Daar heb je gelijk in. Ik heb de lokale muziekzaak hier wel 's flink afgezeken, en dat heb ik geweten.
ik heb op mijn les paulk van alles gehad... .009/.042 tot .012/.056 en alles wat er tussen zit, alles in standaard stemming... nooit geen problemen, alleen de trekstang ietsjes verstellen... in mijn ogen dus onzin...
voor wat smallere banden betreft, dat is wel degelijk waar... contactoppervlak wordt kleiner, waarddor de druk (is kracht per oppervlak) groter wordt en je minder snel aan de zwier gaat... tenslotte raakt het rubber zijn wrijvingskracht kwijt bij sneeuw en ijzel en ben je dus aangewezen op de druk van de band op de weg
kwikfit vind ik een enge zaak... laatst ging er iemand naar toe voor een apk-tje, waarbij zijn schokbrekers volgens hun versleten waren... hij nochtalant vertellen, dat als zij het zo nodig vonden, dat ze ze dan maar moesten vervangen... 's middags komt ie terug en wil afrekenen: 30 euro voor de apk en 250 voor de schokbrekers... dus die man legt 30 euro op de toonbank en een bonnetje, van 3 weken geleden, waarop de afrekening stond van 4 nieuwe schokbrekers.... "had je dat niet eerder kunnen zeggen?" vraagt dat stuk ongeluk.... waarop het slachtoffer fijntjes antwoord: "hoezo? ze waren toch aan vervanging toe?"
dit is natuurlijk een internetverhaal en ik heb geen idee of het daadwerkelijk zo gebeurd is, maar ik vertouw ze voor geen meter...
Nou ik zou maar oppassen hoor, de broer van de neef van de slager van de bakker hier heeft pas ook 009-snaren op z'n LP gezet en die is er aan overleden!
Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
MySpace - Skybicycle
Ik vertrouw geen enkele "autoboer", en ook in andere branches blijft het oppassen, overal lopen boeven rond.
Wat die smallere banden betreft, dat kan ik me ook nog voorstellen.
Hogere wangen op zich trouwens ook nog wel. Deze hebben meer frictie lijkt me, dus meer grip, en dan vooral in de sneeuw. Dat is tenslotte waarvoor ik ze koop: wintersport.
Maar goed, het kwaad is al geschied, in het vervolg toch maar afgaan op die 2 gespecialiseerde bedrijven die beiden hetzelfde vertelden.
en kwik fit links laten liggen, stelletje prutsers daar, die gaat het puur om omzet, en dan verkoop je liever een set 205 dan een set 185 want die dikke jongens zijn veel duurder.
trouwens wel onzin wat die gitaarboer zegt, dat een les paul krom gaat staan door een setje 0.09, dan trek z'n deskundigheid voor de rest ook in twijfel.
heeft een maat van me een keer gehad met de auto van z'n pa, kwam er voor andere banden vraagt zo'n snotaap of hij ook effe op de schokbrekertestbank wil met de auto, lijk hem wel leuk is weer eens wat anders, nou dat leek niet best was de conclusie.
hij glashard, kijk er eens onder jongens dan had je gezien dat er 4 nieuwe koni's onder zitten, zelf vorige week vervangen.
die waren dus een klant kwijt en niet één maar vele, z'n hele famile en vriendenkring komen dus ook nooit weer bij kwik fit.
Ze hebben mijn moeder daar al eens een nieuwe uitlaat onder een Volvo 740 aan willen smeren, omdat de buitenkant van de demper wat roestig was. Ze vertrouwde het niet, en bij de Volvodealer vertelden ze haar dat dat ding nog wel een paar jaar meekon, want die demper bestaat uit tig schillen, waarvan de buitenste verroest was.
Maar goed, daar ging dit topic niet over, volgens mij...
Favorieten/bladwijzers