Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 28 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Heb net een zooitje jijbuis filmpjes zitten beluisteren van de TWE. Wat een waanzinnige versterker
    Jazekers, ik heb ook nog wel een beetje smaak voor mijn eerste bouw

Had er lang geleden al iets over gelezen in een versterkerboek, ze hadden het toen ook over Dumble en dus Trainwreck en hoe magisch die versterkers waren, inclusief interviews met de auteurs. Dat is me toch altijd bijgebleven en na veel geluister er op uit gekomen dat die twee versterkers toch wel imho 'the way to go' is voor tone heaven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Damnnnn, dan moet ik dus iets kleins dat qua sound en flexibilitiet overeenkomt of toch met 2x EL34 gaan bouwen.... maar dat trekt mijn setje trafo's die ik heb liggen weer niet (Weimar 4680).
    Ja de dynamiek schijnt ook nogal in de juiste trafo's en buizen te zitten. Overigens staat er ook iets op het net over een 2 watt express, en hier op het forum heeft ook iemand een valve junior gemod naar express lay out. In hoeverre het de sounds benaderd dat weet ik niet.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Banned

Standaard

Ik ga zoeken naar die twee watt express. Thanx voor de tip.

Senior Member

Standaard

Je moet ff lid worden van de site, maar hier vind je vrijwel alles.
    http://www.ampgarage.com

Voor Trainwreck en Dumble zaken.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Je moet ff lid worden van de site, maar hier vind je vrijwel alles.
    http://www.ampgarage.com

Voor Trainwreck en Dumble zaken.
    Had ik ooit al eens gedaan. Wat een drama, je krijgt je wachtwoord niet zonder je inlognaam en een nieuwe inlognaam kan niet omdat het emailadres al bekend is. Eindeloos de ledenlijst doorgespit op zoek naar mijn oude nickname. Gelukkig gevonden. Ga van het weekend ff lekker rondstruinen op die site.

Senior Member

Standaard

Ik had nog een vraag,

Waarom wordt er gebruik gemaakt van Elco's in het tooncircuit? Dan heb ik het over de twee elco's in parralel met de weerstanden. Zou dat ook met een gewone condensator kunnen? Waarom wel/niet?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ik had nog een vraag,

Waarom wordt er gebruik gemaakt van Elco's in het tooncircuit? Dan heb ik het over de twee elco's in parralel met de weerstanden. Zou dat ook met een gewone condensator kunnen? Waarom wel/niet?
    In het "tooncircuit" (toonregeling) zie ik zelf geen elko's zitten maar je zult waarschijnlijk de twee cathodebypasscaps bedoelen....

Die waardes zullen fysiek als normale condensator meestal te groot zijn en qua kosten tig keer duurder dan een off-the-shelf elko.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    In het "tooncircuit" (toonregeling) zie ik zelf geen elko's zitten maar je zult waarschijnlijk de twee cathodebypasscaps bedoelen....

Die waardes zullen fysiek als normale condensator meestal te groot zijn en qua kosten tig keer duurder dan een off-the-shelf elko.
    Ah oké, ja die bedoelde ik. Thanx voor de info.

Ik heb me nog even verdiept in SoZo versus Mallory, is het de redelijkerwijs waard om de express daarmee up te waarderen?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

OP de meeste foto's zie je orange drops.
    Heb zelf 1x met Mallory gebouwd en 1x met TAD.
    Klonken prima.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    OP de meeste foto's zie je orange drops.
    Heb zelf 1x met Mallory gebouwd en 1x met TAD.
    Klonken prima.
    Heb 'express' voor de mallory's gekozen want ze schijnen wat donkerder en 'warmer in de zin van minder HI-FI, steriel' te zijn wat ik zelf prettig vindt. KF bouwde ze zelf ook met mallory's, maar wel een ander type schijnt. Orange Drops zijn misschien nog voor in de PI mocht ik nog wat willen tweaken. Hebben de condensatoren nou een 'break-up' nodig? Heb jij dat ook ervaren Dave met jou express? Dat hij na verloop van tijd anders ging klinken door Trafo's en diverse onderdelen die ingespeeld raakten?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Nee, niet noemenswaardig.
    Dan zou je elke keer onder exact dezelfde omstandigheden moeten testen.

Gewoon aan en gaan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten