Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Bedankt voor de snelle reactie!

Mijn laatste vraag waar ik zojuist nog op stuitte tijdens het uitzoeken van de potmeters.
    Wat betekenen die -A of -L achteraan de waarden van de potmeters in de layout worden genoemd? want als ik deze potmeters opzoek bij tubeampdoctor dan vind ik bijvoorbeeld wel a250k potmeters maar die -L wordt er niet bij genoemd. Maakt het verschil?
    Laatst gewijzigd door refused199; 28 oktober 2010 om 17:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door refused199 Bekijk bericht
    Bedankt voor de snelle reactie!

Mijn laatste vraag waar ik zojuist nog op stuitte tijdens het uitzoeken van de potmeters.
    Wat betekenen die -A of -L achteraan de waarden van de potmeters in de layout worden genoemd? want als ik deze potmeters opzoek bij tubeampdoctor dan vind ik bijvoorbeeld wel a250k potmeters maar die -L wordt er niet bij genoemd. Maakt het verschil?
    A = voor AudioLog. L = lineair.
    250KA = 250K Audio Log
    250KB = 250K Lineair
    250KC = 250K Reversed Log
    Nico

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Weer wat geleerd! Bedankt voor de uitleg.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Inmiddels al flink aan het bouwen geweest.
    Momenteel ben ik zo ver dat alle onderdelen binnen zijn, ze gemonteerd zijn en ik enkel nog de bedrading moet aanbrengen. Daar ga ik nu mee aan de slag, maar de behuizing en het chassis zijn zo goed als af.

Om me heen hoor ik al verschillende reacties. Sommigen vinden het gebruik van het plexiglas zo helemaal niets anderen vinden het juist erg gaaf .
    Tijdens het boren van de frontplaat is hij bij het 1 na laatste boorgat gebarsten door direct een te grote boor te pakken.. Ga dit nog maar eens opnieuw doen en dan met een conische boor.
    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat niemand er een mening over heeft?? niet zo verlegen he! Heeft iemand nog tips of aanwijzingen, het is voor mij voor het eerst dat ik op deze manier met plexiglas werk, en zoals je ziet ging het al direct fout met de frontplaat, maar goed daar leren we van.

Nog iets, in de tekening staat dat de indicator light aangesloten moet worden op de trafo, f1 en f2 toch? naar mijn idee kun je hem ook aan de powerswitch hangen. wat maakt het verschil en wat is aan te raden?
    Te koop:

Banned

Standaard

Zonder naar het schema te kijken (weet dus niet wat f1 en f2 is) lampje moet gewoon 220 krijgen als ie aan staat. Waar ie dan precies zit maakt weinig uit.

EDIT: Ik zie dat het een 6.3V lampje is.
    Powerswitch schakelt 220V

Senior Member

Standaard

f1 en f1 zijn de gloeidraden in de versterker. M.a.w. je moet het lampje op de gloeidraden aansluiten. Zet je hem op 230V doet ie het heel ff... en daarna niet meer.
    Nico

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

He stom, even een blond momentje.
    Nee inderdaad, bedankt voor de tijdige correctie. scheelt mij weer een lampje
    Te koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door refused199 Bekijk bericht
    scheelt mij weer een lampje
    En de rest.....de draadjes waar de gloeispiraal op is gemonteerd lopen dermate dicht langs elkaar dat er makkelijk een vlamboog kan ontstaan waardoor je lampje domweg explodeerd. Doe maar een nieuw lamphoudertje ook dan, en neem dan gelijk de zekering in de stoppenkast mee.

Die plexiglas buisjes staan rete cool trouwens. Ook het frontje ziet er gelikt uit. Je durft tenminste iets nieuws en loopt niet achter de geijkte ontwerpen aan. Super, en het ziet er ook netjes uit. Beetje jukebox idee.

Het boren in plexiglas zou ik doen op hogere snelheid dan in metaal maar wel met zeer lage axiale druk. Neem dus de tijd om de boor te laten snijden. Nu je een stuk plexiglas over hebt kun je dat mooi uitproberen. Maak er maar een vergiet van tot je de juiste methode hebt gevonden.

succes
    Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Die plexiglas buisjes staan rete cool trouwens. Ook het frontje ziet er gelikt uit. Je durft tenminste iets nieuws en loopt niet achter de geijkte ontwerpen aan. Super, en het ziet er ook netjes uit. Beetje jukebox idee.
    Ja, ik vind het er ook erg cool uit zien. Alleen zou ik het Marschall-logo achterwege laten. Is een beetje te groot voor het 'ruitje'.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten