Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 683 van 1797 EersteEerste ... 18358363367368168268368468569373378311831683 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.821 t/m 6.830 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    http://verkopers.marktplaats.nl/10941315

Als ik de teksten uit zijn advertenties lees heb ik toch echte twijfel.
    Dit vertrouw ik gewoon niet helemaal.

.
    De foto's zijn wel allemaal zo te zien in dezelfde ruimte genomen (de vloer is op alle plaatjes gelijk, het tafeltje komt op een paar foto's voor, ...). Dus het lijkt er wel op dat hij de spullen echt heeft, maar het is wel heel raar dat hij het geld eerst overgemaakt wil hebben voordat je het mag afhalen....je zou wel gek zijn als je dat zou doen lijkt me.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik krijg er ook niet direkt een warm gevoel bij, de startprijs voor zijn lp standaard is ook wel erg laag bijvoorbeeld
    life sucks and then you die

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik krijg er ook niet direkt een warm gevoel bij, de startprijs voor zijn lp standaard is ook wel erg laag bijvoorbeeld
    Inderdaad. De startprijs lijkt me te laag voor echte Fenders en met dat vooraf betalen vermoed ik wel dat je dan een goedlijkende Chinese kopie krijgt.
    BTW. Volgens mij hebben de Fender Telecasters geen schroefjes naast de neck PU.
    Laatst gewijzigd door snaarplukker; 30 november 2010 om 12:00

Senior Member

Standaard

Ik denk dat het een handelaartje is gezien de zakelijke tekst, de gitaren zelf lijken okee en priced to move. 3 rode strats, weer een oude shadow liefhebber die het voor gezien houd.
    Dat vooruit te betalen is bezopen natuurlijk maar misschien de mores zoals hij gebruikelijk zaken doet?
    Maar je kan hem bellen he, ben je er zo achter. Ik kan me niet voorstellen dat je vooruit moet betalen wanneer je fysiek langskomt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    BTW. Volgens mij hebben de Fender Telecasters geen schroefjes naast de neck PU.
    USA Standards volgens mij wel, HW1 in ieder geval niet.....

Standaard

"haakt in op eerdere posts"

Het opplakken van een ander merk is an sich niet verboden, moet een ieder voor zich weten.

Het te koop zetten van hetzelfde ding met of zonder vermelding van de schending zou dat wel moeten zijn.
    Het te koop aanbieden van namaak spullen IS in Europa in elk geval verboden! Ik denk dat hierover nog heel wat onduidelijkheid bestaat...
    Maar naar Europees recht is het verboden om namaakspullen, of spullen die het naamrecht schenden, op de markt te brengen, zowel tweedehands als nieuw.

Hoe dan ook ga je in de fout als je een gitaar verkoopt waarop een andere naam plakt, zelfs al vermeld je in koeienletters erbij dat het niet om een originele gaat!

Je moet immers goed in het achterhoofd houden dat zulke regels bedacht zijn ter bescherming van de gehele maatschappij, en niet ter bescherming van enkel 1 koper.
    Daaruit volgt dat de eerste verkoper dan wel "eerlijk" kan zijn tegen de koper, maar je creeert daarmee wel het risico op verder misbruik in de toekomst.

Je hebt dan kans op een strafrechtelijke vervolging, plus het betalen van een schadevergoeding aan alle gedupeerden. Als Marktplaats die advertenties dan ook nog gewoon toelaat, is ze medeplichtig en eveneens strafbaar.

Dus ophouden met zeuren over "het staat er toch bij dat het een nepperd is"; dat maakt immers geen hol uit! Deze wetgeving beschermt de maatschappij in zijn geheel, niet enkel die ene koper!

Standaard

En nu graag met verwijzing naar officiële documenten of sites graag.

Dat jij het roept maakt het natuurlijk niet waar.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Dan zal de douane het wel verkeerd hebben. Het is zelfs te zien geweest op tv bij zo een airport programma dat mensen hun shirt's, truien, en wat niet al konden inleveren omdat ze nep waren. Ik ben er stellig van overtuigd dat hier regels voor zijn. Dus ook neppe fake ass gitaren zullen niet toegestaan zijn.

Auteursrecht, patent, copyricht, octrooi, trademark enz enz. Dat is er niet voor niks hoor.

Bewijs jij maar dat het wel mag!!!!!!

Senior Member

Standaard

Tunes, zoek je dit type verwijzing?
    HvJ EG 18 juni 2009, zaak nr. C-487/07

Dan zou ik het stukje (PDF) pakken van Barentskans Advocaten is vrij helder.

Of lees een goed boek
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 30 november 2010 om 15:00

Standaard

Dan zal de douane het wel verkeerd hebben. Het is zelfs te zien geweest op tv bij zo een airport programma dat mensen hun shirt's, truien, en wat niet al konden inleveren omdat ze nep waren. Ik ben er stellig van overtuigd dat hier regels voor zijn. Dus ook neppe fake ass gitaren zullen niet toegestaan zijn.

Auteursrecht, patent, copyricht, octrooi, trademark enz enz. Dat is er niet voor niks hoor.

Bewijs jij maar dat het wel mag!!!!!!
    Waarom moet ik dat bewijzen ? Ik kan je niet helemaal lekker volgen en heb/hoef niks te bewijzen.
    Ik vraag alleen om een link naar waar staat dat het niet mag, ik zeg helemaal niets over dat het wel of niet mag.

Gelukkig is er wel iemand anders die wat linkjes posten, alleen zie ik daar nu niet echt een heldere uitspraak (maar dat kan aan mijn gebrek kennis liggen).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten