Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 50 EersteEerste ... 354344454647 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 493
    Senior Member

Standaard

Heb vorig jaar een paar pickups en tuners besteld, verzendkosten waren toen 20 dollar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

Senior Member

Standaard

Zo'n setje leek mij ook wel vet voor mijn epi sg.
    Iemand ervaring met zo'n setje?
    Wat ik nu in mijn mandje heb liggen kost 30 dollar verzendkosten, 21 euro dus.
    Valt nog te doen
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Member

Standaard

Het zal qua kwaliteit waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Ik heb wel eens een setje gekocht. Ze waren, geloof ik, wel ruisloos enzo, en sowieso al een verbetering tov mijn oude crappy minipots. Ik zou het niet doen, tenzij je pots echt kraken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Zo'n setje leek mij ook wel vet voor mijn epi sg.
    Iemand ervaring met zo'n setje?
    Wat ik nu in mijn mandje heb liggen kost 30 dollar verzendkosten, 21 euro dus.
    Valt nog te doen
    Volgens mij heeft een SG een andere schakelaar dan de Les Paul.

Senior Member

Standaard

Zo, net een GFS Crunchy PAT besteld, uiteindelijk was ik inc. verzenden 27 euro kwijt (via ebay, wel van guitarfetish, dan kom je goedkoper uit dan met hun webshop), langleve de lage dollar. Ik ben heel benieuwd! Als die binnen is zal ik wel wat clipjes posten (clean, crunch, lead etc.)

Standaard

Ik heb in mijn jackson Dinky op dit moment 2 x Emg Hz elementen, op zich klinkt dat wel goed, maar ik heb het idee dat het nog wel beter kan.

Ik speel op deze gitaar voornamelijk metal, dus een zwaarder geluid zo zeer welkom zijn. Weet iemand of GFS zulke elementen heeft, welke ook nog in mijn Dinky passen zonder het een en ander aan te passen?

Groeten Mark

Senior Member

Standaard

Ja, GFS crunchy rails.. Op de guitarfetish site kun je zien wat ze allemaal hebben, en waar ze volgens hun goed voor zijn. Crunchy PATs zullen de truc ook wel doen, of power rails.
    Laatst gewijzigd door marter544; 23 oktober 2010 om 15:57

Standaard

Wat is dan wijsheid, aangezien ik nu 2 EMG elementen heb ook 2 crunchy rails bestellen?

Zit er zoveel verschil in dan tussen de EMG en de elementen van GFS?

( Let wel, ik ben een noob op elementen gebied )

Senior Member

Standaard

Wat ik wel vaak heb gehoord is dat EMG elementen maken dat je gitaar een "EMG gitaar" wordt. Zijn goede elementen, maar ze veranderen het karakter van de gitaar volledig. Gitarist waar ik mee in een band heb gespeeld had een Fender standaard Strat. Hij heeft er op enig moment EMG's in laten zetten en toen klonk de gitaar een stuk beter! Maar hij leek ook wat karakter kwijt. Maar da's alles wat ik daarvan weet.

Ik heb in mijn Squier de standaard elementen vervangen door de Crunchy rails. Ik vind het nu veel meer een metal geluid hebben. Ben er ERG tevreden over. Ik moet overigens nog steeds wat opnamen hier plaatsen!
    Maar ik kan er ook gewoon een lekker korrelige overdrive uit halen. Deze gitaar gebruik ik sindsdien hoofdzakelijk!

Maar goed bij mij ging het dan ook van bagger elementen naar GFS crunchy rails. Of jij net zo tevreden bent met het verschil ten opzichte van de EMG's is afwachten.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

FF bumpen met een vraag

Ik heb daarnet een Dream 90 in m'n neck gestopt en god wat lekker,
    klinkt een stuk rauwer, dikker en levendiger dan wat er origineel inzat maar toch nog netjes genoeg voor solo's.
    (Hij klinkt trouwens alleen lekker en open als ik het volume vol open gooi, ietsje dicht draain en hij klinkt weer dof, zijn hier nog oplossingen voor?)

Nu zit er in m'n bridge nog steeds zo'n originele..

Ik wil natuurlijk daar ook een vervanger voor
    De dream 90 is gewonden op zo'n 8,2k, de bridge moet hier toch niet te ver vanaf liggen ivm met volumeverschillen?
    De bridge klinkt nu nogal dun, beetje schel en krasserig in vergelijking met de Dream.
    Ik wil graag een pickup die wel rauw is, iets minder smooth dan de Dream, niet TE schel. Kortom 1tje met lekker veel body en grom
    Van de beschrijvingen van GFS zelf word ik niet veel wijzer, alles daar is perfect enzo.

Ik speel met deze gitaar zo'n beetje alles aan de rock kant, vooral het wat zwaardere werk, maar voor de metal heb ik al een ander beestje. Hij moet dus vooral geschikt zijn voor wat zwaardere rock maar eventueel ook voor cleaner spul dus ik dacht aan een pickup met coil-tap?

ik zag zelf al de
    Vintage 59 Nickel Classic Alnico V
    Vintage 59 Alnico Black Nickel Classic tone and output
    enzo

maar gaat 1 van deze pickups doen wat ik wil?

PS Excuses voor al mijn vaagheid
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten