Ja, klopt. Dat deel ik helemaal met je.
Ik vind de EP-3 op de clips nog mooier dan de Roland RE-501, alhoewel die ook erg gaaf is. De EP-3 heeft zo'n lekker overstuurd randje en een mooie oscillatie. Aangezien jij de Ep-3 weg doet denk ik dat je de Roland prefereert? Na het zien van de clips is mijn GAS voor Strymon iets verminderd, alhoewel ik hem nog steeds erg goed vind klinken.
Heb je bij de clips ook veel modulatie gebruikt van je andere pedalen (Electric Mistress)? of kun je met de tape delays ook een soort modulatie verkrijgen?
Dat klopt, de RE-501 is de mooiste tape die ik ooit heb gespeeld, in alle eerlijkheid. Ik vind de EP-3 iets minder bij mijn eigen stijl passen, vandaar.
En nee, natuurlijk heb ik geen modulatie pedalen gebruikt, haha. Als je de RE-501's natuurlijke modulatie / wow & flutter niet hoort, dan weet ik het ook niet.De RE-501 heeft overigens ook een analoge chorus en die heb ik op het einde héél even gebruikt - voor de rest totaal niet.
De tapes hadden overigens, naar mijn mening, een veel prettigere modulatie dan de Strymon - de natuurlijke modulatie is voor mij ook het meest belangrijke bij een tape delay.
Ik hoorde de modulatie natuurlijk wel, maar omdat je in je chain ook de Electric Mistress had, vroeg ik me af in of de modulatie vanuit de delays kwam of de Mistress.
De tape delays hebben inderdaad een hele mooie modulatie.
Tape klinkt idd het mooist, zelf denk ik met weemoed terug aan een WEM copycat, hemels! Maar op een zeer goede tweede plek kwam destijds een onbetaalbare dynacord analoge 19"bak. Trouwens, we moeten volgens mij zeker ook niet de werking/kleuring van de preamps/electronica bij de respectievelijke bakken vergeten/onderschatten, getuige bijv de ep-booster van xotic.
En verder wat betreft de wonderlijk mooie delays van de bandmachines: ik gebruik delay dus nooit -behalve met thuis wat freaken mss- op zo'n opvallende in het oog springende manier. Ik hoef me dus gelukkig niet af te vragen of ik de vele ongemakken van the real deal op de koop toe wil nemen.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Mooie vergelijkingen! En we willen foto's!
Mooi man!
je EP3 vind ik nog steeds de mooiste maar dat weet je; die klonk zo heerlijk over mn setup.
Hopelijk kunnen de Copycat en de Binson dat weghalen![]()
Favorieten/bladwijzers