Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 192

Discussie: Klote Gibson...

Senior Member

Standaard

Wat een gezeik over Gibson Ik ben dik tevreden met mijn V en SG.Heb hiervoor nog meerdere Gibson V's en Explorers gehad ,allemaal top instrumenten. Als je ze niet moet laat ze dan lekker in de winkel of waar dan ook maar doe alsjeblieft niet uit de hoogte door ze bijdehand af te zeiken....
    Laatst gewijzigd door HUESSEN; 16 oktober 2010 om 22:22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

Senior Member

Standaard

You sun of a euhhh Piet ik heb ook een plastic grondplaatje op mijn Les Paul heb je het nu voormekaar

Senior Member

Standaard

Ik snap het ook allemaal niet hoor.
    De enige headcrack die ik ooit repareerde was op een Stratocaster, die jackinputplaat is ook in metaal verkrijgbaar, mijn Gibbies staan allemaal in een standaard en ik heb net even een Am en een F geprobeerd: prima.
    Ik zou zeggen: love 'm for what they are.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    inkeping in de topkam voor de D en G snaar in de richting van de tuner vijlen, scheelt al een hoop ergenis
    Okee, ik geloof dat ik dat al eens had laten doen, maar ik zal het nog eens checken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    aaarghh, de g-snaar!

Je kan er veel aan doen met goeie topkam en zo, maar het euvel blijft toch de kop opsteken. Volgens gitaardokter Arie de V zit het in de onderlinge fretafstanden, waarvan bij Gibson volgens zijn zeggen geen hout klopt. Daar zit iets in: als je je G zo stemt dat ie haarzuiver is als je een amineur speelt en je pakt dan een F.. knijp je je tenen bij mekaar..
    ach ja, het blijven Gibsons, he?
    Ah, okee, dat zou dus betekenen dat je voor het optimale resultaat de gitaar zou moeten laten herfretten?
    Ik moet zeggen dat ik die vierkante frets van Gibson ontzettend klote vind, dus dat zou zeker wel een optie kunnen zijn voor me, alleen wel ontzettend duur en riskant (is het dan wel goed genoeg?).
    Ik heb een ES335, ik denk dat ik nooit meer een Gibson koop, maar ik zou deze gitaar wel eens een keer helemaal in orde willen hebben, ik heb er toch iets speciaals mee.

Senior Member

Standaard

Heeft dat gekut met die G snaar ook niet te maken met de kleinere mensuur van Gibson en de al genoemde fretafstand? Wat ik ook zo vaag vind is dat de ene LP het veel sterker heeft dan de andere. Midwolda heeft klaarblijkelijk mazzel, maar als bij zowel een Am als een F zuiver klinkt, kan het zijn dat de G snaar enorm trekt in bijvoorbeeld een Emaj barre (pos 7-e fret).

@zoon of ...: Kinky zo'n ingetapte ingang. Waarlijk een statement in de associatie Gibson en Gaypride
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Heeft dat gekut met die G snaar ook niet te maken met de kleinere mensuur van Gibson en de al genoemde fretafstand? Wat ik ook zo vaag vind is dat de ene LP het veel sterker heeft dan de andere. Midwolda heeft klaarblijkelijk mazzel, maar als bij zowel een Am als een F zuiver klinkt, kan het zijn dat de G snaar enorm trekt in bijvoorbeeld een Emaj barre (pos 7-e fret).

@zoon of ...: Kinky zo'n ingetapte ingang. Waarlijk een statement in de associatie Gibson en Gaypride
    Ik heb er eerlijk gezegd bij geen van mijn 10 Gibby's last van...

Senior Member

Standaard

Ik geloof dat ze tegenwoordig (vanaf 2000 ofzo?) overigens een Plek machine hebben die ze voor alle reguliere USA series gitaren gebruiken, de Customshop worden dan weer met de hand gedaan als ik het goed heb.
    Misschien helpen dunnere frets, dan heb je minder contact van de snaar met de frets en dus minder gevaar van de noot vals te drukken en de frets zijn nauwkeuriger te plaatsen.

Noid:
    Precies, dat onderlinge verschil begrijp ik dus ook niet.

Senior Member

Standaard

De onderlinge fretafstanden is trouwens gewoon een kwestie van wiskunde.
    Als je wilt kun je een mensuurlengte van een meter nemen, of van een halve meter.
    Het maakt voor de G-snaar niet uit of-ie op 24,75" of op 25,5" moet vibreren.

Edit: hoewel, je krijgt een andere snaarspanning.
    Dan zou het valse G-syndroom op te lossen zijn met een andere snaardikte?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 oktober 2010 om 22:51
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUESSEN Bekijk bericht
    doe alsjeblieft niet uit de hoogte door ze bijdehand af te zeiken....
    Ik heb mijn twee gibsons en nog een gitaar uit die fabriek waar een ander merk op staat niet voor de kat zn kut gekocht, natuurlijk. Ze hebben goeie punten. maar dat ze ook minpunten hebben, is duidelijk en dat mag gezegd worden!

Of dat g-snaarprobleem aan de mensuur ligt, weet ik niet. Hoewel 25,5 volgens mij wel gunstig werkt voor goede intonatie. Volgens de vocht klopt er geen reet van de fretafstanden van G, bij een herfret zaagt hij zelfs nieuwe sleuven (op tienden van mm's gaat dat..). Ik moet zeggen dat ik een uitstekend stemmende Gib heb gezien bij hem.. wel een met 25,5 schaal..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten