Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 135
    Senior Member

Standaard

Soms vraag ik me wel eens af of het wel zo nodig is wat er allemaal gebeurd. Ik bedoel heel veel nare dingen gebeuren gewoon uit primate emoties die de mens nog in zich heeft, en vaak gaat het om een meningsverschil dat maar niet geaccepteerd en verwerkt kan worden. Alsof het ook maar enig zin heeft om iemand te slaan omdat je van mening bent dat het geluid niet op orde is. Mensen zijn eigenlijk ook maar dieren. Terwijl we technologie en kennis genoeg hebben om met zijn allen lekker vreedzaam op deze planeet te wonen en lekker naar muziek te luisteren, het zit er schijnbaar dus niet in. Jammer maar helaas. Ik wordt ook boos, gefrustreerd, geirriteerd enz.. maar bij mij resulteert het gelukkig niet in kortsluiting in de bovenkamer. Het beste voor die man in mijn optiek zou dan ook eerst een verplicht jaartje ambulante psychiatrie zijn in plaats van rechtstreeks de bak in.

Het feit dat het een molukker is zegt in mijn ogen niets, ik ken persoonlijk een aantal zeer toffe mensen van molukse komaf en het gaat toch om de persoon. Maar nu hebben we er in Nederland inmiddels wel een handje van om lekker groepen mensen over één kam te scheren.

Gelukkig dat de oog om oog cultuur al redelijk ver weg is, maar dat we nu helaas wel in een rechtsysteem zitten wat heel onbevredigend kan zijn voor slachtoffers. Ik wens je dus veel succes met herstellen op lichamelijk en mentaal vlak en dat de spreekwoordelijke poot maar mooi even uitgedraaid wordt. En laat je er vooral niet onder krijgen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

wat een verhaal zeg, mij is een keer hetzelfde gebeurd, tijdens een thaiboks wedstrijd, ik heb toen iemand ko geslagen, die een nier afwijking bleek te hebben, en daardoor broze botten, waardoor ik zijn slaapbeen verbrijzelde. en toen werd mij poging tot doodslag ten laste gelegd.

na een hoop gedoe ook een civiele procedure gestart, want volgens mij kon ik er niets aan doen, hij heeft namelijk een verklaring getekend waarop hij verklaard geen afwijkingen te hebben.

Een lang verhaal kort de procedure heeft een jaar of 3 gelopen, maar ik heb wel mijn gelijk gekregen en kleine schade vergoeding.

DOEN dus je gaat namelijk nog een hoop moeten verwerken, doe je het niet dan doet tie gast het zo weer een keer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
    wat een verhaal zeg, mij is een keer hetzelfde gebeurd, tijdens een thaiboks wedstrijd, ik heb toen iemand ko geslagen, die een nier afwijking bleek te hebben, en daardoor broze botten, waardoor ik zijn slaapbeen verbrijzelde. en toen werd mij poging tot doodslag ten laste gelegd..

Euhm... verklaar me voor gek, maar is dat uberhaupt niet gewoon het risico van het spel?! Als je het nodig acht jezelf in elkaar te laten meppen, door zo'n spel, dan hoort lichamelijk letsel er toch ook bij?

Persoonlijk vind ik boksen overigens de meest primitieve sport die er is.
    Elkaar slaan...leuk...

Senior Member

Standaard

nou ja ik vond het een te gekke sport, muay thai, ben twee keer nk en een keer EK kampioen geweest, maar goed ik ben er toen wel mee gestopt. Dan is de lol er gauw vanaf. en ja dat is het risico van het spel, tot dat er echt iets gebeurt dan word alles anders.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
    nou ja ik vond het een te gekke sport, muay thai, ben twee keer nk en een keer EK kampioen geweest, maar goed ik ben er toen wel mee gestopt. Dan is de lol er gauw vanaf. en ja dat is het risico van het spel, tot dat er echt iets gebeurt dan word alles anders.

Uiteraard, iedereen z'n eigen hobby!
    Wel gaaf dat je NK kampioen etc wordt, dat kan ook lang niet iedereen zeggen.
    Tja, dat riscio, is een beetje hetzelfde gewauwel over dat je inbrekers die je op heterdaad betrapt niet elkaar mag hengsten..

Senior Member

Standaard

Ja was een erg vervelende kwestie, zeker omdat ik toen ook nog thuis woonde bij paps en mams, zo iets kan der echt voor zorgen dat je gewoon een heeeeel slecht jaar hebt in plaats van een paar dagen

Standaard

Vandaag inderdaad bij de rechtbank geweest.
    De dader heeft een ietwat vreemde strategie gevolgd, hij vertelde dat hij aan het opruimen was en met een microfoonstatief zwaaide waar ik tegenaan ben gelopen. Dat ik daarbij gewond was geraakt en naar het ziekenhuis ben afgevoerd was hem allemaal ontgaan, dat is hem pas de volgende dag door de politie verteld.
    De rechter kwam gelukkig niet uit een ei en prikte hier al snel doorheen, hij is veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur, te vervangen door 60 dagen hechtenis en betaling van een schadevergoeding van totaal ongeveer € 1750,-.

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd?De schade-vergoedingen in Nederland,zijn noch steeds een lachertje.
    Je zal financieel meer geleden hebben dan 1750 Euro.
    Voor Nederlandse begrippen is het echter een redelijk bedrag.
    Dus toch gefeliciteerd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk bericht
    Vandaag inderdaad bij de rechtbank geweest.
    De dader heeft een ietwat vreemde strategie gevolgd, hij vertelde dat hij aan het opruimen was en met een microfoonstatief zwaaide waar ik tegenaan ben gelopen. Dat ik daarbij gewond was geraakt en naar het ziekenhuis ben afgevoerd was hem allemaal ontgaan, dat is hem pas de volgende dag door de politie verteld.
    De rechter kwam gelukkig niet uit een ei en prikte hier al snel doorheen, hij is veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur, te vervangen door 60 dagen hechtenis en betaling van een schadevergoeding van totaal ongeveer € 1750,-.
    Wat een mongool...

Standaard

Een taakstraf van drie weken en een schadevergoeding van pakweg een half maandloon?
    Voor een poging om iemand de kop in te slaan?

Eis wat mij betreft een 0 achter beide.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten