Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Zo, volgende week terug met een testverslag.
    Leuk man, das goed om te horen. Dat voelt zeker wel lekker he! Gefeliciteerd hoor.

Het schelle geluid is wel verklaarbaar met een dakloze speaker. Totaal geen laag weergave natuurlijk en geen demping voor het hoog. komt wel goed met een goede cab.

Ennehh wat de lust voor het oog betreft.......

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Standaard

En nogmaals ontzettend bedankt aan met name Frans, Dave en G.G voor de geboden tips en advies.

Whahahaaa. Zit er hier nog eentje die zo heet, maar dan wel met verstand?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Whahahaaa. Zit er hier nog eentje die zo heet, maar dan wel met verstand?
    nouja, je hebt toch kritisch meegedacht, al dan niet even bruikbaar maar daar gaat het niet om.

Owja, nog niet onbelangrijk ook dank aan Chris voor de levering van de spullen en uitleg, en verder niet nader te noemen bedrijven etc. voor de andere spullen.

Verder ook dank aan Ken Fischer, Ceriatone, Ampgarage, F&T, SoZo, Hammond, Mercury Magnetics, Mallory.

Zo nu denk ik dat ik iedereen wel gehad heb.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Foto's.

Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

En clips natuurlijk...

Ja, die vervorming is geweldig van een TW.
    En dat met maar 1,5 12AX7, maar vergeet de invloed van de PI en Eindtrap niet

Standaard

Wat voor anodeweerstanden zijn dat op v1 en v2a? Ziet er uit als 0,5W metaalfilm. Voor de veilgheid zou ik min. 2W nemen.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Wat voor anodeweerstanden zijn dat op v1 en v2a? Ziet er uit als 0,5W metaalfilm. Voor de veilgheid zou ik min. 2W nemen.
    Ja klopt,

Over welke weerstanden heb je het precies? Moeten ze allemaal 2 watt zijn? Want ik vind het nogal lastig om aan 2 watt weerstanden te komen, tenminste de metal film variant dan.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    En clips natuurlijk...

Ja, die vervorming is geweldig van een TW.
    En dat met maar 1,5 12AX7, maar vergeet de invloed van de PI en Eindtrap niet
    Ik ben zeer benieuwd als ik hem volgende week in vol ornaat kan testen. Ik kreeg al zo'n gevoel over de testspeaker (als ik het ter referentie neem met mijn silver jub op dezelfde speaker dat nog geprogrammeerd in mijn kop zat) dat ik een beetje medelij met mijn silver jub ga krijgen. Het schijnt alleen wel dat de sozo-caps nogal ingespeeld moeten worden, en de trafo's uiteraard.

Clips komen in de aankomende weken, eerst even een kwalitatief goed audioopnameapparaat (leuk scrabblewoord) regelen.

@ Cluseau; ja het voelt echt heerlijk dat hij af is, des te meer omdat het nogal een procedé was met trial en error en veel dubbel werk.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Ja klopt,

Over welke weerstanden heb je het precies? Moeten ze allemaal 2 watt zijn? Want ik vind het nogal lastig om aan 2 watt weerstanden te komen, tenminste de metal film variant dan.
    Dit gaat met name over de anodeweerstanden op pin 1 en 6.

De maximale spanning voor een weerstand kun je simpel uitrekenen. Neem het aangegeven vermogen van de weerstand en vermenigvuldig dit met de weerstandswaarde. De wortel uit die waarde is de maximale spanning die over die weerstand mag staan. In formule Umax=√P.R In jouw geval van 0.6W weerstanden betekend dat een maximale spanning van √(0.6X100000)=245V. Meet je nu een spanning van bv 300V dan wordt er in de weerstand een vermogen P=U²/R ontwikkeld. In dit vb is dat dan 300²/100000=0.9W

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 1 november 2010 om 08:25
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dit gaat met name over de anodeweerstanden op pin 1 en 6.

De maximale spanning voor een weerstand kun je simpel uitrekenen. Neem het aangegeven vermogen van de weerstand en vermenigvuldig dit met de weerstandswaarde. De wortel uit die waarde is de maximale spanning die over die weerstand mag staan. In formule Umax=√P.R In jouw geval van 0.6W weerstanden betekend dat een maximale spanning van √(0.6X100000)=245V. Meet je nu een spanning van bv 300V dan wordt er in de weerstand een vermogen P=U²/R ontwikkeld. In dit vb is dat dan 300²/100000=0.9W

Frans.
    Dus ik moet eigenlijk met de voltmeter even kijken wat voor spanning erop staat. En dan een weerstand kiezen die er iets boven zit. Maar hoe zat het eigenlijk met kortsluiten van de buis? Daar hoorde ik Nico over (ook in dit topic). Dan schijnt ineens de spanning hoger te worden met als resultaat iets meer zwart dan de doorsnee kleurcode streep.

Ik meen mij echter te herinneren dat er op de buispinnen 1 en 6, want die zijn te meten zonder buisen erin te steken toch? Dat ik iets van 210 VDC meette.
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten