Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 138
    Moderator

Music

Dat "Need you Now" vind ik een erg goed popnummer van dit moment. Fijn solootje ook. Ik vraag me alleen af je daar publiek los mee krijgt, vermoed van niet. Laat dat maar aan trotse Maria over
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat "Need you Now" vind ik een erg goed popnummer van dit moment. Fijn solootje ook. Ik vraag me alleen af je daar publiek los mee krijgt, vermoed van niet. Laat dat maar aan trotse Maria over
    Eerder het juichen aan het einde.. Er komen zo langzaamaan filmpjes op Youtube te staan zag ik, achja.. Wordt vervolgd.

Standaard

Need you now is inderdaad wel een fijn nummertje, maar vooral voor op de radio en niet zozeer het podium. Vind ik zelf dan.
    Ik heb 3 categorieën nummers die ik wil spelen. Of je moet er flink op mee kunnen zingen en dat kan vanalles zijn. Of je moet er flink van gaan swingen zoals rock 'n roll. Of de nummers moeten gewoon enorm rocken.

Moderator

Music

Daar wil ik de categorie "moet écht mooi en boeiend zijn om naar te luisteren" aan toevoegen, maar verder een hele dikke +1.

Standaard

Daar wil ik de categorie "moet écht mooi en boeiend zijn om naar te luisteren" aan toevoegen, maar verder een hele dikke +1.
    Inderdaad, die categorie kan ook. Alleen zijn wij daar niet goed genoeg voor

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Bij de meeste bands met eigen nummers loop ík juist weg. Na twee nummers heb je het wel gehoord. Met eigen muziek publiek vast houden is maar voor weinig bands weggelegd denk ik. We hebben wel eens een avond verzorgd samen met twee eigen werk bands. Alleen bij ons, met veel bekend werk, kwam het publiek los (wij speelden als laatste, de organisatie had het ook door).
    Inderdaad, die ervaring hebben wij ook al een aantal keren gehad.

De ambitie om eigen nummers te maken is natuurlijk erg mooi. Maar uiteraard slagen er maar weinig bands erin om echt goede nummers te schrijven. En kijken naar een band met slechte nummers, daar is de lol snel vanaf! Langs de andere kant, de bands die nu goede albums afleveren, zijn ook ergens moeten beginnen. En de kans is groot dat hun vroegere werk ook niet echt te pruimen was. Maar ze moeten dus wel de kans krijgen om zich te ontwikkelen.

Zelf zou ik ook graag wat eigen nummers maken. Maar tegelijkertijd besef ik ook wel dat als je als een coverband een beetje goed bent, je publiek een erg fijne avond kan bezorgen. En daar draait het uiteindelijk toch om!

Onlangs hebben we samengespeeld op een avond met alleen maar coverbands, maar wel enkele zeer gerenommeerde. Nu, dat was een feestje om U tegen te zeggen!!! Zo een lol zal je niet snel beleven op een concert van één of andere derderangs underground kutband.

Senior Member

Standaard

Zeker weten! Maar mooi en boeiend is voor een muzikantenoor vaak totaal iets anders dan voor de oren van de meeste toehoorders.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Moderator

Music

Zeker. Je moet dus een beetje weten wat je publiek mooi vindt. In de tijd van de tribute band was dat heel simpel, dan weet je genoeg obscure albumtracks waar de liefhebber van smult, maar met een algemene coverband is het iets moeilijker. Hangt ook erg van de lokatie af: feestkroeg, muziekcafé, zondagmiddag optreden, zaterdagnacht, door-de-weekse-avond etc. etc.

Senior Member

Standaard

Laatste set-list met alleen covers:

The Ventures - Wipe out
    Anthrax/Joe Jackson - Got The Time
    Tankard - Need money for beer
    Motorhead - Ace of Spades
    Judas Priest - Braking the law
    Nirvana - Breed
    Sabbath - Paranoid

ff paar slokken bier en een peuk

Dick Dale - Miserlou
    Iron Maiden - Running Free
    Misfits - Scream
    Megadeth - Kill The King
    Diamond Head - Am I Evil
    Accept - Fast As A shark
    Iron Maiden - Iron Maiden
    Motorhead - Iron Fist
    Metallica - So What

En dan ben je helemaal gesloopt, en wordt het tijd voor meer bier.

Standaard

Miserlou is wel een vreemde eend in de bijt.

Verder

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten