Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54

Discussie: MV in AC30 heritage

Senior Member

Standaard

De brightcap werkt toch minder naarmate de amp harder staat? Met gig volume zou je er geen last van moeten hebben.
    Dat gezegd hebbende, ik ga vandaag of morgen ook de brightcap uit de Lightning slopen, vooral hard wired el84 amps zijn tamelijk agressief in het hoog, zo schijnt.
    Die HW Tiny Terror.. .niet te doen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De brightcap werkt toch minder naarmate de amp harder staat? Met gig volume zou je er geen last van moeten hebben.
    Nou, mijn vox heritage is nog maar 1 keer 'mee buiten' geweest. Ik speel er voornamelijk thuis op en dan kan ie niet zo hard. Die vox night train is heerlijk compact en licht dus die sleep ik liever mee. Misschien dat ik 'm in de toekomst trouwens vaker meeneem.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    In de oefenruimte sta ik niet veel zachter dan op het podium. Of beter gezegd: op het podium sta ik niet veel harder dan in de oefenruimte Geen klagende geluidsmensen dat ik te hard sta... Maar goed, op dat niveau (en nee, da's echt geen fluisterniveau) waren mijn drivepedalen niet om aan te horen door de bright cap.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    In de oefenruimte sta ik niet veel zachter dan op het podium. Of beter gezegd: op het podium sta ik niet veel harder dan in de oefenruimte Geen klagende geluidsmensen dat ik te hard sta... Maar goed, op dat niveau (en nee, da's echt geen fluisterniveau) waren mijn drivepedalen niet om aan te horen door de bright cap.
    Je moet er dan inderdaad wel al het hoog uit draaien (op je gitaar/pedaal) om het aangenaam te krijgen. Hoe 'hard staat bij jou normaal de vox? Haal je de '9 uur' stand (zonder mv uiteraard). ps. welke buis van de heritage is de v1 buis; is dat die naast de ef86 buis? Wil dit weekend beetje met buisjes expirimenteren; heb nog een aantal NOS RCA's liggen, philips JAN en nog een 5751 van Sylvania (grey plate). ben vooral benieuw hoe die laatste klinkt. Zit nu een Mullard ecc83 in (oude maar gebruikt). Heb nog niet de bright cap mod laten doen...

Senior Member

Standaard

De HW AC en de derivaten ervan zoals de Matchless, Dr.Z en Ceriatones die dit circuit gebruiken hebben teveel hoog in huis, een algemeen complaint.
    Het verlagen, of verwijderen van de bright cap op de volume pot, andere waarde op de basspot voor meer mids of een 500/250 pot op de master zijn simpele en veel voorkomende mods die dit probleem adresseren.

@Mitch, is jou brightcap mod op de channel of master volume pot? Je had toch een brightcap mod?

Een Cut knob instaleren is ook een optie.

Senior Member

Standaard

De AC30hh heeft standaard geen MV knop (maar wel een 'cut' knop) dus volgens mij betreft het hier een channel mod?

Senior Member

Standaard

Ik bedoel het "standard" circuit van de AC, het topboost channel met de el84 poweramp zoals in de Black Cat, Maz en Spitfire/Lightning.

Moderator

Music

Even op chronologische volgorde

Volume haalt in de oefenruimte zonder master niet de 9u positie, maar dat is inderdaad wel waar het begint te gebeuren. Mét master staat -ie dus altijd net hierboven voor clean tot crunch afhankelijk van de gitaar.

V1 was dacht ik wel de eerste 12AX geteld vanaf de EF86 ja. Maar het is even geleden dat ik de binnenkant zag! Rekenen vanaf de input is mijn gebruikelijke houvast...

De bright cap is alleen op het top boost kanaal verwijderd. Die had er ook echt last van.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Even op chronologische volgorde

Volume haalt in de oefenruimte zonder master niet de 9u positie, maar dat is inderdaad wel waar het begint te gebeuren. Mét master staat -ie dus altijd net hierboven voor clean tot crunch afhankelijk van de gitaar.

V1 was dacht ik wel de eerste 12AX geteld vanaf de EF86 ja. Maar het is even geleden dat ik de binnenkant zag! Rekenen vanaf de input is mijn gebruikelijke houvast...

De bright cap is alleen op het top boost kanaal verwijderd. Die had er ook echt last van.
    Ok; dus vanaf de input tellen V1, V2 en V3. Als ik het mij dan nog goed herinner is de volgorde dan EF86, V3, V2 en V1. Heb ik de mullard nu in V3 zitten..uhum. Heb je ervaring met een 5751 buis in V1? ps. we spelen met onze band behoorlijk hard, dus staat wel eens op ongeveer '9 uur' ;gaat dan eigenlijk wel een beetje te hard

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fenderben Bekijk bericht
    Ok; dus vanaf de input tellen V1, V2 en V3. Als ik het mij dan nog goed herinner is de volgorde dan EF86, V3, V2 en V1. Heb ik de mullard nu in V3 zitten..uhum. Heb je ervaring met een 5751 buis in V1? ps. we spelen met onze band behoorlijk hard, dus staat wel eens op ongeveer '9 uur' ;gaat dan eigenlijk wel een beetje te hard
    sorry; verrgis mij, toch ef86, v1, v2 en v3. was vanaf de achterzijde geteld van links naar rechts; en als je achter de head zit, zit de input ook links

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten