Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 407 van 904 EersteEerste ... 307357397405406407408409417457507 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.061 t/m 4.070 van 9036
    Senior Member

Standaard

Even een vraagje, ik kwam deze Iba LP Goldtop tegen http://link.marktplaats.nl/389161906
    is die de vraagprijs van 500 euro ook waard of meer of minder?

Hij komt uit 73-74' als het goed is en heeft een bolt-on neck, dus geen gelijmde.

ik heb wel interesse namelijk, maar ik weet nou niet precies de waarde van dit ding.
    Laatst gewijzigd door allonso1990; 2 november 2010 om 16:40
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allonso1990 Bekijk bericht
    Even een vraagje, ik kwam deze Iba LP Goldtop tegen http://link.marktplaats.nl/389161906
    is die de vraagprijs van 500 euro ook waard of meer of minder? ik heb wel interesse namelijk, maar ik weet nou niet precies de waarde van dit ding.
    ik vind het veel te duur. Ja, het zijn erg leuke gitaren maar verwacht er niet te veel van! Deze is misschien 'pre-Lawsuit' (foute term) maar dat betekent ook dat hij nog niet de kwaliteit heeft die Ibanez later wel had (eind jaren 70).

Als je graag een 70's Les Paul hebt voor weinig, kijk dan eens naar een Maya oid en blijf weg bij de overpriced Ibanezjes van dezelfde kwaliteit, maar veel te duur.

Als het niet per se een Goldtop hoeft te zijn moet je mij ff PM'en, misschien weet ik nog wel iets voor jou...

Standaard

nee, het is een bolt on uitvoering dus dat niet waard, wel zeldzaam een goldtop maar dat is alles.
    500 euro is way over the top, 350 moet het ophouden imho.
    de kans dat de gitaar multiplex is ook aanwezig dit is niet op te maken uit de foto's.
    als ik de foto's bekijk dan zie ik wel een losse triplex top en dat is meestal geen goed teken.

Senior Member

Standaard

Oké bedankt! als iemand anders nog een goede les paul vindt voor max. 500 euro hoor ik het graag!
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

Senior Member

Standaard

Ik vind die hele toestand triest.
    Men probeert aan één stuk door vergelijkingen te trekken.
    Ja je betaalt doorgaans teveel voor een 'naam', en ja er is voor minder geld vergelijkbaars te krijgen.
    Maar dan gaat men omgekeerd evenredig denken, en is de gitaar waarom je gewoon blij zou moeten zijn dat 'ie goed is (en dat moeten we dan maar altijd aannemen van de bezitters die diezelfde gitaar toch kwijt willen) ineens dezelfde smak geld waard, als dat exemplaar waarvoor je teveel betaalt omdat er Gibson of Fender op staat.

Mijn tip zover het de gitaar betreft : http://link.marktplaats.nl/388677101
    Top gitaar, als 'ie geen Floyd had zou ik 'm best willen hebben (Pups hoef je niets aan te doen).
    Alleen vraagt de dude teveel.
    Destijds zo om en nabij 1200 gulden als je lokale gitaarboer de hoofdprijs vroeg.
    Die van mij ging voor 895 gulden.
    Anyhoe, uitzonderlijk fijne gitaartjes.
    En hoewel ik niet into die snelle rakkers ben, word ik nog steeds wat opgewonden wanneer ik 'm zie.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 2 november 2010 om 17:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allonso1990 Bekijk bericht
    Oké bedankt! als iemand anders nog een goede les paul vindt voor max. 500 euro hoor ik het graag!
    €500,- is een beetje een vervelend budget. Waarschijnlijk net te weinig voor een Gibson Les Paul Studio Faded en te veel voor een kopie of een Chinees/Koreaanse non-Gibson (o.a. Epiphone).

Ik zou nog heel even doorsparen en voor een Gibson Les Paul studio gaan.

Standaard

500 lijkt me inderdaad wat te veel, ook al is het een goldtop, maar als ik jou was zou ik niet alle bolt-ons direct afschrijven hoor. Ik heb een bolt-on LP custom kopie van Kasuga uit diezelfde tijd en dat is toch een erg fijn gitaartje!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik wil niet spemmen maar heeft fisherman niet zijn el Maya LP custom te koop staan? Is zoiets niet minstens €500,- waard dan? Ik heb geen verstand van die clones maar er zijn er hier zat die dat wel hebben.

Eigenlijk is dit dus wel spam.

Standaard

kasuga en ibanez een wereld van verschil, kasuga is minder bekend maar over het algemeen erg goed terwijl ibanez veel brol heeft uitgepoept.
    kasuga bouwde voor tokai terwijl fujigen nog wel eens hun duurdere gitaren uitbesteden aan oa matsumoku.
    ik heb leiver een goedkope kasuga dan een ibanez in dezelfde prijsklasse, je kan er donder op zeggen dat de kasuga beter is.

ik word ondertussen helemaal ziek van het lawsuit gezwam, net of elke pre lawsuit gitaar een topper is en veel waard, er wordt alleen vergeten dat ook na de lawsuit hier naar europa waar dat niet speelde nog zat gitaren vertrokken met wel de juiste kop.
    dat hele lawsuit gebeuren geldt voor gitaren bedoeld voor de USA, alleen om meer problemen te voorkomen stapten op den duur bijna alle merken van de correcte gibson kop af, al is hondo nog vrij lang doorgegaan.
    het is gewoon een prijsopdrijvende term waar sommige mensen op geilen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht

ik word ondertussen helemaal ziek van het lawsuit gezwam,
    het is gewoon een prijsopdrijvende term waar sommige mensen op geilen.
    Net als de term "relic" wat net zoveel betekend als bullshit.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten