes) uitversterkt worden.
Misschien dat in veel kroegen waar je stack niet over de PA gaat je high-gain geluid achterin altijd al als ruis klonk.....
Je kent dat beeld toch wel van die heel hard bewegende solo-gitarist zonder bijbehorend geluid?.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers