Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 197
    Senior Member

Standaard

Een Mark V die minder klinkt da's gewoon smaak. Als die amp je ding is en je meerdere kanalen levert waarover je tevreden bent: gewoon houden.
    Daarnaast kan je perfect die mooie éénkanaler hebben voor die ultimate crunch. Maar die heb je ook al: die JMP. Waarom dan nog een amp bijkopen? Verkoop die Engl gewoon? Tenzij die JMP je ook niet bevalt. Verder verkopen en iets anders. JMP's gaan perfect samen met LP-achtige gitaren.
    Eerst was het de speakerkast; nu ligt het ook al aan je pickups enz. Wel, zo kan je natuurlijk wel bezig blijven. Steek gewoon eens bv splittable Duncan JB's in gitaren, heb je altijd een mooie gebalanceerd geluid, clean crunch of heavy rock. Dik of tele-achtig. Ik heb soms de indruk dat je met je gitaren moeilijk doet om gewoon moeilijk te doen en anders te willen zijn. Er is genoeg standaard voorhanden dat de job meer dan goed doet. Niet?
    Gewoon ook accepteren dat je niet met alles wat je hebt altijd de sound krijgt die je wil. Daarom heb je ook verschillende spullen. Als ik een ultimate crunch wil, neem ik niet mijn Bogner Uberschall/5150 en steek daar mijn Mayones Regius in. Daarvoor heb ik ander spul genoeg.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 11 november 2010 om 10:13

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Een Mark V die minder klinkt da's gewoon smaak. Als die amp je ding is en je meerdere kanalen levert waarover je tevreden bent: gewoon houden.
    Daarnaast kan je perfect die mooie éénkanaler hebben voor die ultimate crunch. Maar die heb je ook al: die JMP. Waarom dan nog een amp bijkopen? Verkoop die Engl gewoon? Tenzij die JMP je ook niet bevalt. Verder verkopen en iets anders. JMP's gaan perfect samen met LP-achtige gitaren.
    Eerst was het de speakerkast; nu ligt het ook al aan je pickups enz. Wel, zo kan je natuurlijk wel bezig blijven. Steek gewoon eens bv splittable Duncan JB's in gitaren, heb je altijd een mooie gebalanceerd geluid, clean crunch of heavy rock. Dik of tele-achtig. Ik heb soms de indruk dat je met je gitaren moeilijk doet om gewoon moeilijk te doen en anders te willen zijn. Er is genoeg standaard voorhanden dat de job meer dan goed doet. Niet?
    Gewoon ook accepteren dat je niet met alles wat je hebt altijd de sound krijgt die je wil. Daarom heb je ook verschillende spullen. Als ik een ultimate crunch wil, neem ik niet mijn Bogner Uberschall/5150 en steek daar mijn Mayones Regius in. Daarvoor heb ik ander spul genoeg.

MS
    Het s een combi van factoren, en ik ben erachter dat die pickup brak is. Ik vind nog steeds dat voor crunch mn kast met v30's ongeschikt is, dat grwenbavks beter zijn, endar mn rivera 212 me een stuk vooruit helpt, maar dat voor high gain de v30kast weer wel beter is.

een jb hoef ik niet in meerdere gitaren zoals jij, werkt voor mij ook niet. De engl staat al in se verkoop, n je lijjt te vergeten dat je meerdere smaken crunch hebt. fender, marshall, vox, en ook meerdere distortions.

Daarnaast. Ik weiger gear te hebben met tonestack waar ik niet tevreden over ben. Mijn engl mist karakter, er erger me kapot aan die vlakke tone. De rivera is al veel beter.

Senior Member

Standaard

Die Engl beschrijf je perfect. Tenzij het "karakter" dat je mist de tone is die je aan bekende andere amps doet denken, het eigen karakter van de Engl ontkennend.

Dus: Engl in de verkoop, van dat geld een GB kast kopen, crunch met je JMP en Rivera maken, brakke pickup herstellen, en met het resterende geld een feestje bouwen

MS

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Die Engl beschrijf je perfect. Tenzij het "karakter" dat je mist de tone is die je aan bekende andere amps doet denken, het eigen karakter van de Engl ontkennend.

Dus: Engl in de verkoop, van dat geld een GB kast kopen, crunch met je JMP en Rivera maken, brakke pickup herstellen, en met het resterende geld een feestje bouwen

MS
    En waar haal ik mn voxcrunch, fender crunch en mn opgefokte marshall tone vandaan...?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Daarnaast. Ik weiger gear te hebben met tonestack waar ik niet tevreden over ben. Mijn engl mist karakter, er erger me kapot aan die vlakke tone. De rivera is al veel beter.
    Het gras is wel altijd groener aan de overkant he, je had het een tijdje geleden nog over de nieuwe "actieve" tonestack na een reparatie die zo geweldig was, en nu is 'ie alweer te vlak.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

En waar haal ik mn voxcrunch, fender crunch en mn opgefokte marshall tone vandaan...?
    Mesa Boogie Roadking II. Kanaal selecteren, modus kiezen, lampencombinatie indraaien, speakerkast kiezen of beide, rectifier aan- of uitzetten, klaar is Kees. Oh ja, één van de twee loops activeren of beide, als je effecten wil gebruiken.

Alsjeblieft. Graag gedaan.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 11 november 2010 om 13:36

Senior Member

Standaard

Vox AC15 & Fender Tweed Deluxe kopen en je JMP houden ?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Vox AC15 & Fender Tweed Deluxe kopen en je JMP houden ?
    Mijn jmp zit ook niet p de schopstoel...

De roadking, nee, weer teveel van hetzelfe, niet mijn ding.
    E
    n ja, de engl klinkt beter met de nieuwe tonestack,je kan je tone beter indraaien, betekent echter niet dat ie (een lekker) karakter heeft...

Standaard

Gewoon doen zoals de pro's, de rijke Amerikanen en ik (); voor elk smaakje een voor jou bruikbaar exemplaar op de kop tikken. Typische Vox crunch? Koop een Vox. Opgefokte Marshall? Koop een opgefokte Marshall. Cleane Fender? Koop een cleane Fender.

Als je, net als ik, van bepaalde typische klassieke sounds houdt, haal je dat alleen maar uit die specifieke ontwerpen. Het hoeft niet perse ook hetzelfde merk te zijn, maar een oldskool VH1 geluid haal je alleen uit een oude plexi (of dus een kloon met een ontwerp dat er op lijkt) op tien en het typische Beatles geluid haal je alleen uit een Vox(ontwerp). Dit is even een klein voorbeeld uiteraard.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er geen amps zijn die voor mij overtuigend genoeg meerdere klassieke sounds in zich hebben zonder compromissen of dat "net niet" gevoel. Sommige mensen redden zich prima met 1 amp waar meerdere goede benaderingen in zitten. Daar is ook heel veel voor te zeggen. Minder sjouwen, alles mooi overzichtelijk in 1 doosje, etc.

Ik schat jou echter in als iemand die niet voor compromissen gaat en liever "the real deal" heeft, of iets dat er op lijkt, maar een "verbetering" is van het klassieke ontwerp. Ga daar dan ook voor. Trust me. Ik heb dit volgens mij in elk topic van jou waarin je een amp zoekt al gezegd en niet zonder reden. (Zal je zien dat ik stiekem toch gelijk had. )

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@ michael ja, ik weet t, wat je zegt klopt heel erg. Ik wilder ier aan, maar ja, vrij weinig keus, haha. Het kriebelt, en tis niet hoe ik t wil. Ook omdat ik steeds minder echte high gain sounds zoek, en de high gain tones die ik wil, zitten in de mark4, of zit in een op hol geslagen marshall(achtige). Ik dacht dat t maar bullshit was, mojo, karakter, ballen, en veelzijdigheid troef. Nou, dit topic laat wel zien hoeveel mijn smaak en mening veranderd is...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten