Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 90

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    Kan je inderdaad ook de low voor gebruiken, het gaat totaal niet ten koste van je sound - het is gewoon exact hetzelde, maar dan met de master een tandje hoger, wat je zelf instelt. PM Svdijk (stefan) maar eens hier, die heeft mijn ex 2203 met de dubbele master en weet iets meer over de technische details.
    Hey Eric, ik heb inmiddels de 2de mastervolume voor een effectloop vervangen.
    Via Iron Sounds ( http://www.ironsounds.com ) in de VS een kit met onderdeeltjes besteld, zelf in mekaar gesoldeerd, en in de 2203 gezet.
    Volledig transparant, werkt perfect, en is niet duur (nog geen €50,- inclusief verzenden).
    Zou ook perfect in jou amp werken Henri, wordt 'ie een stuk veelzijdiger van, zonder je originele sound aan te tasten (er zit een true-bypass schakelaar op, zodat je alles kunt omzeilen).
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

Heb je nog extra gaten in het chassis moeten boren Stefan?
    Ik heb geen FX-loop meer nodig, maak alleen nog gebruik van pedaaltjes, die goed klinken voor de amp.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Heb je nog extra gaten in het chassis moeten boren Stefan?
    Ik heb geen FX-loop meer nodig, maak alleen nog gebruik van pedaaltjes, die goed klinken voor de amp.
    Er zaten al twee gaten in 't chassis van de tweede mastervolume, dus ik vond het niet zo erg om er nog een paar bij te maken.
    Eén voor de dB schakelaar, en één voor de bypass-schakelaar.
    Als die helemaal origineel was geweest had ik het misschien niet gedaan, maar ik vind het toch wel prettig om er een delay, reverb en harmonizer mee te gebruiken, en daar heb je toch een send en return voor nodig.
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

Ik wil er geen extra gaten in hebben, bovendien gebruik ik geen pitchshifter en reverb.
    De delays en chorus die ik gebruik klinken prima, zeker als ik de volume pot van de gitaar wat "knijp".
    Een 2e MV is voor mij dus belangrijker.

Standaard

Nog een idee om je amp bruikbaar te maken als een 2 kanaals amp, ga ik ook met mijn London city doen.
    Een 2e mastervolume en die koppelen aan een preamp volume, 1 "kanaal" hoog preamp volume lage master>scheur, andere laag preamp volume hoge master>clean. Je kan ook makkelijk kleine verschillen in de preamp maken door componenten met wat andere waardes te gebruiken bij het 2e preamp volume gedeeltje.
    Moet wel te doen zijn zonder gaten te boren, een must natuurlijk, 1 pot in de low in en 1 in een speaker uitgang bijvoorbeeld. Als je helemaal gek wilt doen kan je wat condensatoren van de preamp schakelen(heel simpel te maken), mijn london city gaat meer bassman achtig klinken als ik dat doe, preamp lijkt er erg op, op de extra gainstage na.
    Laatst gewijzigd door sjaak1990; 14 december 2010 om 16:13
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Dat is een mogelijkheid misschien, maar 2 MV's lijkt me flexibeler in gebruik.
    Ik kan de 2e MV nu nl. ook als solo-boost gebruiken. Als je de 2e MV koppelt aan een lagere preamp setting, lukt je dat niet meer, plus ik kan er nog steeds evt. twee 4x12 cabs aanhangen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Dat is een mogelijkheid misschien, maar 2 MV's lijkt me flexibeler in gebruik.
    Dat, en het moet natuurlijk wel een 2204 blijven: een simpel werkpaard waar je verbazend veel mee kunt!

Al die fancy shit hoort niet thuis in zo'n amp, IMHO.

Standaard

Dacht dat je vooral een 2e master wilde omdat het volume lager wordt bij terugdraaien volume op je gitaar voor een cleaner geluid, vandaar het idee

En harold zo fancy is het toch niet? Het is gewoon alsof je snel aan de knoppen kan draaien en het clean kan er wat beter van worden.
    Ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je wilt switchen, ik switch veel effecten tussen wisselingen in nummers en zo is het wat sneller.
    Te koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    En harold zo fancy is het toch niet? Het is gewoon alsof je snel aan de knoppen kan draaien en het clean kan er wat beter van worden.
    Condensatoren samen met preamp en mastervolume schakelen vind ik fancy...

Met een signalpad/looper pedaaltje kom je ook al een eind, alleen de 2e mastervolume gaat niet lukken zonder mod.

...maar eigenlijk moet je helemaal niet clean willen spelen op een 2204

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Condensatoren samen met preamp en mastervolume schakelen vind ik fancy...

Met een signalpad/looper pedaaltje kom je ook al een eind, alleen de 2e mastervolume gaat niet lukken zonder mod.

...maar eigenlijk moet je helemaal niet clean willen spelen op een 2204
    De condensatoren zitten bij de pot Dus een andere waarde kiezen die iets beter is voor clean maakt het niet ingewikkelder

Ben het ook wel eens met het niet clean moeten spelen hehe, eigenlijk gewoon 2 versterkers mee nemen, ultiem geluid!
    Te koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten