Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 77 EersteEerste ... 1252606162636472 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 762
    Senior Member

Standaard

FF maar een oud topic binnen vallen.. Ik heb vorige week mijn Beam Blockers gescoord voor in mn Fender Bassman '59 reissue LTD. (4X10) Er is mij geadviseerd om eerst alleen de bovenste twee speakers van beamblockers te voorzien om toch nog veel gerichte spreiding onder te houden. Bovendien zou het uitmic'en beter gaan zonder blockers.. Hier heb ik echter geen ervaringen mee, dus dat zou ik verder niet weten. Maar goed.. eerst twee.. Heb ik gedaan.. vanavond na een hoop geetter de bovenste twee jensens voorzien van een blocker. Klinkt al veel minder 'hard'. Nog even de goeie instelling qua bass, treble en gain uitregelen. Morgen weer de oefenruimte in en dan maar even open schroeven die handel. Ik vraag me alleen af waarom alleen de bovenste. Ligt dat puur aan smaak of is het echt om de overgang eventueel wat minder rigoreus te laten verlopen?..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Standaard

Ik lees dat ook overal maar zelf stop ik overal een BB in. Voor mij niet meer zonder.

Sinds ik BBs gebruik is het op het podium er alleen maar beter op geworden.
    Alleen de bovenste 2 is volgens mij ontstaan vanuit het principe "het is anders zo duur"
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Alleen de bovenste 2 is volgens mij ontstaan vanuit het principe "het is anders zo duur"
    En om een paar speakers over te houden waar je nog fatsoenlijk een microfoon voor kunt zetten!

Standaard

Ja ook dat lees ik maar ik heb er nooit problemen mee.
    Ik durf zelfs te beweren dat ik sinds ik ze gebruik meer tevreden ben over de geluidsmensen.

Vroeger wilde ik in de zaal nog wel eens klinken als een strat terwijl ik op een lp speel. Tegenwoordig is de sound ook beter in de zaal.
    Even rekening houden met het plaatsen van de mic is voldoende.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Waarom de bovenste: die staan het dichtst bij de oortjes en zorgen daarom voor het meeste hoog en schelheid. Ik heb nu ook enige tijd een Beamblocker in de bovenste speaker van mijn 2x12 en ben er erg over te spreken!

Senior Member

Standaard

Gisteren in de oefenruimte de combi Bassman met Beamblockers geprobeerd. De tweede gitarist was verhinderd, dus ik kon ongestoord een testdrive maken.. Ik moet zeggen.. echt een verbetering! inderdaad geen icepick geluiden meer.. (tenzij geforceerd) Ik hoefde ook niet meer zo hard als normaal om een fijn geluid te krijgen.. Het klinkt wat voller allemaal.. inderdaad een aanrader! hoewel het echt persoonlijk is.. Het is een behoorlijke kleuring van je sound en ik kan me heeeel goed voorstellen dat bij sommige amps en/of speakers men schrikt of het niks vindt.. In mijn casus pakte het goed uit... Voor mij zijn het keepers!!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    (...) en ik kan me heeeel goed voorstellen dat bij sommige amps en/of speakers men schrikt of het niks vindt.. (...)
    Misschien horen ze nu wat voor geluid ze al die tijd hebben gehad!!

Ik kan dit produkt niet genoeg blijven aanraden.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Misschien wel interessant product dit. Maar beinvloed dit niet sterk de microfoon die je voor je amp zou zetten? Misschien is dit al benantwoord in dit topic, maar ik heb geen tijd om elke pagina uit te spitten.

Wat zijn trouwens de nadelen van een beam blocker? Ik las hier en daar dat het geluid, "smoother" wordt en de highs beetje de kop indrukt.
    Laatst gewijzigd door ThaBluesBreaker; 18 januari 2011 om 10:30

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Moderator

Music

Al een keer of twintig Tuurlijk moet je wel een héél klein beetje opletten hoe er gemic'ed wordt, maar in mijn ervaring moet dat eigenlijk altijd wel bij de gemiddelde of onoplettende geluidsman. Niet pal voor de sstrip of de dome en dan is er niks aan de hand. Tijdje geleden ook clips gehoord van iemand die 't had uitgeprobeerd en dat was niet noemenswaardig verschil.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Music

vorig weekend opnames gemaakt met BB's terwijl ik een maand eerder met de zelfde versterker zonder BB's ook heb opgenomen: geen verschil te horen. de mic's zijn op de zelfde plaats geplaatst. alleen in de oefenruimte en op het podium zul je verschil horen.
    Laatst gewijzigd door pasqual; 18 januari 2011 om 21:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten