dubbelpost
dubbelpost
Laatst gewijzigd door fredjuh; 8 november 2010 om 01:15 Reden: duppelpost
In principe kun je elke buizenpreamp met twee of 3 trappen nabouwen. Bij 3 trappen vervang je de eerste trap gewoon door een FETje. Het ligt er ook aan wat je er precies mee wilt doen. Of je m gebruikt als overdrive, of preamp of booster
Even de JCM800 als voorbeeld nemend:
Je zou als overdrive de preamp zonder tonestack kunnen nemen
als preamp onveranderd, of als booster nog wat hoog weghalen en het (hoog)mid wat meer door laten komen.
Je kunt ook voor de overdrive veel bas weghalen en die na de overdrive weer terugtoveren. Dat trucje gebruik ik veel en geeft vaak bevredigende resultaten.
Kortom: wat wil je met je pedaal en waar hou je van.
Een milde overdrive/booster, oftewel categorietje "tubescreamer-achtige" maar dan met een buis.Genoeg volume om mijn JMP/JCM800 versterkers te pushen en genoeg scheur om volledig high gain te gaan.
Ik gebruik daar nu een oude MXR Dist+ clone voor maar voor bandje #2 wil ik een iets "organischer" buizengeluid hebben ipv strakke scheur.
Zou een (gestripte) Ibanez Tube King TK999 of Maxon Real Tube Overdrive 880 iets kunnen zijn? B/M/T tonestack vind ik overkill en de noisegate mag ook zouten...
Edit: na wat speurwerk zou dat uitkomen op een Chandler Tube Driver...Maar die is er in een 3- en 4 knops uitvoering...
Edit: mijn offtopic vraag heb ik maar afgesplitst als los topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140638
Laatst gewijzigd door HaroldA; 8 november 2010 om 14:28
Favorieten/bladwijzers