Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 90

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Hmm, Crunch Box transparant, da's wel een heel andere visie dan de meesten daarover hebben, en ook mijn ervaring is dat ie toch wel behoorlijk je geluid kleurt.
    Ik vond 'm het best tot z'n recht komen als een "standalone-Marshall-crunch-in-een-doosje".
    Als booster vond ik het 'm niet geschikt, maar heb hem nooit over de 2204 getest.
    Als standalone vind ik hem ook lekker en als booster ook, gelukkig heeft iedereen zijn eigen visie Bij mij doet hij niet veel met het geluid, maakt het alleen meer crunchy en meer gain, gain redelijke laag op de versterker en dan boosten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb 'm getest op 9 en 12v voor m'n 2204 met de gain op 5 tot 8. De CB haalde heel de lekkere ronk weg en verving die door een mid-scooped ice-picky metal sound.

De Blues Pro was dan al een hele verbetering! Behoud van laag, ronkend mid en helder hoog.
    Blues Pro moet ik er nog bij hebben eigenlijk.

Eerst las ik veel goeds over de CB, nu alleen maar negatief, snap de bevindingen niet echt want bij mij blijven de mids wel gewoon behouden, ik HAAT scooped sounds, bij mij ronkt hij juist wel lekker.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Eerst een foto'tje van vanavond:

En een close-up van m'n pedalboard:

Ik ben vanavond in m'n ééntje in de oefenruimte geweest om het één en ander te testen.
    In eerste instantie had ik de pre-amp op 7, en heb wat met de EQ gespeeld, omdat de andere gitarist in de band last had van "scherpheid".
    Als ik op zijn plek ging staan klopte dat idd, hij staat zo'n 2,5 m. verderop, precies in de baan v.d. cab.
    Daarom de presence naar 2 gedraaid, en de treble op 1, dat klonk heerlijk, en ik had het idee om de amp clean in te stellen, al van me afgezet.
    Toch heb ik hem later clean ingesteld, en dat klinkt echt subliem, wat een tone-monstertje is het toch.

De Goudie FX 808+ had ik dusdanig ingesteld dat ie een lekker medium gain crunch soundje gaf, ideaal voor b.v. "Girl" van Anouk.
    De SHO kan ik in dat geval zeer goed gebruiken als clean/volume-boost, en de delays en ander effecten klinken ook waanzinnig.

Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een full crunch pedaal, zoals b.v. de Crunchbox.
    Voorwaarde is, dat ie zich door de 808+ goed laat boosten tot een high gain geluid.
    Zou een MXR Distortion+ een optie zijn, of de Zakk Wylde Overdrive misschien?
    De afmetingen en de layout van een dergelijk pedaal spreken me erg aan.

De Powerstack van BOSS spreekt me minder aan, ik hoor er toch wat in dat ik denk van nee, en ook de aan/uit knop vind ik minder.
    De Riot van b.v. Nitefly's board lijkt me ook een gaaf pedaal, maar zal lastig te vinden, laat staan te testen zijn, ben ik bang.

Goh, ben er nog steeds een beetje beduusd van, wat een geweldige amp!
    Laatst gewijzigd door Henri H; 4 december 2010 om 01:00

Senior Member

Standaard

Is de CMAT Pedals Brownie iets voor je?

http://www.cmatmods.com/brownie.html
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Haha, heeeeel herkenbaar!! Ik ben ook vele malen alleen de oefenruimte in gedoken om nieuwe pedaaltjes te testen en aan mijn sound te werken.
    Wat mij wel opgevallen is is dat elke keer na zo'n éénmans-sessie waarbij ik "de ideale settings" had gevonden altijd in band-verband aanpassingen moest maken.
    De sound kwam dan niet tot uiting in het totale plaatje. Soms hielpen wat kleine tweaks maar soms leek het experiment ook helemaal mislukt.
    Check je éénmans-ervaringen dus altijd na in repetitie op volle sterkte...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Eerst een foto'tje van vanavond:

En een close-up van m'n pedalboard:

Ik ben vanavond in m'n ééntje in de oefenruimte geweest om het één en ander te testen.
    In eerste instantie had ik de pre-amp op 7, en heb wat met de EQ gespeeld, omdat de andere gitarist in de band last had van "scherpheid".
    Als ik op zijn plek ging staan klopte dat idd, hij staat zo'n 2,5 m. verderop, precies in de baan v.d. cab.
    Daarom de presence naar 2 gedraaid, en de treble op 1, dat klonk heerlijk, en ik had het idee om de amp clean in te stellen, al van me afgezet.
    Toch heb ik hem later clean ingesteld, en dat klinkt echt subliem, wat een tone-monstertje is het toch.

De Goudie FX 808+ had ik dusdanig ingesteld dat ie een lekker medium gain crunch soundje gaf, ideaal voor b.v. "Girl" van Anouk.
    De SHO kan ik in dat geval zeer goed gebruiken als clean/volume-boost, en de delays en ander effecten klinken ook waanzinnig.

Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een full crunch pedaal, zoals b.v. de Crunchbox.
    Voorwaarde is, dat ie zich door de 808+ goed laat boosten tot een high gain geluid.
    Zou een MXR Distortion+ een optie zijn, of de Zakk Wylde Overdrive misschien?
    De afmetingen en de layout van een dergelijk pedaal spreken me erg aan.

De Powerstack van BOSS spreekt me minder aan, ik hoor er toch wat in dat ik denk van nee, en ook de aan/uit knop vind ik minder.
    De Riot van b.v. Nitefly's board lijkt me ook een gaaf pedaal, maar zal lastig te vinden, laat staan te testen zijn, ben ik bang.

Goh, ben er nog steeds een beetje beduusd van, wat een geweldige amp!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Misschien de mxr eq zoals de kfk-10.
    Het is dan misschien aan Kerry king gelieerd apparaat maar daar moet je even langs kijken. De gainknop voegt geen distortion toe maar meer een kgünk geluid.

Proberen? Ikheb'm!

Senior Member

Standaard

Beetje off topic: zit er veel verschil tussen je Goudie 808+ en je Maxon 808?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Is de CMAT Pedals Brownie iets voor je?

http://www.cmatmods.com/brownie.html
    Hmmm, interessant, en hij ziet er tof uit. GAS!
    'k Zal 'm 's beter beluisteren op betere speakers binnenkort (zit nu op laptop).
    Bedankt voor de tip iig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Haha, heeeeel herkenbaar!! Ik ben ook vele malen alleen de oefenruimte in gedoken om nieuwe pedaaltjes te testen en aan mijn sound te werken.
    Wat mij wel opgevallen is is dat elke keer na zo'n éénmans-sessie waarbij ik "de ideale settings" had gevonden altijd in band-verband aanpassingen moest maken.
    De sound kwam dan niet tot uiting in het totale plaatje. Soms hielpen wat kleine tweaks maar soms leek het experiment ook helemaal mislukt.
    Check je éénmans-ervaringen dus altijd na in repetitie op volle sterkte...
    Ja, klopt. De bandmix is vaak heel bepalend, maar mijn ervaring is wat dat betreft wel aardig gegroeid de laatste jaren, en vaak valt er van een goede standalone sound ook wel een goede bandmix te maken.
    Je hebt wel een punt hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Misschien de mxr eq zoals de kfk-10.
    Het is dan misschien aan Kerry king gelieerd apparaat maar daar moet je even langs kijken. De gainknop voegt geen distortion toe maar meer een kgünk geluid.

Proberen? Ikheb'm!
    WTF is een "kgünk geluid"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Beetje off topic: zit er veel verschil tussen je Goudie 808+ en je Maxon 808?
    Ja, best wel.
    De Goudie FX klinkt standalone op max gain gewoon erg lekker, low/medium crunch. Hij heeft ongeveer 2 keer zoveel gain als de Maxon, maar kan ook als clean boost (met wat extra mids) gebruikt worden.
    Bovendien klinkt ie wat harder/killer dan de Maxon, die wat smoother klinkt.
    De Maxon is wel erg geschikt om b.v. mijn JCM 800 2205, die al veel gain heeft, lekker strak te krijgen met veel "chunk", tenminste, zo noemt men dat toch, palm mutes met veel gain en dan een strak (mid)laag?
    De Goudie FX kan dat ook, maar is veelzijdiger.
    Ik heb hem een poosje geleden gekocht, omdat ie erg goed combineerde met de lead-kanalen van m'n HOOK.
    Ook heeft ie nog een interne pot waarmee je het hoog en laag evt. wat kunt oppeppen, zo staat op de site, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Senior Member

Standaard

19 dec pedals checken in Heerenveen?

Gr.
    Ieme
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    19 dec pedals checken in Heerenveen?

Gr.
    Ieme