TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)
het is inderdaad een omgekeerd Pedalsnake principe: daar laat je alle brom- en storingsgevoelige dingen bij je backline en stroompunten, en verleng je met stevige kabels //
zelf heb ik de adapter altijd zo kort mogelijk op het stroompunt laten zetten, en onder m'n board een 6-wegverdeeldoos gezet, zodat ik de adapters bij elkaar heb, en vanaf daar werk met kabeltjes naar 'de bovenkant'van het board; weinig storing/ruis/brom op die manier..
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Bah. Ik heb een Burkey Flatliner Six gekocht voor onder mijn Pedaltrain. Hij zou er precies onder moeten passen... Nou niet dus! Ik heb een beetje last van een wankele Pedaltrain omdat het ding dus op de Burkey rust. Misschien omdat de voetjes wat afgesleten zijn? Wil ik er nieuwe voetjes onder maken, zitten de huidige voetjes vast met popnagels. GRRRR...
Prima-Nocte @ Myspace
When the earth spits out the dead,
They will rise to suck the blood of the living...
Spiderpig
Spiderpig
Does whatever a spiderpig does
Can he swing
From a web?
No he can't
He's a pig
Look oooooout!
He is a spiderpig
Gewoon netjes uitboren, niets aan de hand.![]()
Ik heb een Boss GT-10 en (binnenkort) een TS en Noisegate.
Ten eerste in welke volgorde kan ik ze het beste plaatsen?
En ten tweede: Is dit een goede voeding? http://www.thomann.de/nl/artec_power_brick.htm
Ten eerste is daar al een ander sticky! topic over.
Ten tweede zal die voeding die jij noemt het waarschijnlijk prima gaan doen, maar deze ook wel denk ik. Alleen nog ff een daisy chain erbij...
Of is het de bedoeling dat je de GT-10 ook gaat voeden met die voeding?
Ten derde, waarom een extra TS en Noisegate als je een GT-10 hebt waar alles al in zit?
OK, de TS kan ik me nog voorstellen, die in de GT zit zal niet zo klinken als een echte, maar ik vond de Noisegate die in mijn GT-8 zat toch echt heel goed werken hoor.
Klopt, want de bodemplaat is gezet, en vormt daarmee een deel van het batterijcompartiment.
Ik ben van plan om een soort pedalboard patchbox te gaan maken, maar ondanks het zoeken en googlen is het me toch nog niet helemaal duidelijk hoe ik het een en ander nou voor elkaar moet krijgen (in sommige topics zijn de foto's niet meer actief), dus hopelijk heeft iemand een goede tip!
Het plan:
Na de voorste rij in de pedalcase wil ik een verhoiging maken. In de zijkant van die verhoging wil ik dan de aansluitingen maken voor gitaar in, gitaar uit (versterker in), en de send en return. Aangezien de voeding onder de verhoging zou moeten komen zitten, is die lastig bereikbaar, en daarom wil ik ook een voedings-aansluiting aan de zijkant maken.
Ik had gedacht om voor de voeding een powercon aansluiting te gaan gebruiken. Dit leek me nog wel te doen, door daar een stuk kabel aan vast te solderen, en daar overheen zo'n ronde afdekkap (zoals Neutrik SCDR). Aan de andere kant van de kabel zit dan gewoon zo'n 3-pins stekker, zoals je op veel voedingen en versterkers tegenkomt (excuus dat ik hier niet zo in thuis ben en dus de juiste benamingen niet gebruik).
Is dit veilig genoeg?
Hoe zou ik dit kunnen combineren met een wipschakelaar, zoals ook instekkerdozen zit? Want daar krijg ik niet zo'n ronde afdekkap omheen na het solderen. Is krimpkous voldoende waterdicht? Het moet natuurlijk wel veilig zijn, en als er een keer een glas bier overheen valt, wil ik liever niet meteen geëlektrocuteerd worden
Voor de diverse jack-aansluitingen had ik gedacht om Neutrik jack chassisdelen te gebruiken; handig met zo'n flens om te monteren. Nu vroeg ik me af hoe ik die dan het beste kan doorkoppelen richting mijn effecten? Kan ik hier ook gewoon een kabel aan solderen (met aan het andere eind van de kabel een jackplug) en afwerken met eenzelfde kap als bij de powercon, of krijg ik hiermee last van storingen omdat de soldering dan "in de open lucht" zit, zonder metalen afscherming eromheen?
Alternatief is om een aluminium boxje te nemen, met aan beide kanten jackbussen, maar dit is wat lastiger netjes inbouwen in de zijkant van de verhoging.
Iemand enig idee hoe ik dit het best aan kan pakken?
Favorieten/bladwijzers