Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kom kom, het zijn maar vonkjes hoor. Kun je mijn edit uit de vorige post nog even beantwoorden? En hoeveel contacten zitten er eigenlijk aan jouw switch?
    De switch heeft maar 2 polen. Ipv 6 uit het schema. Ik dacht dat dat kon, blijkbaar niet, Overigens maakt de standby switch geen kortsluiting. Heb nieuwe switches besteld. Met 6 polen. Dat moet dus goedkomen. Tevens ook een nieuwe fuseholder, compleet gruis en roet binnenin.

Het was een beste plof trouwens;P En flink wat roet aan de binnenkant. Verwacht je niet.... Maar de 2A fuse is dus opzich wel prima? Dat hoeft niet hoger ivm hoger netvoltage? De oorspronkelijke trainwreck werkt namelijk op 120 volt.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    De switch heeft maar 2 polen.
    Hier moet je dan toch even bij gaan zitten en goed over nadenken hoor! Wat je nu gebouwd hebt is een in/uitschakelbare vette kortsluitng.

De twee contacten kun je door de schakelaar te bedienen wel of niet verbinden. Hierop sluit je direct de 220 aan met parallel aan de netdraden een lampje. Als je de stekker erin doet en het lampje brand stond de schakelaar toevallig open (dus niet verbonden). Haal je de schakelaar om gaat het lampje uit en waarschijnlijk ook alle Groningse straatverlichting. Ik hoop alleen dat je hiervan iets opsteekt en de rest van je amp er beter voor staat.

We zien komende week wel weer verder, ennehhh bestel gelijk een nieuwe schakelaar want deze is gefrituurd.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hier moet je dan toch even bij gaan zitten en goed over nadenken hoor! Wat je nu gebouwd hebt is een in/uitschakelbare vette kortsluitng.
    Haal je de schakelaar om gaat het lampje uit en waarschijnlijk ook alle Groningse straatverlichting. Ik hoop alleen dat je hiervan iets opsteekt en de rest van je amp er beter voor staat.

We zien komende week wel weer verder, ennehhh bestel gelijk een nieuwe schakelaar want deze is gefrituurd.

Frans.
    Wat zo'n trainwreck al wel niet kan doen he. doet zijn naam gelijk eer aan.

Ik heb die switches binnengekregen van...... dus ik dacht dat het kon.

Maar heb nieuwe besteld 6 pooltjes, moet dus gaan lukken. Idd volgende week weer verder. Ik ga er wel vanuit dat de rest goed zit. Tenminste, daar ga ik vanuit. Verder geen kans gehad op beschadiging Trafo's?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Verder geen kans gehad op beschadiging Trafo's?

Behalve wat lichamelijke klachten aan mijn zijde geen schade . Je netspanning heeft nooit de trafo berijkt denk ik en dan nog, wat zou dat. Daar issie voor. Met een gerust hart gaan slapen hoor, oplossing komt er echt wel.

dus ik dacht dat het kon
    Kan ook wel maar dan moet je eenzijdig schakelen

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 17 oktober 2010 om 18:57
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Geeft weer eens aan dat je echt alles goed moet controleren voordat je met spanning gaat testen
    Liefst met 1 dag pauze ertussen.

Voorbeeld:
    Ik ben een versterker aan het nakijken en dacht bedradingsfouten te zien.
    Studie een paar dagen later en alle connecties blijken toch goed te zijn.
    Gewoon omdat je aandacht voor details op een bepaald punt gewoon weg is.

Senior Member

Standaard

Maar de 2A fuse is dus opzich wel prima? Dat hoeft niet hoger ivm hoger netvoltage? De oorspronkelijke trainwreck werkt namelijk op 120 volt.
    In dat geval is de zekering zelfs te zwaar. Aan de prmaire kant een spanningsverdubbeling wil zeggen dat de stroom halveerd bij gelijk vermogen P=UxI. Zet er dus maar rustig 1A in. Bij deze stroom kun je dan een primair vermogen opnemen van 240Watt. Ga je uit van 30% rendement (is zelfs aan de lage kant) dan zou je versterker 72Watt audiovermogen kunnen leveren wat de voeding betreft. Met 1A zit je dus nog ruim boven de grensmarge.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

In dat geval is de zekering zelfs te zwaar. Aan de prmaire kant een spanningsverdubbeling wil zeggen dat de stroom halveerd bij gelijk vermogen P=UxI. Zet er dus maar rustig 1A in. Bij deze stroom kun je dan een primair vermogen opnemen van 240Watt. Ga je uit van 30% rendement (is zelfs aan de lage kant) dan zou je versterker 72Watt audiovermogen kunnen leveren wat de voeding betreft. Met 1A zit je dus nog ruim boven de grensmarge.

Frans.
    Oké, dankjewel, dan ga ik voor de 1A als dat beter is voor de veiligheidsmarge.
    Te Koop:

Banned

Standaard

Heb net een zooitje jijbuis filmpjes zitten beluisteren van de TWE. Wat een waanzinnige versterker

FF het topic kapen:

Als je zo'n schema zou ombouwen naar 1x EL34 of 1x 6V6 dan scheelt dat een hoop in vermogen en zou mijn zwakkere set trafo's dat wel redden. Ook komt het vermogen dan een heel stuk lager uit, wat mij beter bevalt voor thuis.

Maar is het dan nog wel een Trainwreck? Of help je dan het hele karakter omzeep?

Krijg aardig gas voor zo'n trainwreck, maar met een watt of 7 zou ie beter in mijn straatje zitten.

Senior Member

Standaard

Dan help je inderdaad het idee van een TWE om zeep

De enige manier om dat goed te doen is 'm volledig op te bouwen inclusief de
    Phase Inverter.
    Dan dus 1 kant signaal van de PI naar de buis (heb je wel een SE OT nodig).

Maar vergis je niet hoe hard een enkele EL34 kan zijn
    Heb vroeger een THD Univalve gehad, die met een EL34 en dan voluit hou je
    maar ff vol.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Dan help je inderdaad het idee van een TWE om zeep
    Damnnnn, dan moet ik dus iets kleins dat qua sound en flexibilitiet overeenkomt of toch met 2x EL34 gaan bouwen.... maar dat trekt mijn setje trafo's die ik heb liggen weer niet (Weimar 4680).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten