-
4 december 2010, 00:58
Eerst een foto'tje van vanavond: 

En een close-up van m'n pedalboard:

Ik ben vanavond in m'n ééntje in de oefenruimte geweest om het één en ander te testen.
In eerste instantie had ik de pre-amp op 7, en heb wat met de EQ gespeeld, omdat de andere gitarist in de band last had van "scherpheid".
Als ik op zijn plek ging staan klopte dat idd, hij staat zo'n 2,5 m. verderop, precies in de baan v.d. cab.
Daarom de presence naar 2 gedraaid, en de treble op 1, dat klonk heerlijk, en ik had het idee om de amp clean in te stellen, al van me afgezet.
Toch heb ik hem later clean ingesteld, en dat klinkt echt subliem, wat een tone-monstertje is het toch.

De Goudie FX 808+ had ik dusdanig ingesteld dat ie een lekker medium gain crunch soundje gaf, ideaal voor b.v. "Girl" van Anouk.
De SHO kan ik in dat geval zeer goed gebruiken als clean/volume-boost, en de delays en ander effecten klinken ook waanzinnig.
Nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een full crunch pedaal, zoals b.v. de Crunchbox.
Voorwaarde is, dat ie zich door de 808+ goed laat boosten tot een high gain geluid.
Zou een MXR Distortion+ een optie zijn, of de Zakk Wylde Overdrive misschien?
De afmetingen en de layout van een dergelijk pedaal spreken me erg aan.
De Powerstack van BOSS spreekt me minder aan, ik hoor er toch wat in dat ik denk van nee, en ook de aan/uit knop vind ik minder.
De Riot van b.v. Nitefly's board lijkt me ook een gaaf pedaal, maar zal lastig te vinden, laat staan te testen zijn, ben ik bang.
Goh, ben er nog steeds een beetje beduusd van, wat een geweldige amp!
Laatst gewijzigd door Henri H; 4 december 2010 om 01:00
Regels voor berichten