Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 284 van 441 EersteEerste ... 184234274282283284285286294334384 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.831 t/m 2.840 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het gaat niet zo zeer om de cabs. Maar jij (MS) hebt 4 heads staan die alle 4 aardig gericht zijn op metal, H.huisjes heeft 4 amps die redelijk in zelfde rockstraatje zitten, Ieme heeft paar Mesa's, paar voxen, twee dezelfde marshalls.

Dan nu de vraag er even uitgelicht voor alle duidelijkheid: "gebruiken jullie alle heads of is het gewoon verzameldrang en oneindigend gas naar nieuwe amp?"
    Ik had 4 jaar geleden maar 1 combo, een Marshall 4212.
    Deze ging toen kapot, en ik had geen backup, waar ik enorm van baalde, dus heb ik de head-uitvoering (2205) erbij gekocht.
    Omdat ik beide Marshalls toch wat te beperkt vond voor m'n huidige band, en omdat ik GAS kreeg door op Gitaarnet rond te snuffelen, heb ik toen een JVM gekocht.
    Hier raakte ik na een jaartje toch op uitgekeken, en heb een aantal amps erbij gekocht.
    De JVM heb ik geruild met de Stiletto, en heb ik tot de dag van vandaag geen spijt van.
    De 2204 heb ik erbij gekocht omdat ik dat typische soundje gewoon miste.
    Ik heb nl. jarenlang een JMP 50W combo gehad, en de 2204 klinkt nagenoeg hetzelfde.
    De HOOK vind ik een geweldige versterker, maar ik mis soms wat "openheid" in de sound. Misschien dat ik hem wel verkoop binnenkort.
    De 2205 is te koop, maar ik overweeg om hem toch te houden.
    Dat is op dit moment een beetje mijn "probleem" (let op de aanhalingstekens ), besluiteloosheid.
    De 2204 en Stiletto zijn hoogstwaarschijnlijk blijvertjes.

Senior Member

Standaard

haha ok, ik begrijp het ook wel hoor. Het is niet echt bedoeld als commentaar ofzo. Als ik in de situatie was had ik waarschijnlijk ook meer dan 1 amp staan.
    Ik vind de engl blackmore met vlagen een geweldig amp maar soms mist hij wat. Zou er graag ooit nog een marshall 2203 of 2204 bij willen, maar zit beetje te twijfelen of ik deze zelf ga bouwen. Vind het leuk om te doen maar dan heb je geen verkoopwaarde mocht je hem ooit willen verkopen. En zo duur zijn ze 2e hands ook niet.
    Ook heb ik nog steeds heeeeel dikke gas voor een splawn quickrod.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Wat ik al eerder zei: "midlife crisis" heeft er waarschijnlijk/misschien ook mee te maken. Aan de andere kant, vroeger was dit wel een beetje mijn droom, lekker wat gear testen en proberen etc., en die is op dit moment aan het uitkomen.

Bovendien ben ik gewoon op zoek (geweest) naar de perfecte channel-switcher, en heb er toch (bijna) 2 gevonden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Fantastisch gewoon. Laat me maar eens een paar uurtjes in die kamer. Wat is die kleinste combo?

MS
    Die kleine is een sessionette 75. Die gaat mee naar repetities en naar optredens met een dubieus publiek (studenten) of als we een klein tourtje hebben (kan zonder angst en beven in een bus geflikkerd worden)

Klinkt erg goed voor wat je ervoor betaald.

Senior Member

Standaard

Jezus wat een collecties hier allemaal zeg! Is dit nou echt puur verzamel drang of gebruiken jullie echt al die versterkers? Ik bedoel er is al geen kroeg waar je een fullstack mag neerzetten, laat staan vijf 100watt versterkers...
    Dat zijn 2 vragen

Mja eerlijk gezegd gebruik ik dus die sessionette best vaak. Daarnaast gebruik ik het fender combootje (pro reverb) voor bijna alle andere optredens.

Ik speel in een band met 8 man. Dus ik heb niet veel ruimte. Daarnaast klinkt dat ding ALTIJD goed. Dat is met die 4x12 niet altijd te zeggen omdat je naar mijn mening er toch zeker een meter of 6 voor moet gaan staan.

Tijdens de opnames van ons album heb ik twee versterkers tegelijk opgenomen. (de marshall combo en de Fender.) soms alles op full blast.

De echte stacks gebruikte ik vroeger wat vaker. Twee heads op 1 cab. En een radial headswitcher. Klinken lekker als je op een groot podium moet spelen of een theaterzaal moet uitversterken

Senior Member

Standaard

Het gaat niet zo zeer om de cabs. Maar jij (MS) hebt 4 heads staan die alle 4 aardig gericht zijn op metal, H.huisjes heeft 4 amps die redelijk in zelfde rockstraatje zitten, Ieme heeft paar Mesa's, paar voxen, twee dezelfde marshalls.

Dan nu de vraag er even uitgelicht voor alle duidelijkheid: "gebruiken jullie alle heads of is het gewoon verzameldrang en oneindigend gas naar nieuwe amp?"
    GAS haha

Senior Member

Standaard

Ik ben begonnen met een valvestate. Toen vond ik dat mijn geluid beter moest. Toen nam ik een Koch Powertone II. Dat was het ook niet.

Ik was het wel beu om nieuwe dure versterkers te kopen die het dan net niet waren en dat ik dan veel geld kwijt was bij verkoop.

En iedereen riep maar dat oude meuk beter klonk. Toen maar de proef op de som genomen en eigenlijk nooit meer anders gewild. Maar ja dan wil je wel een paar mythes gaan testen. Zoals je ziet heb ik dat gedaan.

En het zijn eigenlijk voor mij allemaal blijvertjes. Ik kreeg op de laatste meeting te horen over 1 van die Marshalls dat hij zo seventies klonk en of ik dat wel lekker vond....

JA!!!! Daarom heb ik hem nou juist. Ik vind die oude klanken geweldig!

Maar ik heb ook best veel oude spullen verkocht. En als ik eerlijk ben moet ik ook wat gaan ontgassen want mijn zolder staat echt te vol en sommige spullen gebruik ik weinig tot niet. Maar ik krijg het maar niet over mijn hart om het te laten gaan om dat het een stukje van mij is geworden wat ik dan wegdoe.

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een tijdje een sessionette75 gehad. Best leuk dingetje inderdaad. Helaas was er iets kapot en toen destijds wist ik nog niets van versterkers dus heb hem verkocht voor 100 euro.
    Mijn versterker historie is niet zo gek groot hoewel ik het ook wel heerlijk vind net als H.huisjes zegt dingen uit te proberen. In de winkel is dat toch altijd heel anders dan thuis en in de band.
    Heb nu een klein buizen versterkertje voor thuis, rack preamp en effectunit om op te nemen thuis, en mijn engl blackmore met marshall 1960A voor de band. Kan ik de komende tijd wel mee vooruit, maar ook dat gaat ooit veranderen maar goed, eerst een gibson. Ik sta momenteel nog met mijn epiphonetje.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Mijn amps staan wel bekend als high gainers alle vier, maar tegelijk bestrijken ze zowat alles wat er gespeeld kan worden, zeker met die Roadking II erbij. Wat een bak. Mensen die hem met een Recto vergelijken, hebben er gewoon nog nooit op gespeeld.

* Clean: kiezen uit Mesa, Bogner of Soldano. Alle drie prachtclean, maar telkens anders. Sprankelend, blues, jazz...
    * Crunch: Soldano of 5150 met clean kanaal op crunch, lekker. Of de Mesa op kanaal 2, met switch op Brit en lampentype op EL34: daar heb je je Marshall 2204.
    * Rock: Soldano of 5150 leadkanaal matige gain, Mesa op kanaal 3. Met lampen op EL34 heb je een Stiletto Ace trouwens.
    * Strakke metal: 5150 leadkanaal
    * Vette losse riffs: Mesa 4de kanaal.
    * Pletwals: Bogner op leadkanaal.

Voor elke soort sound is er volop keuze, en dat mis ik vaak bij éénkanalers. Plus bij elke amp heb ik niet het idee dat er met veelzijdigheid ergens kwaliteit is opgeofferd. Elke amp maakt zichzelf voorlopig nog onmisbaar in deze samenvatting. Daarom blijven ze lekker allemaal. Slikken stuk voor stuk ook goed effecten in de loop.

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Mijn amps staan wel bekend als high gainers alle vier, maar tegelijk bestrijken ze zowat alles wat er gespeeld kan worden, zeker met die Roadking II erbij. Wat een bak. Mensen die hem met een Recto vergelijken, hebben er gewoon nog nooit op gespeeld.
    Heb hem een keer getest door een Mesa Boogie rectifier 4x12...vond het clean wat saai (eerste indruk) de cab vind ik ook saai dus dat werkt mee. De drive sounds vond ik erg lekker en heel organisch, wat ik bij de stiletto miste.
    De palm mutes hadden kwamen er zo lekker uit, en hij scheurde ook lekker, was DIK onde de indruk! Het organische wat ik ook miste bij de peavey trouwens, had serieuze interesse in die amp want er zijn bands die er toffe sounds uithalen en dat is zeker niet alleen standaard gebeuk:
    http://www.youtube.com/watch?v=t59vYoP6LkY
    http://www.youtube.com/watch?v=sDKso...eature=related
    Laatst gewijzigd door sjaak1990; 9 december 2010 om 23:05
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten