Bedankt voor de reacties.
Wat bedoelen jullie met 3 of 4 punts hals? Dat de nek is vastgezet met 3 of 4 schroeven? Als het dat is, ik vind op het net alleen maar telecasters uit die tijd met 4 schroeven???
€3500 lijkt me ook wel heel veel eerlijk gezegd.
Ben ik de eerste die dit een rare post vind?
Meneer heeft al 20 jaar een tele uit 75 maar weet niet dat ie een tilt moet hebben, dat het een refinish is, want dat is het, en aangemeld om achter de waarde te komen?
Curieus
Ach je hebt ze erbij, kochtten ooit een leuk gitaartje voor weinig en zijn langzamerhand wijzer geworden.
Nou, dan ben ik wel benieuwd wat ie er voor betaald heeft.
Een conversion komt wel eens voor maar 9 van de 10 zijn gedaan om een replacement neck/body te accommoderen.
Serienummer staat bij een 75 op de neckplate maar het staat eind 75 op de neck en maakt de neck origineel.
Of de body origineel is kan je zien aan de stempels, als die er nog in zitten, en de typische seventies routing.
Ik zou daar eerst maar eens achter komen voor je aan waarde gaat denken.
In 1990 was een originele 76 tele al best een bedrag waarvan je zegt, dat gaat verder dan een "leuk" gitaartje erbij.
edit: Ik denk niet aan spam, dat zei ik toch niet?
Ik zei dat ik het een rare post vond.
Laatst gewijzigd door Pepe; 17 november 2010 om 13:04
Ho ho geen spam hoor dit zijn oprechte vragen.
Sorry dat ik niet precies weet hoe de nekbevestiging van een orginele tele uit 1974 eruit ziet...ik ben geen gitaarkenner, probeer gewoon een gitaarbespeler te zijn.
Anyho, ik heb de boel dus even losgeschroefd en ik weet nog steeds niet wat ik zou moeten zien hoor... Ik zie 4 gaten waar de schroeven doorgingen en een schuin gat dat niet door heel de body heen gaat (ik denk een bevestigingsgat om de body te spuiten, maar ja wat weet ik..)
Dus alstublieft verklaar u nader..
ps: ik weet ook niet wat een 'tilt' is...stom hè
G
![]()
Verrek, dat had ik niet verwacht eigenlijk!
Ik had een driepunts verwacht met een wat nieuwere 4 puntsbevestiging.
Een microtilt is een extra (klein) schroefgaatje in de plate waardoor je de hals een ietsje kon bijstellen.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Favorieten/bladwijzers