Net met mijn collega, waar mijn Champ II kloon staat afgesproken dat ik hem weer mee ga nemen en zelf ga debuggen. Ik heb nu ietsjes meer kennis dan 3 maanden geleden en wil toch zelf een poging wagen om het probleem te vinden bij deze 15 watter, eenkanaals versterker met 2x 12ax7 en 2x 6v6.
Heb goede hoop op een zelfde afloop als bij de British Overdrive.
Net de boel aangepast met de layout van Frans en het lijkt allemaal een heel stuk beter te kloppen. Tussen pin 7 en punt A van de voeding meet ik nu:
voor diodegelijkrichting 13.3V
voor buizengelijkrichting 14.8V
Komt dus een heel stuk dichter in de buurt, dan het blauwe stuk hierboven en het is mooi binnen alle marges.
Lijkt me dus dat de versterker nu eindelijk af is.
Op naar het volgende project, de CHamp II debuggen. Iedereen, bedankt voor alle hulp en advies.
Netwat vreemds ontdekt:
Op het moment dat ik omschakel naar buizengelijkrichting hoor ik een geknetter bij de PT (beetje zoals een oude koelkast ook kan klinken bij de motor).
Waar moet ik het zoeken?
Dan alleen de boutjes aandraaien welke met EZ gemerkt zijn........
Sorry, kon het ff niet laten, weet ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Je zou met de scoop moeten kijken. Al een andere EZ geprobeerd? Misschien issie aan het doorslaan, kan het zo op afstand moeilijk zien. Kun je bevestigen of het een mechanische ratel is?
Zal van het weekend eens kijken of het mechanisch is en anders ff een andere EZ80 proberen. Kan dus ook aan de buis liggen. Lijkt alsof de trafo bromt.
bedenk me net dat het geen geaard stopcontact is, misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?
Een spanningsverandering kan toch prima zorgen voor een ratelende winding, is toch verder geen probleem? Ik weet niet precies over wat voor knetter je het hebt...
Fred
Favorieten/bladwijzers