Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1130 van 1214 EersteEerste ... 1306301030108011201128112911301131113211401180 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.291 t/m 11.300 van 12136

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Mijn 6e pedalboard in 3 jaar tijd komt eraan, gewoon weer een triplex plankje met een paar vuren/grenen latjes. Even wat matzwarte primer erop en gaan met die banaan!
    Wat nou PT, DAP of Warwick!
    plus 1

en om de vraag van de sure thing te beantwoorden:

in de flight case waarin ook mijn roland gp100 en mijn stompboxes zitten gemonteerd. Alles in één.

Standaard

Had ik eerder ook, gave houten plank, en alles in de sporttas.
    Ging prima, totdat alles in een busje verdween, samen met gitaren in koffers, versterkers, cabs etc..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    nu mijn board; natuurlijk handgebouwd (de plank dan )

Het enige wat nog moet gebeuren, is dat er nog een wah-wah naast de HT-Dual moet komen, en dat lelijke oranje geval dat je nog net een tuner kan noemen moet vervangen worden door een TU-3 van boss.

Grtz.
    Ijselrobo 07

en wat ik al altijd gezegd heb:

minder is meer.......;-)

ruimte

Senior Member

Effect !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Precies. En hoe VERVOER je je plankje dan? In een flightcase? Tas? In een vuilniszak?
    Ik heb 'm ook wel 's zonder wat voor tas dan ook achter in de auto gelegd....

Als je hem op je fiets moet vervoeren zou je een fietstas kunnen overwegen, met een plastic zakje.

Als hij in de bandbus moet, zeker te weten een flightcase! Maakt niet uit, als ie maar een beetje sterk is, en dat je board er niet los in ligt natuurlijk.

Ik gebruik om en af een SM48, Rockbag, of helemaal niks om mijn board te vervoeren.
    Maar zo'n "Milion Dollar PedalTray" zie ik als geldklopperij.
    Je bent er wel een half dagje intensief mee bezig, dat dan weer wel, dus wat dat betreft valt het ook nog wel mee met de prijs van een PedalTray, rond de €150,-?
    Al mijn boards samen (5 stuks) hebben denk ik zo'n €75,- gekost, excl arbeidsloon.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    (...) Al mijn boards samen (5 stuks) hebben denk ik zo'n €75,- gekost, excl arbeidsloon.
    En de prijs van de flightcase waar je ze in vervoert? Die moet je er dan ook bij rekenen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mario, mocht je hulp nodig hebben met de bouw van dat ding, kun je me altijd even PM-en. Al was het maar voor een stuk 3M Dual lock.
    Helaas woon je niet echt in de buurt. En wat is in vredesnaam een 3M Dual lock?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Had ik eerder ook, gave houten plank, en alles in de sporttas.
    Ging prima, totdat alles in een busje verdween, samen met gitaren in koffers, versterkers, cabs etc..
    Daar heb ik voorlopig ook nog geen last van. Meestal leg ik wel een stuk of wat gitaren erop in de auto...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.
    Kim heeft het mooi gezegd, maar het is zelfs nog iets gecompliceerder.

Let op:

Omdat je je PT van een stroominput voorziet en deze ook daadwerkelijk gebruikt, wordt je PT elektrotechnisch (op z'n minst) gezien als een verlengkabel/verdeeldoos. Hij zou zelfs gezien kunnen worden als een apparaat, dit (in combinatie) met je gemonteerde pedalen.

Vanwege z'n nieuwe status, moet hij dus voldoen aan de richtlijnen/NEN-normen die voor die status gelden. In geval van een metalen behuizing is dus een aan de behuizing AANGESLOTEN randaarde verplicht! Dit noemen we Klasse 1.

Het kan ook zonder randaarde (met de PLATTE, 2-polige stekker). Dit noemen we Klasse 2 (dubbel geïsoleerd). Is te doen, maar dan moet je echt alles dubbel isoleren (door oa afstanden tot behuizing, mantel enz.), ook de aansluitingen. Die isolatie moet dan ook een bepaalde doorslagwaarde kunnen doorstaan. Dit MOET je kunnen aantonen!

Dit geldt dus voor apparaten in een metalen behuizing. Als je een niet geleidende behuizing/montageplaat hebt, mag/moet het altijd ongeïsoleerd.

Omdat dit best wel veel werk wordt, is het dus het handigst en het makkelijkst om gewoon dat aardedraadje op je PT aan te sluiten. Wat je natuurlijk wel op een BLANK stukje metaal doet...

En natuurlijk sowieso krimpkous over je aansluitingen blijven gebruiken! Of dit geval: http://www.neutrik.com/fl/en/audio/2...DR_detail.aspx

Daarnaast altijd je kabels 'in' je PT goed vast zetten dmv tie-raps o.i.d. zodat je ze niet van de aansluitingen los kan trekken. En solderen heeft (ivm mogelijk lostrekken e.d.) wel de voorkeur!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hdhv Bekijk bericht
    Aardlekschakelaar heeft niets met aarding van het toestel te maken.
    Aardlekschakelaar schakelt op verschil tussen ingaande stroom en uitgaane stroom.
    Als je de spanningsdraad vastpakt (niet erg slim), dan loopt er stroom via je lichaam naar aarde. Als deze stroom groter is dan de aardlek toestaat, schakelt deze de spanning af. (en dat is maar goed ook)
    Aardlekschakelaar werkt ook op groepen zonder aarde, kijk thuis maar in de meterkast.
    De officiële naam voor een Aardlekschakelaar is Differentiaalschakelaar. Dit, omdat hij (zoals in de quote gemeld) het verschil tussen in- en uitgaande stroom meet. Op het moment dat er een verschil in die 2 zit, gaat de aardlek er vanuit dat er ergens een lek (meestal naar de aarde via welke manier dan ook, vandaar de naam) zit en klapt hij er uit.

Let wel: een aardlek is een SECUNDAIRE veiligheid en mag NOOIT dienen ter vervanging van een (goede) aardaansluiting, zoals bv. een aardpen (met een weerstand onder de 1,66 Ohm). Ik zal jullie daar de verdere tekst over besparen.

Nog even terug komend op dat aardedraadje in je PT: ook op het moment dat er bij kortsluiting e.d. geen aardlek maar wel een (goede) randaarde is, krijg je (door het dus aangesloten aardedraadje) geen opflikker omdat alle stroom door dat draadje wegvloeit naar de aarde. Altijd aansluiten dus!

Voor wie meer wil weten: Op oa Wikipedia is meer dan genoeg te vinden, zoals http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet

Volgende keer de fascinerende wereld van de PEN-leiding. Want ook dat heeft met je aardedraadje en de werking van ons stroomnet te maken...
    Laatst gewijzigd door Outline; 9 november 2010 om 02:58
    Who needs a signature?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Helaas woon je niet echt in de buurt. En wat is in vredesnaam een 3M Dual lock?
    Industrieel klittenband. Supersterk. http://solutions.3m.com/wps/portal/3...ble-Fasteners/

En Nijmegen is 5 kwartier rijden. Ik wil best een keer een zaterdagje of zo die kant op komen.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 9 november 2010 om 10:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Mijn eerste board. Het is min of meer een tijdelijke opzet, er moet nog een plankje in als bodem voor de stevigheid en het ophogen, en de achterste rij wil ik nog wat hoger.
    Iig nog ruimte voor een wahwah of volume pedaal, en een extra overdrive ofzo.
    Als overdrive had ik een Fulldrive mosfet maar die gaat weg, klinkt niet echt lekker in mn setup helaas.

Setup:
    TU-2 -> Bad Monkey -> CE-5 -> Airplane Flanger -> Vox Time Machine ->Hiwatt Higain
    Laatst gewijzigd door Fender83; 9 november 2010 om 09:32
    Te koop:

Gibson Les Paul Standard '08

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten