Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 121 van 127 EersteEerste ... 2171111119120121122123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.201 t/m 1.210 van 1270

Standaard

Goed is dat toch , met Youtube. Voordat je het weet ben je verdwaald en zo'n 10 filmpjes verder. En dus, over goede gitaristen gesproken.. wat dachten jullie van Billy Gibbons? Heurlijke tone en feel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs24 Bekijk bericht
    Ik heb een paar maanden geleden met zijn band op mogen treden. Was hartstikke gaaf. Hij heeft nog steeds de feel, al gaat het niet meer zo makkelijk, hij word oud. Maar die feel houd hij, net als bijv. B.B. King die het ook al moeilijker krijgt. Maar daar krijgt iedereen last van.
    Jezus, lucky bastard jij, ik zou een moord doen om samen met hem op 1 podium te mogen staan ! Had hij zn ouwe gibson les paul ook bij zich ? Speelt ie nog steeds op een koch classictone ?
    Ik heb hem een jaartje of 3 geleden gezien live bij mij in de buurt en die vent heeft echt zo'n vette tone en vibrato.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RUIS Bekijk bericht
    Of heeft het heel misschien iets te maken met het feit dat de beste meneer een paar solo's heeft gespeeld die een flink deel van de wereldbevolking zo mee kan zingen?

Ik denk meer omdat hij in de goeie tijd in een commerciëel enorm geexplodeerd bandje zat waar Heelveel mensen nu nostalgische gevoelens bij hebben en staan voor een bepaalde periode.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Standaard

Net als met Kirk Hamster dus? Hoewel de beste man wel het een en ander heeft gespeeld wat ik hem niet nadoe, dat dan weer wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

Senior Member

Standaard

Exact.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jezus, lucky bastard jij, ik zou een moord doen om samen met hem op 1 podium te mogen staan ! Had hij zn ouwe gibson les paul ook bij zich ? Speelt ie nog steeds op een koch classictone ?
    Ik heb hem een jaartje of 3 geleden gezien live bij mij in de buurt en die vent heeft echt zo'n vette tone en vibrato.
    Jaja die oude Gibson gebruikt hij nog. Ik mocht er nog even op spelen.
    Hij is zoooo vriendelijk!

Senior Member

Music

Slash is natuurlijk lang niet de "beste gitarist", en als ik dat filmpje met Steve Winwood(?) bekijk, denk ik ook: "belabberd zeg".
    Hij druipt ook snel af na afloop, zal het zelf ook wel hebben aangevoeld dat het niet al te best was.
    Ik doe het hem niet na trouwens.

Ik denk ook dat Slash het best tot z'n recht komt tussen muzikanten waar hij goed bij past, dus niet met die muzikanten van dat ene Hendrix-tribute filmpje.

Toch vind ik zijn sound, vooral op z'n laatste solo-plaat, en ook de meeste nummers en solo's erg gaaf (of moet ik zeggen "vet"?).
    Hij weet een lekkere toon met goeie licks te combineren, bovendien straalt ie pure Rock 'n' Roll uit.

Senior Member

Standaard

Is allemaal waar hoor (behalve dat ik soms zn vibrato echt afschuuuuuwelijk vind, en valse bends), maar ik kan er echt met mn pet niet bij dat sommigen zweren dat hij de beste van de wereld is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Is allemaal waar hoor (behalve dat ik soms zn vibrato echt afschuuuuuwelijk vind, en valse bends), maar ik kan er echt met mn pet niet bij dat sommigen zweren dat hij de beste van de wereld is.
    +1
    ik ben ook altijd verbaasd dat hij in lijstjes verschijnt. Ik vond guns and roses vroeger al irritant (een band die start met een pathetische cover van dylan's knocking... kan bij mij op weinig krediet rekenen, ik geef het toe).

puur gitaristiek is hij niet bijzonder imo; absoluut niet vernieuwend, geen technisch wonder, geen straffe songwriter; wel de de hoed/kapsel/ray ban combi en een prima marketing.

Senior Member

Standaard

mijn smaak verandert vrij snel

Eddie van Halen- veel bijgedragen aan het spelen van solo's
    Keith Richards-catchy riffs en hij leeft rock N roll
    John Lennon, Paul mcCartney en George Harrison- niet echt goed maar hebben veel bijgedragen!
    Santana-als er geen zang is en toch zo weet te amuseren op zo'n niveau
    Slash- gewoon goed
    Angus Young- gave solo's en riffs
    Jimmi Page-die gast kickt elke ass
    Eric Clapton-gewoon leuk

en nog vele anderen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten