Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 54

Discussie: MV in AC30 heritage

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    AC15 ging ook lekker met die MV en brightcap mod.
    Er is nog veel meer mogelijk en het inspireert mij om binnenkort weer eens wat VOX-achtigs bouwen. Had al wat '60 AC15 achtige amps gebouwd. Heb ook al wat Matchless amps binnen gehad maar die vind ik niet altijd super (stock) qua sound & feel imo.

Hier een foto v/d VOX met MV-mod van Mitch:

Wel jammer van de bright cut pot. Kan de mv niet op de achterzijde gemonteerd worden? Blijft de bedientop nog een beetje origineel.

Standaard

Nou, het is dus een dubbele pot. Zodoende kan je dus MV regelen, én de cut-functie. Enig nadeel is natuurlijk de afzichtelijke dome-knop

Moderator

Music

Precies, je kunt zowel Cut als Volume regelen. De Cutknop is vrij essentieel voor het bepalen van het tophoog, ik zou niet zonder kunnen.
    Maar goed, een tweede keer zou ik het anders laten doen. Maar toen had ik nog het idee dat ik de pentode/triode knop nog wel eens wilde gebruiken of dat ik de amp misschien ooit wilde verkopen.
    Een knop op de achterkant heeft het nadeel dat het dan lastiger te bedienen is en toch ook al snel zal uitsteken. De huidige opstelling is echter ook dat er absoluut niets bovenop de amp kan staan. Met de huidige kennis zou ik dus gaan voor het verwijderen van de 5/3 schakelaar en daar een kleine knop voor de mastervolume.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Precies, je kunt zowel Cut als Volume regelen. De Cutknop is vrij essentieel voor het bepalen van het tophoog, ik zou niet zonder kunnen.
    Maar goed, een tweede keer zou ik het anders laten doen. Maar toen had ik nog het idee dat ik de pentode/triode knop nog wel eens wilde gebruiken of dat ik de amp misschien ooit wilde verkopen.
    Een knop op de achterkant heeft het nadeel dat het dan lastiger te bedienen is en toch ook al snel zal uitsteken. De huidige opstelling is echter ook dat er absoluut niets bovenop de amp kan staan. Met de huidige kennis zou ik dus gaan voor het verwijderen van de 5/3 schakelaar en daar een kleine knop voor de mastervolume.
    Ok is duidelijk. Vond het ook al 'raar' dat de Cut knop was verwijderd. Die gebruik ik inderdaad ook veelvuldig. Zal dat binnenkort eens overleggen met de 'Tech' hier uit de buurt. Een familielid laat binnenkort trafo's en choke van Mercury plaatsen in zijn AC30CC. Heb ergens op internet gelezen dat dat ook een behoorlijke verbetering is voor de ac15/30 heritage modellen. Is alleen wel zeer prijzig

Moderator

Music

Van de grote invloed van het type trafo op de sound en reactie van een amp ben ik wel overtuigd. Bij de AC30HH heb ik geen moment de behoefte gevoeld hier in te gaan zoeken, omdat -ie zowel punch in het algemeen heeft, punch in het laag, soepel overstuurt....tja, wat wil je nog meer. Het zegt weinig, maar op het eerste gezicht (en bij tillen het eerste gewicht) komt het ook wel over als een degelijk stuk staal, niet het niveau waaibomentrafo.
    Mijn AC15CC heeft wel het e.e.a. gepimped gekregen, o.a. de afwezigheid van een choke is verholpen. Van die amp heb ik wel het idee dat een andere OT de klank in zijn geheel een aardig stuk zou kunnen ophalen als ik eerlijk ben.
    Hoe dan ook ben ik wel geïnteresseerd in de bevindingen van je familielid, dus via een topic of per PB houd ik me aanbevolen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Van de grote invloed van het type trafo op de sound en reactie van een amp ben ik wel overtuigd. Bij de AC30HH heb ik geen moment de behoefte gevoeld hier in te gaan zoeken, omdat -ie zowel punch in het algemeen heeft, punch in het laag, soepel overstuurt....tja, wat wil je nog meer. Het zegt weinig, maar op het eerste gezicht (en bij tillen het eerste gewicht) komt het ook wel over als een degelijk stuk staal, niet het niveau waaibomentrafo.
    Mijn AC15CC heeft wel het e.e.a. gepimped gekregen, o.a. de afwezigheid van een choke is verholpen. Van die amp heb ik wel het idee dat een andere OT de klank in zijn geheel een aardig stuk zou kunnen ophalen als ik eerlijk ben.
    Hoe dan ook ben ik wel geïnteresseerd in de bevindingen van je familielid, dus via een topic of per PB houd ik me aanbevolen.
    Hou je op de hoogte. Kan wel even duren want onze tech (meyer amps arnhem) is op vakantie. Bedankt voor je duidelijke info betreffende de ac30heritage. FB

Standaard

niet geheel ontopic, maar wel relevant..

Ik ken de voordelen van het verwijderen van de brightcap bij een AC15CC. Maar geldt dit ook voor de AC30CC - serie? Gezien hier al een 'cut' knop zit, waarmee je deze cap 'aanpast'??

Guitars -> Pedals -> Amps

Standaard

Hm...
    Bij het lezen van cut-knop blijf ik maar denken aan dhr. Blom die ooit een ietwat aparte foto postte waar in de weerspiegeling van een fender faceplate ook een 'cut-knop' te zien was..

Moderator

Music

Ben blij dat ik die foto gemist heb

Maar goed, Chroxy, volgens mij bedoel je de bright switch op de AC30CC? Ik weet niet meer zeker of die nou wel of niet de totale bright cap eruit haalde.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    niet geheel ontopic, maar wel relevant..

Ik ken de voordelen van het verwijderen van de brightcap bij een AC15CC. Maar geldt dit ook voor de AC30CC - serie? Gezien hier al een 'cut' knop zit, waarmee je deze cap 'aanpast'??
    Vreemd dat VOX die bright cap steeds toepast op de ac15/30 amps als iedereen? het veel beter vindt klinken zonder

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten