Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 90
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb de 2204 nu 3 keer gebruikt met de band-repetitie (pop-rock-covers), en dat bevalt eigenlijk best goed.
    Dit zijn mijn huidige settings ongeveer (high input):

- presence: 5
    - bass: 7
    - middle: 6
    - treble: 2 a 3
    - master vol: 1
    - pre-amp: 7

Ik gebruik de laatste tijd hoofdzakelijk mijn Telecaster Lite Ash (Korea).

Ik zit er echter over te denken om de amp op de high gain input clean in te stellen, dus de pre-amp rond de 2, en het master-volume naar wens.
    Vervolgens een fijne low/med gain crunchy overdrive, een volvette crunch distortion en evt. een booster/tubescreamer te gaan gebruiken, zodat ik toch een aantal verschillende drive-sounds kan creëren.
    Voor low gain moet je denken aan soundjes als b.v. Sober van Pink, en voor full crunch aan b.v. Volbeat.
    Metallica moet ook kunnen, maar dan geef ik wel een draai aan de pre-amp knop.

Hebben jullie suggestie welke pedaaltjes, en dan met name de low gain en full crunch het best geschikt zijn voor deze toepassing.

Budget: max €150,- per pedaal, liefst MXR-achtige uitvoering, dus met zo'n metalen schakelaar. De 10-series van Ibanez zijn ook erg ok vind ik, maar BOSS/Tonelock-style vind ik niet zo prettig.

Ik heb op dit moment 2 tubescreamers en een SHO-kloon (Newtone Flower Booster).
    Ik heb ook al 's een crunch box gehad, maar nooit op de 2204 getest, vond het wel een fijn pedaal, maar miste toch wat "ballen" ofzo. Misschien dat ie met de 2204 beter klinkt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Edit: misschien is een dual-amp setup, zeker voor repetities nog niet zo verkeerd, b.v. Vox AC30 voor clean, en de 2204 voor crunch etc.
    he gast! ik heb hier bakken met overdrive pedalen, als je eens wil komen testen ben je van harte welkom. Fulltone 69, 70, Soulbender, Octafuzz, HBE, MXR, MiAudio, Menatone, Trex enz enz enz
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nope: dodelijk veel gain, geen mid, doosje met bijen.

Ik heb een Fulltone GT-500 die wel ok klinkt (geruild tegen m'n Diamond J-Drive mk3). De booster die daar in zit (fat boost achtig) kun je pre en post Distortion schakelen, misschien is dat al genoeg vrijheid/keuze voor jou?
    GT-500 lijkt me wel een goeie, heb ik al veel goeds over gehoord.

@ieme: leuk! Ik PM je wel ff!

Senior Member

Standaard

Ik kan wel keer een avondje langs komen met de MI Audio Chrunchbox Ik vind hem heerlijk op mijn Marshall klinken. Ben er zeer blij mee! Wat je zegt klopt wel een beetje, een beetje ballen mist hij wel maar och, niet storend ofzo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Standaard

Hey Henri,

Ik gebruik het liefst juist geen overdrive-pedaal bij deze versterker.
    Met een goede EQ ervoor kan je alle overdrive-sounds krijgen die je wilt.
    Een MXR 10 band EQ (M108 ) werkt perfect, en zelf gebruik ik altijd een oude half 12" Boss 10 band EQ (RGE 10).
    Door het laag eruit te halen, het mid te boosten, en het hoog er wat uit te filteren, en wat extra dB's erbij op de uitgang, en je krijgt een vet hardrock/metal geluid.
    Door alles recht te zetten, en alleen wat extra dB's te geven krijg je een mooie zingende dikke blues sound, etc. etc.
    Veel mogelijkheden op die manier.
    Met de EQ uit stel ik de versterker af op een mooie crunch-sound die ik clean kan krijgen door de volume van m'n gitaar, en met de EQ aan heb je zo een mooie lead-sound.
    Is veelzijdiger als een overdrive pedaal, die toch altijd het geluid een beetje kleuren, of iets missen in de sound.
    Een goede EQ is volledig transparant, laat je sound dus volledig intakt, en je blijft de dynamiek van je versterker houden!
    Suc6!!
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

Senior Member

Standaard

@Robert: 'k wil die crunch box nog wel 's testen, je hoort nog van me.

@Stefan: 'k Heb ook goeie verhalen gelezen over de MXR EQ, ook maar 's checken dan.
    Op zich zou ik ook het liefst de crunch uit de amp halen, en het clean is echt heel mooi als je de vol-pot v.d. gitaar daarvoor gebruikt, maar ik mis gewoon volume in dat geval.
    Voor een dikke crunch klinkt de SHO-kloon eigenlijk nog het lekkerst, maar ruist nogal (zitten natuurlijk erg goedkope componenten in).
    Met een tubescreamer erbij wordt het toch net wat te dun ofzo.

Nah ja, een zooitje pedalen testen kan nooit kwaad, en is bovendien altijd leuk.

Standaard

Ik vind de CB transparant. Heb hem eerder vergeleken met een fulltone OCD en die klonk dikker, dus ook minder transparant, gebruikte amp was een gemodde london city dea. Heb hem juist gekocht omdat hij niet veel met het geluid deed, gebruik hem vaak als boost, volume hoog, gain laag. Als je ballen mist, 24v adapter helpt ook mee.
    Lees dat veel mensen wat tegen het pedaal hebben, ligt er natuurlijk aan hoe je hem gebruikt en in welke setup. Gebruik hem vooral met mijn brunetti xl r-evo en die is alles behalve dun klinken dus heb dan ook geen pedaal nodig zoals de OCD die het geluid wat aandikt.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Hmm, Crunch Box transparant, da's wel een heel andere visie dan de meesten daarover hebben, en ook mijn ervaring is dat ie toch wel behoorlijk je geluid kleurt.
    Ik vond 'm het best tot z'n recht komen als een "standalone-Marshall-crunch-in-een-doosje".
    Als booster vond ik het 'm niet geschikt, maar heb hem nooit over de 2204 getest.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Is de barber direct drive niet wat je zoekt? Daar was je toch aardig enthousiast over!

Senior Member

Standaard

Ja, die klonk wel goed over die superlead en/of -bass van Toaster.
    Zal ik ook 's meenemen in m'n overweging.
    Nadeel vind ik dat het zo'n groot pedaal is.

Hij is te koop bij v.d. Haar... geen idee wat ie moet kosten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Lees dat veel mensen wat tegen het pedaal hebben, ligt er natuurlijk aan hoe je hem gebruikt en in welke setup.
    Ik heb 'm getest op 9 en 12v voor m'n 2204 met de gain op 5 tot 8. De CB haalde heel de lekkere ronk weg en verving die door een mid-scooped ice-picky metal sound.

De Blues Pro was dan al een hele verbetering! Behoud van laag, ronkend mid en helder hoog.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten