Zeg Geert, doe eens lief![]()
Ik vind dat van die "lederen" hoes ook zo aandoenlijk. 't Is natuurlijk een goejekoop Skai ding, zoals je die in de tijd dat deze gitaar verkocht is bijna gratis kreeg bij de plaatselijke muziekwinkel, als je maar lang genoeg om korting zeurde.
Turn it up • Bring the noise
De advertentie is gelukkig ook al weer verdwenen.
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Hij zou natuurlijk ook niet beter kunnen weten, of is dat niet mogelijk ?
Ik denk dat jij ook prima weet dat er zat mensen zijn die echt niet weten wat ze wel of niet in huis hebben, sterker nog je (of anderen) beste aankopen zouden daar nog wel vandaan kunnen komen.
Laatst gewijzigd door Tunes; 23 november 2010 om 14:07
Dat zou heel goed kunnen.
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
als je zelf een beetje onderzoek doet, bv via internet, kom je een heel eind, neem het ding mee naar een redelijke gitaarshop en die kunnen in dit geval heel makkelijk uitsluitsel geven.
Bij een goede kopie zou je nog een punt hebben, maar met de Arirang niet, die lijkt in de verste verte niet op een Gibson model en heeft veel kenmerken waaraan je kunt afleiden dat het niet om een Gibson gaat
EDIT: je heb als verkoper ook onderzoeksplicht, net als een koper.
Laatst gewijzigd door geert1976; 23 november 2010 om 14:47
Als je dat doet dan zou je daar zo achter moeten komen ja, maar ik kom vaak genoeg tegen dat men dat niet doet en van een arirang heeft men dan al helemaal niet gehoord.
Een kennis roept iets over gibson of fender (de meeste weten niet meer als ze al wat weten) en iemand neemt dat aan.
Het barst van de mensen die iets hebben en het zomaar te koop zetten.
En een gibson sg lijkt in de verte nog op deze arirang.
Jij vindt dat je als verkoper een onderzoekt plicht hebt (ik ook trouwens) maar een heleboel verkopers vinden dat niet.
Maar heb jij en ik net zo, je mooiste deals niet van iemand die de moeite niet neemt ? Ik wel kan ik zeggen en nee daar heb ik geen moeite mee, vind net als jij dat men als verkoper ook de moeite moet nemen.
Je begint nu eigenlijk weer een hele discussie die naar mijn mening nergens toe leidt, ik heb mijn mening gegeven en hoe ik erover denk.
Als laatste wil ik toevoegen, als je zelf niet de moeite neemt onderzoek te doen, wat je te koop aanbiedt is dit voor je eigen rekening en risico en heb ik in dat opzicht geen mededogen.
Favorieten/bladwijzers