Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 656 van 1797 EersteEerste ... 15655660664665465565665765866670675611561656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.551 t/m 6.560 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghk123 Bekijk bericht
    Ik heb wel een beetje moeite hoe gemakkelijk hier negatief wordt geschreeuwd en linken worden gelegd die er niet zijn, in deze met Huub Boel

Ik ken de verkoper en is IMHO 100% te vertrouwen. Hij staat met naam, telefoonnummer en kaart op internet dus ik vind het niet zo kies om ongenuanceerd hier onder een alias je mening te verkondigen. De adverteerder weet zelf niet zeker of het een Gibson is en vermeld dit ook in de advertentie en daarmee open en eerlijk.

Ik heb de gitaar in handen gehad en heeft veel vergelijkbare kenmerken van andere Norlin-era LP’s die ik handen heb gehad, alleen de neck-inlays kan ik niet plaatsen. Er is veel aan geknutseld, en blijkbaar door Huub Boel weer opgeknapt tot bespeelbaar instrument. Het gaat mij echter te ver om twijfels over de achtergrond van de gitaar te hebben omdat Huub Boels er met zijn vingers aan heeft gezeten.

Het is volgens mij zeker geen nieuwerwetse chinese meuk. Wel een gitaar met karakter die fijn speelt.

Gerben
    Tja en ik heb Norlin Gibby's, meerdere zelfs en ik kan je verzekeren dat dit absoluut geen Gibson uit de Norlin years is.

Het betreft een 70's japanse kopie en de smalle bindings en inlays verraden deels dat het zeker niet uit de top van de Japanse gitaarbouw komt.

Het zal ongetwijfeld een goede gitaar zijn, maar de verkoper zet met zijn advertentie mensen duidelijk op het verkeerde been en de prijs?, die is veel te hoog voor een ratjetoe gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja en ik heb Norlin Gibby's, meerdere zelfs en ik kan je verzekeren dat dit absoluut geen Gibson uit de Norlin years is..
    Een paar Norlins aan de muur maakt je nog geen Norlin autoriteit he, de mensen met de meeste kennis zijn vaak het terughoudendst, en andersom.

Nog steeds kom ik seventy Les Pauls tegen die nergens gedocumenteerd zijn. Het is vrij gebruikelijk dat grote Dealers hun eigen series konden bestellen bij Fender en Gibson en dat zijn soms rare modellen. Ook rare in de zin van zeldzaam.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een paar Norlins aan de muur maakt je nog geen Norlin autoriteit he, de mensen met de meeste kennis zijn vaak het terughoudendst, en andersom.

Nog steeds kom ik seventy Les Pauls tegen die nergens gedocumenteerd zijn. Het is vrij gebruikelijk dat grote Dealers hun eigen series konden bestellen bij Fender en Gibson en dat zijn soms rare modellen. Ook rare in de zin van zeldzaam.
    tut tut, dat bedoel ik helemaal niet.

Maar het is mijns inziens vrij makkelijk te zien dat dit geen Gibby is.

En doe eens wat foto's van Gibby's en Fender op bestelling?, of te wel pics or it didn't happen

Senior Member

Standaard

Wat? Wist je dat niet? Nou, da's niet heel bijzondere kennis hoor...
    De Les Paul KM is zo'n model
    “One Offs” and Small Run Pre-Reissue LPs

There was a lot of experimentation going on in the early 80's with reissues, especially from the Kalamazoo plant, so if one looks around there are a number of interesting "one offs" and other limited runs. The author has received emails from people around the world with unusual LPs from the early 80's that don't correspond to a particular model in any catalog at that time, many having '59 reissue type features

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat? Wist je dat niet? Nou, da's niet heel bijzondere kennis hoor...
    De Les Paul KM is zo'n model
    “One Offs” and Small Run Pre-Reissue LPs

There was a lot of experimentation going on in the early 80's with reissues, especially from the Kalamazoo plant, so if one looks around there are a number of interesting "one offs" and other limited runs. The author has received emails from people around the world with unusual LPs from the early 80's that don't correspond to a particular model in any catalog at that time, many having '59 reissue type features
    Ik weet niet alle uitgaves uit mijn hoofd.

Maar hoe dan ook, het is geen rocket sience om te zien dat dit een Jap betreft.

Het hele verhaal is geleuter, de top zit er gewoon op, de hele advertentie is mijns inziens niet correct.
    Hij schrijft eigenlijk zelf al tussen de regels door, dat het eigenlijk geen echte Gibby is.

Overigens hebben de Jappan de pancake constructie die destijds door Gibson werd gehanteerd ook gewoon gekopierd, evenals de driedelige halzen.

Ik blijf erbij dat het hier om een Jap gaat.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksl Bekijk bericht
    geen enkele twijfel.
    ik kocht hem van orpheo
    ik verkocht hem later aan almar
    wel sneu dat ze hem nu als een echte proberen te slijten.

maar wie koopt er dan ook een supreme met
    a geen ebben toets
    b een verkeerd logo
    c het logo leest suprome

Senior Member

Thumbs up

Mooi gitaartje.

Senior Member

Standaard

Woot! kijken of ik hem krijg voor 10 euro
    Gibson, what else...?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Gibsun lespaw suplome.

Er zullen altijd mensen zijn die er in trappen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten