Hmm. Ik heb zelf een Tweed Deluxe, en die kan aardig vervormen. En na veel clips te hebben geluisterd en wikken en wegen heb ik eerder vandaag een carbon copy besteld. En dan nu lees ik hier dat de carbon copy niet goed werkt met versterkers die oversturen
Een paar dagen wachten dan maar, dan kan ik het zelf uitproberen
edit: In het sticky over pedaal volgorde lees ik het volgende over delays:
Inderdaad dus zelf uitproberen.In veel gevallen kunnen analoge delays er wat beter tegen om vóór een licht oversturende pre amp te staan. Ibanez AD9, MXR Carbon Copy, EH Deluxe Memory Man, etc. etc. Echter, digitale delays met een goed droog signaal als de (oudere) Boss DD serie, Ibanez DDL, DML en DL series kunnen dat ook prima hebben. Een digitale, heldere Ibanez DML bijvoorbeeld heb ik wel eens vóór een Mesa Boogie gehad die al een enorme bak oversturing had en dat ging prima. Een pedaal dat prima klinkt voor een cleane versterker als de analoog gevoicede, maar digitale Ibanez DE7, klinkt echter heel snel lelijk voor een oversturende pre amp en zal dus in de loop moeten. Zoals je ziet: het kan alle kanten opgaan en het blijft een kwestie van uitproberen.
Laatst gewijzigd door driftkop; 26 oktober 2010 om 19:39
Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?
Geen high gain, gewoon gain.
Een amp die overstuurt doet rare dingen met een delay die er voor staat. Met heel veel effecten trouwens. Vandaar een fx loop. Maar doe je voordeel ermee. Een overdrive voor de delay voor een mild effect, erna voor een intens effect.
Laatst gewijzigd door Pepe; 26 oktober 2010 om 19:42
Ik heb dat meer met delays die dan bv in de FX loop zitten; die werken minder bij gain dan zonder gain (analoge delays dan). Daarom dat ik mn delay voor mn preamp heb zitten; dan werkt ie perfect!
wat bedoel je precies met ' die werken minder bij gain dan zonder gain' ?
want een delay in de loop:
- klinkt meestal niet zo 'in your face' als een delay voor de preamp (je vertraagd immers het overstuurde preamp signaal, ipv het oversturen van je vertraagde signaal)
- is ook onderhevig aan de +4/-10 dB verschillen (instrument of line level) van een fx-loop: niet iedere fx loop kan met ieder delaypedaal omgaan; niet ieder pedaal is geschikt voor elke fx-loop..!
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Welke delay is dat dan?
Ik ben ook met een 2e "oefenruimte/gro(o)t(er) podium" boardje bezig, wordt iets groter, zat te denken aan een Nova Repeater, die kan toch ingesteld worden op bepaalde settings, soort van patches?
We gaan wel wat off-topic, maar als we het dan toch over delays hebben, het blijft zelf proberen.
In de regel klinkt een delay beter door een FX-loop (van een overstuurde amp).
Voor meer speciefieke sounds is ervoor beter....
Ik gebruik een oude Pearl AD08 en een Boss RV-3. De Pearl klinkt niet in de FX loop van mn amp (een Dumbleator FX loop; das een buizengebufferde FX loop waarbij je levels en bright van in kan stellen) met de gain maar erg lekker op t cleane. De RV-3 doet t prima in de FX loop zowel met als zonder gain. Ik heb dan ook de RV in de loop en de Pearl voor de preamp
Wil, ondanks de offtopic, wel zeggen dat het dus niet 3x niks is, maar smaak..
Ik zoek voor mijn gebruik van de analoge delay geen delay-delay-delay sound, waarbij de delay duidelijk hoorbaar is, in combi met mijn amp speel ik door en met de delay met een lage mix; de delaysound wordt meer een echo die sfeer toevoegt aan de hevige stukken (vaak in combi met een extra boost, drive of fuzz). De sound is dus niet meer delay-delay-delay, maar delayyyyyyyy en dan is het perfect.
Bij opnames voor mn plaat bv heb ik hier een Carbon Copy voor gebruikt, voorkeur boven diverse delays (rackdelays, DL's, analoge zooi, simpele boss)
Feit is wel, zoek je delay-delay-delay, gooi hem in de fxloop of zie de rest van de discussie![]()
Laatst gewijzigd door Chroxy; 27 oktober 2010 om 00:28
Guitars -> Pedals -> Amps
Kijk toch weer mooi hoeveel reacties dr zijn binnen een dag hier!
Laatste stukje offtopic van mijn kant: ik haal wel of niet overdrive uit mn hiwatt higain, en dan wel of niet weer in combinatie met mn fulltone fulldrive mosfet; afhankelijk of ik clean->crunch->vettere overdrive->lead wil
Zal dus wel flink experimenteren worden welke delay hier lekker bij klinkt..zal eens de andere topics gaan afspeuren! Nadeel vind ik altijd dat t zo set-up & smaak afhankelijk is, ff lekker meerdere uitproberen is lastig..
Anyhow! Om maar weer ontopic te gaan: gisteren een showcase 48 besteld, komt vandaag binnen!Veel te veel ruimte denk ik voor mijn 5 pedalen, maar goed dan heb ik wat ruimte over voor andere attributen
Kostte 10 euri meer dan de 24 dus tja.
Dus nog even wat klitteband, hout en folie ofzo scoren en dan mijn twee linkerhanden aan het werk zetten...ben benieuwd![]()
Favorieten/bladwijzers