Succes.
Houd in elk geval je voedingsspanning op 12 volt. Doet je buis wat meer. Het verschil tussen een 9 of een 12 volt gloeispanning is enorm.
Daarnaast,
In m'n persoonlijke mening zijn alle varianten van het tubedriver concept met een actieve toonregeling verreweg superieur aan een passieve. Veel meer klankmogelijkheden. Verder gaat verhoging van de anodespanning (met chargepumps o.i.d.) de filterende werking van de buis teniet doen waarmee je meer en meer naar de clipping van je opamp gaat zitten luisteren.
tenslotte,
Het schema van Analogguru dat je postte is van en gemodificeerde unit. Dat zegt ie zelf ook. Het is dus "fout" maar aangezien Analogguru één van de weinigen is die ik met m'n leven vertrouw als het gaat om correctheid van het opgetekende vertrouw ik er op dat hij die fouten volledig naar waarheid heeft opgetekend. Als je de toonregeling in dat schema gaat vergelijken met een "stock" schema, bijvoorbeeld de bovenstaand gepostte 303 of Kampo (glasharde tubedriver clone), zul je zien dat er wat vreemde wijzigingen in zitten.
en zo zijn alle Chandler, tubeworks en ander varianten subtiel verschillend.....
en klinken ze allemaal ruk. Maar da's mijn mening.![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers