Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1128 van 1214 EersteEerste ... 1286281028107811181126112711281129113011381178 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.271 t/m 11.280 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?
    Hee paul,

Heb ik gedaan met van die kabelschoentjes(zie foto)

Daar omheen krimkous om er zeker van te zijn dat de schoentjes met niets in contact kunnen komen! Gewoon voor de zekerheid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.

Niet echt over nagedacht eigenlijk, dat aarden. Ga ik wel even doen, kleine moeite. Bedankt voor de tips!

Groeten Tim

Senior Member

vraagje

Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.
    Waar wil je dat draadje dan aan vastmaken, als het snoer naar de voeding ook geen aarde-draad heeft?

Senior Member

Standaard

Rechtstreeks op je Powercon. Je legt een draadje van je PT naar het Powercon-chassisdeel, drie-aderig snoer eraan en klaar is RHCP-Schipper.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Waar wil je dat draadje dan aan vastmaken, als het snoer naar de voeding ook geen aarde-draad heeft?
    De voedingskabel die ik gebruik is wel gewoon 3 aderig, dus de stekker ook. Dus ik kan gewoon een aardingsdraad van de powercon naar de Pt laten lopen.

Geen probleem.

Senior Member

Standaard

Rechtstreeks op je Powercon. Je legt een draadje van je PT naar het Powercon-chassisdeel, drie-aderig snoer eraan en klaar is RHCP-Schipper.

Check, je was me voor! Mijn voedings snoer was al voorbereid!

Standaard

Al met al wel nice!
    Als ik van PT verwissel, wil ik ook wel een powercon aansluiting, alhoewel m'n huidige oplossing nog prima voldoet.

Ik vind eigenlijk dat er maar eens een nieuw topic moet komen.
    óf ter vervanging van deze (zodat deze opgeschoond kan worden), of misschien is het wel beter om juist alleen foto-topic te openen, zonder poespas. Lekker overzichtelijk voor iedereen die ideeën wil opdoen

Mitch, doe jij dat even, wil je?
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 8 november 2010 om 12:00

Senior Member

Red face

Ja, ok. Lijkt me idd prima. Denk-foutje van mijn kant.

Standaard Aardlek

Aardlekschakelaar heeft niets met aarding van het toestel te maken.
    Aardlekschakelaar schakelt op verschil tussen ingaande stroom en uitgaane stroom.
    Als je de spanningsdraad vastpakt (niet erg slim), dan loopt er stroom via je lichaam naar aarde. Als deze stroom groter is dan de aardlek toestaat, schakelt deze de spanning af. (en dat is maar goed ook)
    Aardlekschakelaar werkt ook op groepen zonder aarde, kijk thuis maar in de meterkast.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Al met al wel nice!
    Als ik van PT verwissel, wil ik ook wel een powercon aansluiting, alhoewel m'n huidige oplossing nog prima voldoet.

Ik vind eigenlijk dat er maar eens een nieuw topic moet komen.
    óf ter vervanging van deze (zodat deze opgeschoond kan worden), of misschien is het wel beter om juist alleen foto-topic te openen, zonder poespas. Lekker overzichtelijk voor iedereen die ideeën wil opdoen

Mitch, doe jij dat even, wil je?
    Goed plan, 1200 pagina's even doorlopen, ordenen en opschonen kan voor morgen nog gedaan worden
    Te koop:

Gibson Les Paul Standard '08

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten